Πιο μεγάλα και ευδιάκριτα γράμματα για να μην πέφτουν οι καταναλωτές θύματα αισχροκέρδειας.
Την επόμενη εβδομάδα θα είναι έτοιμη η υπουργική απόφαση για να είναι ευδιάκριτη η τιμή λίτρου ή κιλού στα ταμπελάκια των σούπερ μάρκετ ενώ σε, περίπου δέκα μέρες θα είναι έτοιμη και η πλατφόρμα για το market pass.
Αυτά ανέφερε σήμερα σε δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενώ επανέλαβε ότι το καλάθι του νοικοκυριού, όπως έγινε και στις γιορτές των Χριστουγέννων, έτσι θα ακολουθήσει και τώρα με επιλογές για την Σαρακοστή και για το Πάσχα.
Ο υπουργός, σήμερα, μαζί με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκο Παπαθανάση, πραγματοποίησε επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ όπου παρατήρησε ότι η τιμή κιλού ή λίτρου, που αναγράφεται στα ταμπελάκια των σούπερ μάρκετ, λόγω της μικρής γραμματοσειράς δεν διαβάζεται εύκολα και ξεκαθάρισε: «Από την άλλη εβδομάδα βγαίνει καινούρια υπουργική απόφαση για να μπορεί ο καταναλωτής να βλέπει την τιμή ανά μονάδα και να μην μπορεί να τον κοροϊδέψει κάποιος με το να μικρύνει ή να μεγαλώσει την συσκευασία. Λύνουμε αυτό το θέμα ήρεμα, ωραία και πολιτισμένα».
Στο μεταξύ, μιλώντας ο υπουργός στο Πρώτο Πρόγραμμα, είπε για το «Καλάθι του Νοικοκυριού» και την πορεία του πληθωρισμού: «Το Καλάθι του Νοικοκυριού έχει απολύτως σταθερή αξία εδώ και αρκετές εβδομάδες. Πρακτικά το Καλάθι έχει πάει σε τιμές περίπου του Ιουνίου του 2022, έχει πάει δηλαδή περίπου πέντε μήνες πίσω και έχει μείνει σταθερό εκεί».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι: «σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2023 είχε πτώση του πληθωρισμού, μία από τις μεγαλύτερες μηνιαίες πτώσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πλέον έχουμε πληθωρισμό 7,2% από 7,6%, είμαστε μια μονάδα κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Όσον αφορά τον πληθωρισμό του Δεκεμβρίου του 2022 για τα τρόφιμα, μεταξύ των 27 χωρών η Ελλάδα είναι 7η από το τέλος. Εάν το πρόβλημά μας με την ακρίβεια ήταν εγγενές, ήταν δικό μας πρόβλημα, δεν θα είχαμε περισσότερη ακρίβεια από τους άλλους; Θα είχαμε λιγότερη;».
«Ζούμε στην εποχή με τον μεγαλύτερο πληθωρισμό στην Ευρώπη από το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο» τόνισε ο ίδιος και πρόσθεσε: «Εισάγουμε ενέργεια, εισάγουμε τρόφιμα, εισάγουμε πρώτες ύλες, εισάγουμε καταναλωτικά αγαθά, ό,τι παίρνουμε εισαγόμενο το αγοράζουμε ακριβότερα αφού υπάρχει πληθωρισμός και αυτό το ακριβότερα μετριέται και σε εμάς στον πληθωρισμό. Γι’ αυτό έχουμε ακρίβεια. Ο πολίτης στο σούπερ μάρκετ έχει κάθε δίκιο να διαμαρτύρεται, γιατί ο πολίτης αυτό που βλέπει τελικά είναι η ακρίβεια. Γι’ αυτό κάναμε το «Καλάθι του Νοικοκυριού», για τον πολίτη που έχει πράγματι οικονομικό πρόβλημα. Όποιος ψωνίζει από το καλάθι κερδίζει πολλά χρήματα. Αυτό το πιστοποίησε και το ΕΚΠΑ με επίσημη μελέτη του για τον Νοέμβριο και από ό,τι μαθαίνω ετοιμάζουν μελέτη και για τον Δεκέμβριο που τα νούμερα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά».
Για το αν θα διευρυνθεί το Καλάθι ενόψει Σαρακοστής και Πάσχα, είπε, ότι «το καλάθι θα πρέπει να ακολουθεί τις καταναλωτικές μας συνήθειες, όπως έκανε και τα Χριστούγεννα. ‘Αρα, έχουμε Σαρακοστή, έχουμε Πάσχα, θα ακολουθήσει κανονικά».
Τέλος, για το Market pass είπε: «Περίπου, σε δέκα μέρες θα είμαστε έτοιμοι. Ο κόσμος θα κάνει αίτηση, θα πάρει την ηλεκτρονική του κάρτα και θα κάνει τις αγορές του».