Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής για τα φρούτα και τα λαχανικά της και μάλιστα, με φυσικό και φυτικό τρόπο, υπόσχεται η ισπανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Eroski χάρη στην τεχνολογία Apeel, την οποία θα αξιοποιήσει αρχικά σε επιλεγμένα πορτοκάλια και μανταρίνια.
Όπως δημοσιεύει το European Supermarket Magazine πρόκειται για μια καινοτόμα επικάλυψη φυτικής προέλευσης, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε γεύση ή οσμή, η οποία έχει τη δυνατότητα να διπλασιάσει τη διάρκεια ζωής ενός προϊόντος, αποτρέποντας τη διείσδυση του οξυγόνου στα φρούτα και τα λαχανικά. Ταυτόχρονα, μάλιστα, του επιτρέπει να διατηρεί τη φυσική του υγρασία στο εσωτερικό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τη διάρκεια ζωής του.
Η Eroski ισχυρίζεται ότι είναι η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ισπανία που εισάγει την τεχνολογία Apeel με στόχο να περιορίσει – με τη βοήθεια βιώσιμων πρακτικών – τη μεγάλη σπατάλη που παρατηρείται στον κλάδο των τροφίμων.
Εμπνευστής της τεχνολογίας Apeel είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Apeel Sciences, James Rogers, ύστερα από διαπίστωση που έκανε το 2011, ενώ περνούσε με το αυτοκίνητό του μέσα από καλλιεργήσιμες εκτάσεις της κεντρικής Καλιφόρνια.
Εκεί ο Rodgers συνειδητοποίησε ότι το πρόβλημα γύρω από την παγκόσμια σπατάλη τροφίμων δεν ήταν η καλλιέργεια νωπών προϊόντων, αλλά η αποθήκευσή τους μετά τη συγκομιδή τους.
Έτσι αξιοποίησε το διδακτορικό του στη Μηχανική Υλικών και τις επιχειρηματικές του δεξιότητες που απέκτησε χάρη στο πιστοποιητικό που πήρε από το Πρόγραμμα Διαχείρισης Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια και δημιούργησε την Apeel Sciences.
Τα κύρια προϊόντα της, το Edipeel και το Invisipeel, επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής και διατηρούν φρέσκα τα προϊόντα για έως και 5 φορές περισσότερο από το φυσικό τους ρυθμό αποσύνθεσης. Το προϊόν είναι ένα φυσικό φυτικής προέλευσης, μη χημικό, διάλυμα που προστατεύει τόσο τις καλλιέργειες όσο και τα προϊόντα στοχεύοντας στην εξάλειψη των απορριμμάτων τροφίμων, τη βελτίωση της ποιότητας των τροφίμων και τη μείωση της χρήσης νερού. Η εν λόγω τεχνολογία έχει προσελκύσει την προσοχή πολλών στον τομέα της γεωργίας.
Το 2012 ο James συμμετείχε στον Διαγωνισμό New Venture Competition (NVC) του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια και κέρδισε το κορυφαίο βραβείο, δημιουργώντας την Apeel Sciences και εξασφαλίζοντας την πρώτη χρηματοδότηση της εταιρείας.
Από τότε η πορεία της Apeel Sciences ήταν ανοδική και έτσι πρόσφατα, μετέφερε τα κεντρικά της γραφεία από το κέντρο της Σάντα Μπάρμπαρα στη Γκολέτα σε μεγαλύτερες εγκαταστάσεις 10.000 τετραγωνικών μέτρων και αγόρασε νέο εργαστηριακό εξοπλισμό αξίας 8,9 εκατομμυρίων ευρώ.
Πέραν της τεχνολογίας Apeel η Eroski έχει προχωρήσει και σε άλλες πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της σπατάλης τροφίμων. Μέσω του προγράμματος Zero Waste δωρίζει τρόφιμα σε άτομα που βρίσκονται σε ευάλωτη κατάσταση σε συνεργασία με περισσότερες από 100 κοινωνικές οργανώσεις.
Χάρη σε αυτό το πρόγραμμα, κανένα τρόφιμο κατάλληλο για κατανάλωση δεν καταλήγει στα σκουπίδια, αλλά παραδίδεται σε κοινωνικές οργανώσεις που βρίσκονται κοντά στο εκάστοτε κατάστημα, ενώ υπάρχει συνεργασία με την Ισπανική Ομοσπονδία Τραπεζών Τροφίμων για τον ίδιο ακριβώς σκοπό.
Η Eroski εμπορεύεται επίσης φρούτα και λαχανικά που θεωρούνται «άσχημα» λόγω της εμφάνισης ή του μεγέθους τους, ενώ πραγματοποιεί εκπτώσεις σε προϊόντα όταν πλησιάζει η ημερομηνία λήξης τους. Τέλος, κάνει δωρεές – σε καταφύγια και ζωολογικούς κήπους – τροφίμων, τα οποία δεν είναι κατάλληλα για κατανάλωση από τους ανθρώπους, αλλά μπορούν να καταναλωθούν ακίνδυνα από τα ζώα.