Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
15.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Η παραπλάνηση “greenwashing” – Ποιες εταιρείες υιοθετούν αυτή την πρακτική

ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΗ παραπλάνηση "greenwashing" - Ποιες εταιρείες υιοθετούν αυτή την πρακτική
spot_img

Έκθεση του Ιδρύματος Changing Markets αναδεικνύει τις πιο ρυπογόνες εταιρείες στο κομμάτι του πλαστικού, οι οποίες παραπλανούν τους καταναλωτές με οικολογικά προσχήματα. Μεταξύ αυτών και οι Coca-Cola και Unilever.

Μια ανάλυση από το Ίδρυμα Changing Markets αναδεικνύει ως παραπλανητικούς τους ισχυρισμούς εταιρειών, όπως η Coca- Cola, η Perfetti Van Melle και η Unilever, περί οικολογικής φύσης των συσκευασιών τους. Βάσει της ανάλυσης, οι εταιρείες παρέχουν ελάχιστες πληροφορίες για να αποδείξουν το ότι χρησιμοποιούν πλαστικό «ανακυκλώσιμο» ή «πλαστικά που είχαν πεταχτεί στον ωκεανό». Παρόλα αυτά, το χρησιμοποιούν ως βασικό μέρος της στρατηγικής τους. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται greenwashing.

Το Greenwashing ρίχνει στάχτη στα μάτια των καταναλωτών

Ελάχιστες αποδείξεις, σύμφωνα με την ανάλυση, παρέχονται και σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα αντιμετωπίζουν οι εταιρείες την κρίση στη ρύπανση από πλαστικό. Αυτό γίνεται για να κρύψει την πραγματική επίδραση του πλαστικού από τους καταναλωτές, αναφέρει η έκθεση, σύμφωνα με τον The Guardian. O George Harding-Rolls, διευθυντής καμπάνιας στο Ίδρυμα Changing Markets, δήλωσε πως η έρευνα θα μπορούσε να αποτελέσει, μεταξύ άλλων, έναν χρήσιμο οδηγό για το ποιες εταιρείες πρέπει να εμπιστεύονται οι καταναλωτές. «Είναι ζωτικής σημασίας οι ρυθμιστικές αρχές να λάβουν σοβαρά υπόψη αυτό το ζήτημα» πρόσθεσε.

Τι δείχνει η έκθεση για τις πιο ρυπογόνες εταιρείες στο κομμάτι του πλαστικού

Η ανάλυση, η οποία παρουσιάζεται στον ιστότοπο του Ιδρύματος, δείχνει ότι η Coca-Cola, έχει ξοδέψει εκατομμύρια για την προώθηση μιας καινοτομίας που αναφέρει τα μπουκάλια ως κατά 25% θαλάσσιο πλαστικό (που έχει αλιευθεί από τη θάλασσα), αλλά δεν αναφέρει ότι η εταιρεία είναι υπεύθυνη για τους περισσότερους ρίπους από πλαστικό παγκοσμίως. Επιπροσθέτως, η κατασκευάστρια εταιρεία των Mentos, Perfetti Van Melle, διαφημίζει την νέα χάρτινη συσκευασία της ως μια τεράστια οικολογική παρέμβαση, αλλά επίσης δεν αναφέρει ότι το υλικό της είναι  μη ανακυκλώσιμο και σύνθετο, κατασκευασμένο από χαρτί, αλουμίνιο και πλαστικό. Μεταξύ άλλων εταιρειών που αναφέρονται στην έκθεση, η Unilever, η οποία παράγει και τα παγωτά Magnum, φέρεται να αντικατέστησε τα ανακυκλώσιμα μπουκάλια PET υγρού πλυσίματος με σακουλάκια, ως μέρος της ώθησής της για να ενθαρρύνει τα ξαναγεμίσματα. Αλλά οι θήκες δεν είναι ανακυκλώσιμες και περιέχουν μόνο δύο ανταλλακτικά.

Απαραίτητο να υιοθετηθούν περισσότερο συστημικές λύσεις

Τι δείχνουν όλα αυτά τα παραδείγματα; Αποδεικνύουν απλώς, ότι οι επωνυμίες παρουσιάζουν υλικά και πωλούν προϊόντα ισχυριζόμενοι ότι είναι καλύτερα για το περιβάλλον, ενώ στην πραγματικότητα είναι είτε δύσκολο να ανακυκλωθούν είτε δεν ανακυκλώνονται καθόλου, είτε χρησιμοποιούν πολύ λίγα πλαστικά αλιευμένα από τον ωκεανό. Η Sian Sutherland, συνιδρύτρια του οργανισμού A Plastic Planet, δήλωσε πως οι εταιρείες εκμεταλλεύονται το αίσθημα περιβαλλοντικής ευθύνης των καταναλωτών, αξιοποιώντας το σε παραπλανητικές και πολλές φορές αναληθείς αναφορές σχετικά με τις πρώτες ύλες των συσκευασιών τους.

Για να μην επαληθευτούν, λοιπόν οι προβλέψεις των ειδικών, οι οποίες θέλουν την παραγωγή πλαστικού να τριπλασιάζεται ως το 2040, το Ίδρυμα Changing Markets, μαζί με το Zero Waste Europe, ζητούν πιο συστημικές λύσεις για την ανακύκλωση ή την επαναξιοποίηση του πλαστικού στην παραγωγή.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."

Ο κίνδυνος για την υγεία των καταναλωτών από απάτη τροφίμων – Περίπτωση χρήσης θειωδών στο κρέας

Διαχείριση κινδύνου παράνομης χρήσης θειωδών αλάτων σε παρασκευάσματα κρέατος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα