Σύμφωνα με αμερικανική μελέτη τα επιδοτούμενα σουπερμάρκετ με περισσότερα υγιεινά και φρέσκα τρόφιμα μείωσαν την παιδική παχυσαρκία στην περιοχή όπου δραστηριοποιούνται
Μελέτη στις ΗΠΑ έδειξε πως τα επιδοτούμενα σούπερ μάρκετ που προσφέρουν φρέσκα τρόφιμα σε ορισμένες από τις φτωχότερες γειτονιές της Νέας Υόρκης συνδέθηκαν με τη μείωση κατά 1% των ποσοστών παχυσαρκίας μεταξύ των μαθητών δημοσίων σχολείων που διέμεναν κοντά, αλλά και με τη διαμόρφωση της βαθμολογίας δείκτη μάζας σώματος σε μειώσεις της τάξεως 4% και 10%.
Εάν αυτές οι διαφορές μεταφραστούν και σε νέες πολιτικές κατά της παχυσαρκίας, θα μπορούσαν να βοηθήσουν πάνω από 14 εκατομμύρια παιδιά των ΗΠΑ που είναι παχύσαρκα, αναφέρει το Eurekalert, κάτι που θα απαιτούσε, φυσικά, 3 φορές μεγαλύτερα ποσοστά. Οι προσεγγίσεις που θα συνέβαλλαν σε αυτά τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν επίσης επιδοτήσεις για θρεπτικά τρόφιμα, περιορισμούς στην εμπορία πρόχειρου φαγητού και προειδοποιητικές ετικέτες, βελτιώνοντας, τόσο την υγεία όσο και το βάρος των παιδιών.
Η νέα αυτή μελέτη είχε επικεφαλής ερευνητές από το NYU Grossman School of Medicine. Τα ευρήματά της συνδέουν το άνοιγμα νέων, με περισσότερα υγιεινά προϊόντα ή επιδοτούμενων (κρατικά) καταστημάτων σουπερμάρκετ με τη μείωση από 24,3% σε 23,3% των ποσοστών παχυσαρκίας μεταξύ 22.712 παιδιών σχολικής ηλικίας που ζούν πολύ κοντά σε αυτά, ενώ στους υπόλοιπους μαθητές που έμεναν πιο μακριά από αυτά, το ποσοστό έμεινε το ίδιο.
Επιπρόσθετα, οι βαθμολογίες κινδύνου παχυσαρκίας μειώθηκαν περισσότερο μεταξύ των μαθητών του νηπιαγωγείου παρά στους μαθητές μεγαλύτερων τάξεων. Σύμφωνα με τους ερευνητές, για αυτό ευθύνεται το γεγονός, ότι οι έφηβοι έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στη μετακίνηση και σε άλλες γειτονιές σε σχέση με μικρότερα παιδιά, καθώς και περισσότερα χρήματα για σνακ σε εστιατόρια ή φαστ φουντ.
Μέχρι στιγμής, η εν λόγω έρευνα είναι η μεγαλύτερη που έχει διεξαχθεί σχετικά με τη μελέτη των επιπτώσεων των επιδοτήσεων ανάπτυξης σούπερ μάρκετ στην παιδική παχυσαρκία. Τα αποτελέσματα που κατέγραψε μπορεί να δείχνουν αριθμητικά μικρή πρόοδο, αλλά αποδεικνύουν ότι οι επιδοτήσεις των σούπερ μάρκετ μπορεί να διαδραματίσουν αποτελεσματικό ρόλο στην αντιμετώπιση του πολύπλοκου προβλήματος της παιδικής παχυσαρκίας, ειδικά μεταξύ των πιο φτωχών κοινωνικών ομάδων, σύμφωνα με τους ερευνητές. Αν λειτουργήσουν, μάλιστα, συνδυαστικά με κυβερνητικές πολιτικές και μεταρρυθμίσεις για τη διατροφή και την υγεία, όπως ειπώθηκε παραπάνω, τα αποτελέσματα ενδέχεται να είναι πολύ πιο ικανοποιητικά.