Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου, 2024
13.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

ΠΟΥ: Απαιτείται προστασία των παιδιών από τις επιβλαβείς επιπτώσεις του μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων

ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΠΟΥ: Απαιτείται προστασία των παιδιών από τις επιβλαβείς επιπτώσεις του μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων
spot_img

Τα παιδιά εκτίθενται σε ισχυρό μάρκετινγκ τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών HFSSΟ σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) δημοσίευσε μια νέα κατευθυντήρια γραμμή σχετικά με τις πολιτικές για την προστασία των παιδιών από τις επιβλαβείς επιπτώσεις του μάρκετινγκ τροφίμων. Η κατευθυντήρια γραμμή συνιστά στις χώρες να εφαρμόσουν ολοκληρωμένες υποχρεωτικές πολιτικές για την προστασία των παιδιών όλων των ηλικιών από την εμπορία τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά οξέα, trans-λιπαρά οξέα, ελεύθερα σάκχαρα και/ή αλάτι (HFSS). Σύμφωνα με τον οργανισμό, σε 46 από τις 53 χώρες της Ευρωπαϊκής Περιφέρειας του ΠΟΥ, περισσότερο από το ήμισυ του πληθυσμού και 1 στα 3 παιδιά είναι υπέρβαρα ή ζουν με παχυσαρκία. 

Ο ΠΟΥ συμβούλεψε τις χώρες να αναπτύξουν μοντέλα διατροφικών προφίλ με βάση τις οδηγίες του ΠΟΥ και συνέστησε υποχρεωτική ρύθμιση για την εμπορία τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών HFSS. Πρότεινε επίσης να καθοριστεί ποια είναι τρόφιμα HFSS.

Οι κατευθυντήριες γραμμές του ΠΟΥ ανέφεραν ότι περισσότερα από 10 χρόνια αφότου τα κράτη μέλη ενέκριναν τις συστάσεις του ΠΟΥ για την εμπορία τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών σε παιδιά το 2010, τα παιδιά συνεχίζουν να εκτίθενται στο ισχυρό μάρκετινγκ τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών HFSS, η κατανάλωση των οποίων συνδέεται με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

«Το επιθετικό και διάχυτο μάρκετινγκ τροφίμων και ποτών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, σάκχαρα και αλάτι στα παιδιά ευθύνεται για τις ανθυγιεινές διατροφικές επιλογές», δήλωσε ο Δρ Francesco Branca, Διευθυντής του Τμήματος Διατροφής και Ασφάλειας Τροφίμων του ΠΟΥ. «Οι εκκλήσεις σε υπεύθυνες πρακτικές μάρκετινγκ δεν είχαν ουσιαστικό αντίκτυπο. Οι κυβερνήσεις πρέπει να θεσπίσουν ισχυρούς και ολοκληρωμένους κανονισμούς».

Η ενημερωμένη σύσταση βασίζεται στα ευρήματα των ανασκοπήσεων πρόσφατων στοιχείων, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η έκθεση και η δύναμη του μάρκετινγκ τροφίμων επηρεάζει την υγεία των παιδιών, τις διατροφικές συμπεριφορές και τις στάσεις και πεποιθήσεις που σχετίζονται με τα τρόφιμα. Εν ολίγοις, το μάρκετινγκ τροφίμων παραμένει απειλή για τη δημόσια υγεία και συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά τις διατροφικές επιλογές των παιδιών, τις προβλεπόμενες επιλογές και τη διατροφική τους πρόσληψη. Επίσης, επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη των κανόνων των παιδιών σχετικά με την κατανάλωση τροφής.

Η σύσταση βασίζεται επίσης σε μια συστηματική ανασκόπηση των αποδεικτικών στοιχείων σχετικά με τις πολιτικές περιορισμού της εμπορίας τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων των παραγόντων που σχετίζονται με τα συμφραζόμενα. Οι πολιτικές για τον περιορισμό της εμπορίας τροφίμων δείχνουν ότι είναι πιο αποτελεσματικές εάν:

  • Είναι υποχρεωτικές σε παιδιά όλων των ηλικιών. 
  • Χρησιμοποιείται ένα μοντέλο προφίλ θρεπτικών συστατικών που καθοδηγείται από την κυβέρνηση και ταξινομεί τα τρόφιμα που πρέπει να περιοριστούν
  • Είναι επαρκώς ολοκληρωμένες ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος μετάβασης του μάρκετινγκ σε άλλες ηλικιακές ομάδες, άλλους χώρους εντός του ίδιου μέσου ή σε άλλα μέσα, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών χώρων. 
  • Περιοριστεί η δύναμη του μάρκετινγκ τροφίμων, που περιλαμβάνει τον περιορισμό της χρήσης κινουμένων σχεδίων ή τεχνικών που απευθύνονται στα παιδιά, όπως η συμπερίληψη παιχνιδιών με προϊόντα, διαφήμιση με τραγούδια και επιδοκιμασίες διασημοτήτων.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Γιατί μας αρέσει να τρώμε με τα χέρια;

Γιατί το φαγητό με τα χέρια είναι κάτι περισσότερο από μια απλή παράδοση

Νέα καταγγελία στο Cibum – Ξύλο μήκους 3 cm μέσα σε δημοφιλή μπισκότα μεγάλης ελληνικής εταιρείας

Αιχμηρό κομμάτι ξύλου, δάγκωσε Ελληνίδα καταναλώτρια, μαζί με την μπουκιά από γνωστά μπισκότα μεγάλης ελληνικής εταιρείας.

Προσοχή! Και στην Ελλάδα πωλούνται οι δημοφιλείς μπάρες δημητριακών που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό

Καλούνται οι καταναλωτές να ελέγξουν τους κωδικούς για να μην κινδυνεύσει η υγεία τους.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο