Πώς διαμορφώθηκαν οι τάσεις των καταναλωτών στα σνακ το 2022.
Τι σνακ τραβούσε η όρεξη των καταναλωτών για το 2022; Μια έρευνα της εταιρείας έρευνας αγοράς FMCG Gurus σχετικά με τις καταναλωτικές τάσεις στα σνακ δίνει την απάντηση σε αυτό το ερώτημα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι “σκοτεινές” εποχές της πανδημίας οδήγησαν το 34% των καταναλωτών να αναζητήσει μια ένοχη απόλαυση, ένα λεγόμενο comfort snack. Ωστόσο, υπήρχε και ένα 10% που έβαζε ως πρώτη προτεραιότητα την ενίσχυση της υγείας του μέσα από το σνακ που επέλεγε, ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Αυτό δείχνει πως η πανδημία συνέβαλε με διττό τρόπο στην καταναλωτική ψυχολογία, καθώς αύξησε τόσο την ανάγκη για λιχουδιές όσο και την προτίμηση σε υγιεινά σνακ.
Παράλληλα, μια ακόμα ένδειξη για το πόσο η πανδημία επηρέασε τους καταναλωτές αποτελεί το εύρημα ότι το 60% ξεκίνησε να εκτιμά τον τρόπο ζωής και διατροφής που προωθεί την υγεία και την πρόληψη. Οι λειτουργικές τροφές κέντρισαν επίσης το καταναλωτικό ενδιαφέρον, με το 49% να τις επιλέγει όλο και πιο συστηματικά. Τέτοιου είδους παραδείγματα τροφών αποτέλεσαν τα προβιοτικά, οι βιταμίνες, οι πρωτεΐνες και γενικότερα οι τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό.
Ωστόσο, αναφορικά με την πρωτεΐνη, αν και ένα 72% των καταναλωτών θέλει σνακ που να περιέχουν περισσότερη, ένα άλλο 28% αποφεύγει κάπως τα πρωτεϊνούχα προϊόντα, επειδή δεν έχουν τόσο καλή γεύση. Αυτό είναι κάτι που οι εταιρείες τροφίμων πρέπει να προσέξουν, αν δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα προϊόντων, ειδικά στα προϊόντα ενίσχυσης πρωτεΐνης που οι καταναλωτές αναζητούν πολύ περισσότερο από το 2019 (33% έναντι 14%).
Ως γενικό συμπέρασμα της έρευνας, οι ειδικοί της FMCG καταλήγουν πως οι καταναλωτές θέλουν υγιεινά και λειτουργικά σνακ, τα οποία να διατηρούν νόστιμη γεύση.