Τι πρέπει να γνωρίζετε για να κάνετε τη διαδικασία πιο εύκολη – Συμβουλές για όσους θέλουν να ξεκινήσουν να δημιουργούν το δικό τους σνακ σε χαλεπούς καιρούς.
Οι νεότερες γενιές, milennials και γενιά Ζ χρησιμοποιούν το ίντερνετ και τις μηχανές αναζήτησης ως εργαλείο για να πάρουν ιδέες για κάτι νέο που θέλουν να ξεκινήσουν κάτι καινούριο. Αλλά εάν αυτό που θέλει κανείς είναι να ξεκινήσει μια εταιρεία που θα παράγει ένα δικό της, μοναδικό σνακ, η πραγματικότητα είναι πως δεν υπάρχει ένας σαφής οδηγός για αυτό.
Ακόμα και σε μια τόσο επικερδή βιομηχανία, όπως τα σνακ, μιας και στοιχεία του 2020 δείχνουν ότι ο τζίρος ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, υπάρχουν πολλά που πρέπει να ληφθούν υπόψιν, πέρα από το πιο δύσκολο που αφορά στα λειτουργικά κόστη μιας επιχείρησης. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η νομιμότητα γύρω από το brand.
H Lauryn Bodden, δημιουργός του σνακ S’ NOODS που κέρδισε το διαγωνισμό του Netflix, Snack Vs Chef, αντιμετώπισε το ίδιο θέμα, όταν ήρθε η ώρα να υλοποιήσει μια δική της πρωτότυπη ιδέα: διαφορετικών ειδών μακαρόνια, τηγανισμένα που χρησιμοποιούνται ως τσιπς για να αναδείξουν αγαπημένες σάλτσες, με διάφορες νόστιμες γεύσεις.
Σε έναν οδηγό “επιβίωσης” για πρωτοπόρους στο χώρο των σνακ, όπως το χαρακτηρίζει η ίδια, μοιράζεται τα όσα θεωρεί ότι ένας δυνάμει δημιουργός θα πρέπει να ξέρει μπαίνοντας στον χώρο.
Όλα (δεν) είναι μια… ιδέα!
Όλα ξεκινούν με μια ιδέα, την οποία φυσικά ο δημιουργός θεωρεί τέλεια. Αλλά όσο κι αν αρέσει σε αυτόν και τον περίγυρό του, πρέπει να αρέσει και στην υπόλοιπη αγορά, μιας και είναι οι καταναλωτές που θα κάνουν αυτή την ιδέα επιτυχημένη.
Σε αυτό το σημείο, πρέπει να αναρωτηθεί ο δημιουργός τα εξής: Τι καινούριο προσφέρει; Ποιους περιορισμούς θέτει αναφορικά με θέματα υγείας (π.χ. αλλεργίες) ή ζητήματα περιβάλλοντος; Θα αρέσει στο κοινό;
Επιπλέον, η υλοποίηση της κυκλοφορίας ενός σνακ απαιτεί έντονη έρευνα και ενημέρωση σχετικά με πιθανούς επενδυτές- προτού ξεκινήσει κανείς να τους προσεγγίζει- λιανοπωλητές, προμηθευτές υλικών και δημιουργία ενός κατά προσέγγιση κοινού-στόχου.
Η έρευνα δεν σημαίνει μόνο αναφορές καταναλωτών, τάσεις, εύρεση πηγών για χρήματα, αναζήτηση επιλογών κατασκευής ή δοκιμή της διάρκειας ζωής του προϊόντος, αλλά πολλές φορές σημαίνει και τη δημιουργία νέων επιμέρους ιδεών για τη βελτίωση του σνακ, εμπνευσμένες από άλλα προϊόντα της αγοράς. Άλλωστε, η δημιουργία είναι ένα διαρκές ταξίδι αναζήτησης.
Ίσως ένα από τα σημαντικότερα στάδια είναι αυτό της δοκιμής. Ξεκινήστε με συναδέλφους και φίλους και μετά ξεκινήστε με ένα τοπικό κατάστημα. Πάρτε όσο περισσότερες απόψεις καταναλωτών μπορείτε- σε αυτό το στάδιο καλό είναι να διαθέτετε και φόρμες δοκιμής και εντυπώσεων- ούτως ώστε να καταλάβετε τι “πουλάει” και τι όχι. Να θυμάστε ακόμα και μια μικρή ανασύνθεση του προϊόντος μπορεί να προκαλέσει μεγάλες αλλαγές, είτε αφορά στη γεύση ή το μέγεθος είτε στην τιμή.
Κατά την αναζήτηση μιας εταιρείας για την παραγωγή του σνακ σας, θα αντιμετωπίσετε έκθεση και απόρριψη, ειδικά οι γυναίκες το αισθάνονται συχνά αυτό στη βιομηχανία τροφίμων. Ωστόσο, ο κόσμος θα κρίνει είτε κάνετε κάτι λάθος είτε όχι, οπότε τολμήστε να κάνετε ερωτήσεις όσο λάθος κι αν είναι. Μια λάθος ερώτηση μπορεί να είναι ο πρόγονος μιας σωστής.
Η έναρξη μιας εταιρείας σνακ είναι δύσκολη και οι απορρίψεις, όπως προαναφέραμε, είναι πολλές ειδικά στην αρχή. Τα πιο σημαντικά, λοιπόν, είναι να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας και να περιβάλλεστε από τα σωστά άτομα. Τα πράγματα μπορεί να πάνε στραβά, να χάσετε τη χρηματοδότησή σας ή απλά να προκύψει μια ατέλεια που δεν είχατε σκεφτεί. Αλλά αν πιστεύετε σε αυτό που κάνετε, ξέρετε μέχρι που φτάνουν οι δυνατότητές σας και έχετε τους σωστούς ανθρώπους για στήριξη, δεν θα φαίνονται όλα τόσο δύσκολα.