Σε κατάστημα της αλυσίδας σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης στα Νέα Μουδανιά διαπιστώθηκαν 9 παραβάσεις των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ.
Μετά το πρόστιμο 3.000 € σε Σκλαβενίτη στο Αιγάλεω γιατί πουλούσε κατεψυγμένες γαρίδες για φρέσκιες, οι Αρχές στην Χαλκιδική επέβαλαν νέο πιο υψηλό πρόστιμο στην αλυσίδα σουπερμάρκετ.
Η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής μετά από έλεγχο σε κατάστημα της αλυσίδας Σκλαβενίτης στα Νέα Μουδανιά επέβαλε πρόστιμο 10.000€ για 9 παραβάσεις των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ. Ο έλεγχος έγινε στις 9 Μαΐου και όπως διαπίστωσαν οι επιθεωρητές, για 8 προϊόντα δεν υπήρχε ενημέρωση προς τους καταναλωτές σχετικά με τις τιμές κατά παράβαση του άρθρου 2Α των κανόνων Διακίνησης και εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών.
Το να γνωρίζουν οι καταναλωτές τις τιμές των προϊόντων που θέλουν να αγοράσουν, αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα τους. Είναι θέμα διαφάνειας για τους καταναλωτές και συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις λιανικής. Οι σαφείς ετικέτες τιμών, είτε πρόκειται για ένα πακέτο τσίχλες, είτε για ένα μπουκάλι γάλα είτε ακόμα και για ένα ακριβό μπουκάλι ουίσκι είναι απαραίτητες για να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει σύγκριση αφενός και επίσης να έχει ευρύ πεδίο επιλογής. Επίσης οι τιμές βοηθούν τους πελάτες ενός καταστήματος να κρίνουν εάν η τσέπη τους αντέχει το αντίτιμο όπως και να διαπιστώσουν μία ενδεχόμενη αύξηση.
Για αυτούς τους λόγους η νομοθεσία λέει πως η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή για τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση πρέπει να είναι επαρκής, σαφής, εύκολα αντιληπτή και εύκολα προσβάσιμη, ειλικρινής, ακριβής και μη παραπλανητική ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος.
Επίσης, η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιέχεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι τοποθετημένα επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας και του προϊόντος. Τέλος η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος, την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και την ονομασία του προϊόντος.
Εκτός από αυτές τις παραβάσεις διαπιστώθηκε επίσης πως ήταν εκτός λειτουργίας ο απαιτούμενος αριθμός συστημάτων (price checker) σύμφωνα με την επιφάνεια του καταστήματος.