Η πρωτοβουλία, η οποία έχει εξαπλωθεί και στα 730 καταστήματα Lidl σε όλη την Ιταλία, συμβάλλει στη μείωση του food waste.
“Σακούλα κατά των απορριμμάτων” λανσάρει η αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl στην Ιταλία.
Αλλά στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για τη σακούλα αυτή καθαυτή, αλλά για το περιεχόμενο. Πρόκειται για ένα έργο στο οποίο οι καταναλωτές λαμβάνουν φρούτα και λαχανικά που δεν πληρούν τα αισθητικά πρότυπα, αλλά εξακολουθούν να είναι καλής ποιότητας και είναι ασφαλή για κατανάλωση με κάποια έκπτωση.
Η πρωτοβουλία, η οποία έχει εξαπλωθεί και στα 730 καταστήματα Lidl σε όλη την Ιταλία, συμβάλλει στη μείωση του food waste, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες παράλληλα να αγοράσουν απαραίτητα είδη για τη διατροφή τους σε μειωμένη τιμή.
Στην ΕΕ, παράγονται σχεδόν 59 εκατομμύρια τόνοι απορριμμάτων τροφίμων (131 kg/κάτοικο) ετησίως με σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2022). Πολλά από αυτά αφορούν σε σουπερμάρκετ και απούλητα είδη που δεν είναι αρκετά “ελκυστικά” στην όψη για να αγοραστούν, όπως για παράδειγμα ένα μήλο που δεν γυαλίζει όσο τα υπόλοιπα, αλλά είναι το ίδιο φρέσκο.
Οι σακούλες κατά των απορριμμάτων, λοιπόν, προετοιμάζονται ανάλογα με τα διαθέσιμα προϊόντα καθημερινά από τους υπαλλήλους του καταστήματος και τοποθετούνται μέσα σε ένα καρότσι πίσω από τα ταμεία, ειδικά τοποθετημένο για το σκοπό αυτό. Κάθε “σακούλα” περιέχει τέσσερα κιλά φρούτων και λαχανικών και μπορεί να αγοραστεί στη σταθερή τιμή των 3 €.
Η εισαγωγή των σακουλών κατά των απορριμμάτων είναι μέρος του ευρύτερου έργου “Too Good To Waste” που ξεκίνησε η Lidl το 2019, το οποίο προσφέρει εκπτώσεις για να ενθαρρύνει την πώληση προϊόντων που πλησιάζουν την ημερομηνία λήξης τους ή δεν προτιμώνται από τους καταναλωτές.