Τσουχτερό πρόστιμο επέβαλε η Περιφέρεια Αττικής σε κατάστημα της μεγαλύτερης Ελληνικής αλυσίδας σουπερμάρκετ.
Η Περιφέρεια Αττικής ανακοίνωσε σήμερα την επιβολή προστίμου 3.000 ευρώ σε κατάστημα της αλυσίδας Σκλαβενίτης στα Πετράλωνα (Αθηνοδώρου & Θεσσαλονίκης 190). Μετά από αγορανομικό έλεγχο που έγινε στις 18 Δεκεμβρίου, στο σουπερμάρκετ, οι επιθεωρητές της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Κεντρικού τομέα Αθήνας, διαπίστωσαν διαφορά στην τιμή πώλησης μεταξύ της προθήκης του καταστήματος και του ταμείου 0,80€ (ογδόντα λεπτά) για το προϊόν «MISKO PROTEIN ΠΕΝΝΕ ΡΙΓΚΑΤΕ», 400gr.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Εμφιαλωμένο νερό: Στο εδώλιο και πάλι η Nestle Waters
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Έκλεψαν 20.000 λίτρα μπύρας Guinness!
Το προϊόν πωλείται προς περίπου 2,80€. Και μία προσαύξηση 0,80 λεπτά σημαίνει αύξηση πάνω από 28%! Αν και το πρόστιμο για απαίτηση υψηλότερης τιμής είναι €1.000 στο σουπερμάρκετ θα πληρώσει €3.000 καθώς εταιρεία είναι υπότροπος (έχει υποπέσει τρεις φορές στην ίδια παράβαση εντός τριετίας) και το πρόστιμο τριπλασιάστηκε.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πατάτες τηγανητές: Γιατί οι κατεψυγμένες είναι καλύτερες
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | #christmasruined: Οι σάπιες γαλοπούλες μεγάλων σούπερ μάρκετ έφτιαξαν το πιο χρησιμοποιημένο hashtag των γιορτών
Πολύ συχνά μεγάλα ελληνικά σουπερμάρκετ «συλλαμβάνονται» να απαιτούν υψηλότερες τιμές στο ταμείο από αυτές για τις οποίες ενημερώνεται ο καταναλωτής, από τις ετικέτες στο ράφι. Πριν από λίγες ημέρες διαπιστώθηκε η ίδια παράβαση σε ΑΒ Βασιλόπουλος στη Θεσσαλονίκη, όπως και σε Σκλαβενίτη στα Καμίνια σε ΚΡΗΤΙΚΟΣ στη Ρόδο και στα Μέθανα, σε ΜΑΣΟΥΤΗΣ στη Μεταμόρφωση και στη Θεσσαλονίκη, στο Βιολογικό Χωριό σε LIDL στην Αγία Παρασκευή και στο Αγρίνιο κ.ο.κ.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς θα συνέλθουμε γρήγορα από την υπερφαγία και το hangover της Πρωτοχρονιάς
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Προειδοποίηση για μολυσμένο κατεψυγμένο μπρόκολο: «Ελέγξτε τους καταψύκτες σας και πετάξτε το!»
Σύμφωνα με την Ολλανδική καταναλωτική οργάνωση Consumentenbond η ζημιά που προκαλείται από λανθασμένες αποδείξεις ανά καταναλωτή είναι σχετικά μικρή ανά γύρο αγορών, και οι καταναλωτές δεν παρατηρούν γρήγορα τη διαφορά στις τιμές και λόγω των σχετικά των μικρών ποσών, δεν θα σκεφτούν ν’ αξιώσουν αποζημίωση. Όλα μαζί όμως ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ. Γι αυτό συνίσταται οι καταναλωτές, να ελέγχουν πάντα την απόδειξη για να δουν εάν οι τιμές με τις οποίες χρεώθηκαν συμβαδίζουν με τις τιμές για τις οποίες ενημερώθηκαν.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς θα φτιάξετε πεντανόστιμο ψωμί σε φριτέζα αέρα
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς θα καταλάβετε εάν το ποτό που πίνετε είναι νοθευμένο
Για τον εάν είναι σκόπιμο ή οφείλεται σε αμέλεια είχε μιλήσει στο Cibum ο κ. Γιώργος Λεχουρίτης πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας. Ο κ. Λεχουρίτης είπε πως εάν πρόκειται περί αμέλειας τότε “γιατί οι τιμές είναι πάντα υψηλότερες στο ταμείο;” και δεν απέκλεισε να οφείλεται σε σκοπιμότητα των εταιρειών, αναφέροντας πως το ΙΝΚΑ δέχεται καθημερινά καταγγελίες για το θέμα.