Η βιομηχανία συσκευασίας αλλάζει πρόσωπο, ακολουθώντας περιβαλλοντικές πολιτικές και καταναλωτικές τάσεις.
Η απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης στον Καναδά και το Ηνωμένο Βασίλειο ανάγκασε πολλές επιχειρήσεις να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις, όπως το κομποστοποιήσιμο χαρτί και τα υλικά φυτικής προέλευσης. Ταυτόχρονα, οι δασμοί που επιβλήθηκαν σε εμπορικούς εταίρους όπως η Κίνα, ο Καναδάς και το Μεξικό αύξησαν το κόστος των ξένων και υβριδικών υλικών, στρέφοντας τις εταιρείες σε εγχώριες, βιώσιμες επιλογές.
Μια από τις σημαντικότερες νομοθετικές κινήσεις ήταν ο νόμος της Καλιφόρνιας που απαιτεί έως το 2032 όλα τα υλικά συσκευασίας μιας χρήσης να είναι ανακυκλώσιμα ή λιπασματοποιήσιμα. Ο στόχος είναι η μείωση των πλαστικών συσκευασιών κατά 25% και ανακύκλωση του 65% των υλικών που σήμερα καταλήγουν στα σκουπίδια. Ενδεικτικό της σοβαρότητας της προσέγγισης είναι και η δημιουργία ενός ταμείου 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την καταπολέμηση της πλαστικής ρύπανσης.

Παρά την αύξηση των τιμών των τροφίμων, οι καταναλωτές δεν κάνουν πίσω στις περιβαλλοντικές τους απαιτήσεις. Σύμφωνα με την InnoPak, αναμένεται αυξημένη χρήση υλικών όπως χαρτί, φυτικές ίνες, ανακυκλωμένα μέταλλα και βελτιωμένα πλαστικά από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες. Και ακόμη κι αν άλλες πολιτείες καθυστερήσουν τις αντίστοιχες αλλαγές, η δυναμική της Καλιφόρνιας, ως της πολυπληθέστερης πολιτείας των ΗΠΑ, θα ασκήσει ισχυρή επιρροή στην αγορά.
Παράλληλα με τα υλικά, αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο η συσκευασία επικοινωνεί με τον καταναλωτή. Οι κωδικοί QR αντικαθιστούν σταδιακά τις παραδοσιακές ετικέτες, παρέχοντας πληροφορίες που εκτείνονται πέρα από τα βασικά διατροφικά δεδομένα. Πρακτικές βιωσιμότητας, πληροφορίες για προέλευση, ακόμα και ειδοποιήσεις για ανακλήσεις προϊόντων, θα μπορούν να προσεγγιστούν με ένα απλό σκανάρισμα. Έρευνα της GS1 έδειξε ότι το 79% των καταναλωτών δηλώνει πιο θετικά διακείμενο προς προϊόντα με διαδραστικούς κωδικούς.
Στο αισθητικό επίπεδο, η εικόνα της συσκευασίας εξελίσσεται εξίσου ραγδαία. Μινιμαλισμός με καθαρές γραμμές, έντονη τυπογραφία και φρέσκες χρωματικές παλέτες κυριαρχούν, δίνοντας έμφαση στην αυθεντικότητα και τη διαφάνεια. Ταυτόχρονα, ο λεγόμενος «ντοπαμινεργικός σχεδιασμός» κάνει την εμφάνισή του, με μαξιμαλιστικά, χρωματικά εκρηκτικά μοτίβα που αποσκοπούν στην άμεση συναισθηματική αντίδραση, ιδιαίτερα σε προϊόντα όπως craft μπίρες και εναλλακτικά ποτά.
Τέλος, η επιστροφή στο ρετρό αποτελεί ακόμη μία γραμμή έκφρασης. Λογότυπα και πακέτα με vintage αναφορές, όπως της μάρκας κονσερβοποιημένων ψαριών Fishwife, προσφέρουν μια δόση νοσταλγίας και οικειότητας, στοιχεία που προσελκύουν καταναλωτές σε περιόδους οικονομικής και κοινωνικής αβεβαιότητας.