Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
13.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ψωμί Παπαδοπούλου: Καταγγελία για Shrinkflation

ΑρχικήΝέαΨωμί Παπαδοπούλου: Καταγγελία για Shrinkflation
spot_img

Έλληνας καταναλωτής καταγγέλλει την εταιρεία ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ για μείωση τη ποσότητας σε δημοφιλές ψωμί χωρίς να μειωθεί η τιμή.

Το φαινόμενο Shrinkflation, η δόλια πρακτική των εταιρειών που μειώνουν την ποσότητα στις συσκευασίες χωρίς να μειώνουν και την τιμή συνεχίζει την «επέλασή του» σε παγκόσμιο επίπεδο. Κάποιες χώρες λαμβάνουν αυστηρά μέτρα προστασίας των καταναλωτών όπως η Γαλλία όπου από την 1η Ιουλίου τα μεγάλα καταστήματα ενημερώνουν στους πελάτες τους για τα προσυσκευασμένα προϊόντα των οποίων η τιμή ανά λίτρο ή κατά βάρος αυξήθηκε ενώ η ποσότητα μειώθηκε.

Οι καταναλωτές κάνουν λόγο για δόλο των εταιρειών και καταγγέλλουν τέτοιου είδους πρακτικές, στα social media ή σε Ενώσεις που προστατεύουν τα δικαιώματά τους. Όπως η περίπτωση Έλληνα καταναλωτή που προσέφυγε στο Ινστιτούτο Καταναλωτών Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας, καταγγέλλοντας την εμβληματική εταιρεία Παπαδοπούλου για μείωση της ποσότητας σε συσκευασμένο ψωμί. Όπως αναφέρει στην επιστολή του ο καταναλωτής, στο ψωμί ΠΟΛΥΣΠΟΡΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΕ ΦΕΤΕΣ, πρώτον πολλαπλασιάστηκαν εικονικά οι φέτες μειώνοντας απίστευτα το πάχος τους και δεύτερον, μειώθηκε  το μήκος τους κατά τουλάχιστον 20%. Μάλιστα ο καταναλωτής επικοινώνησε με την εταιρεία ζητώντας εξηγήσεις αλλά όπως τονίζει δεν πήρε καμία απάντηση.

Ολόκληρη η επιστολή του καταναλωτή στο ΙΝΚΑ.

« Ακολουθεί μήνυμα το οποία έστειλα στην εταιρεία ΜΠΙΣΚΟΤΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ, στο οποίο – έως τώρα – δεν έχω λάβει την παραμικρή απάντηση:

Καλημέρα σας,
επί σειρά ετών, προτιμούμε οικογενειακά τα προϊόντα σας λόγω ελληνικής προέλευσης και ποιότητας και τα διαφημίζουμε αδιάκριτα. Αναφέρω ενδεικτικά: ΚΡΑΚΕΡΣ, ΠΤΙ-ΜΠΕΡ, ΜΙΡΑΝΤΑ, ΨΩΜΙ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΥΠΩΝ, ΦΡΥΓΑΝΙΕΣ Κ.Α.

Παρά ταύτα, δυστυχώς φαίνεται ότι ακολουθείτε και εσείς πλέον, την άθλια τακτική εταιρειών να ζημιώνουν τον καταναλωτή στην ποσότητα και το βάρος, διατηρώντας σταθερή την τιμή. Αναφέρομαι στο ΠΟΛΥΣΠΟΡΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΕ ΦΕΤΕΣ στο οποίο προχωρήσατε σε δύο αλλαγές κατά του καταναλωτή: Πρώτον, πολλαπλασιάστε εικονικά τις φέτες μειώνοντας απίστευτα το πάχος τους και Δεύτερον, μειώσατε το μήκος τους κατά τουλάχιστον 20%.
Λυπάμαι ειλικρινά, αυτό δεν συνάδει με το κύρος της εταιρείας και είναι ασέβεια στον πελάτη και το πορτοφόλι του σε πολύ δύσκολες εποχές

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας, Γιώργος Λεχουρίτης, που έλαβε την καταγγελία δήλωσε στο cibum: «Με βάση αρκετές καταγγελίες Καταναλωτών σχετικά με τις μειώσεις ποσοτήτων με διάφορους τρόπους για να κρατηθεί ίδια η τιμή των προϊόντων θέλουμε ως ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας να αναδείξουμε το θέμα αυτό και μάλιστα για Ελληνική εταιρεία τροφίμων με χρόνια ιστορίας όπως είναι και η εταιρεία Μπισκότα Παπαδόπουλου. Κύριοι, καλό το κέρδος όχι όμως η εξαπάτηση και παραπλάνηση των πολιτών Καταναλωτών. Σας ζητούμε να επαναφέρετε την αρχική συσκευασία των προϊόντων διατροφής και όχι την συνέχιση αυτής της απαράδεκτης κατάστασης. Θεμιτό το κέρδος αλλά μέσα σε λογικά πλαίσια»

Το Cibum επικοινώνησε με την εταιρεία Παπαδοπούλου για σχόλιο στην καταγγελία.

Ο κ. Γεώργιος Μπάλτας, καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών είχε δηλώσει ότι οι καταναλωτές δεν ενημερώνονται για τις μικρότερες συσκευασίες και επομένως δεν λαμβάνουν αγοραστικές αποφάσεις με πλήρη πληροφόρηση. Ουσιαστικά δηλαδή οι καταναλωτές νομίζουν ότι αγοράζουν το σύνηθες μέγεθος στη συνήθη τιμή, αλλά στην πραγματικότητα αγοράζουν μία μικρότερη ποσότητα χωρίς μείωση της τιμής.  Οι συρρικνωμένες συσκευασίες, σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα, φέρνουν συγκεκαλυμένες ανατιμήσεις και είναι άλλο ένα πρόβλημα που δημιουργεί ο πληθωρισμός για τους καταναλωτές. Οι τελευταίοι συνήθως δέχονται τη μεγαλύτερη οικονομική πίεση καθώς αποτελούν τον τελευταίο στάδιο του δικτύου διανομής του προϊόντος και δεν είναι σε θέση να μετακυλήσουν σε άλλους μέρος από το βάρος του πληθωρισμού.

Από την άλλη οι εταιρείες υποστηρίζουν πως μικραίνουν την ποσότητα προϊόντος που περιέχει η συσκευασία του, για να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος παραγωγής. Ο Retail Analyst, Κωνσταντίνος Μαχαίρας χαρακτηρίζει «πολύ φυσικό να μικραίνουν ή να μεγαλώνουν οι συσκευασίες των προϊόντων». Όπως σημειώνει αυτό συμβαίνει στη βιομηχανία από τη γέννησή της. «Είναι καθαρά θέμα μάρκετινγκ. Προσπαθούν να κρατήσουν ένα unit price χαμηλό και μικραίνουν τις ποσότητες. Δεν υπάρχει δολοπλοκία. Αφού αναφέρεται τιμή ανά κιλό ο πελάτης ξέρει ακριβώς τι είναι αυτό που αγοράζει».

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πόσο επικίνδυνα είναι τα γαριδάκια και τα σνακ καλαμποκιού – Εργαστηριακή ανάλυση

Γαριδάκια και σνακ καλαμποκιού: Τα μισά περιέχουν τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο