ΑρχικήΝέαΤο σπανάκι και το λάχανο μπορούν να μειώσουν την αντοχή των μικροοργανισμών...

Το σπανάκι και το λάχανο μπορούν να μειώσουν την αντοχή των μικροοργανισμών στα αντιβιοτικά

Ένας διαιτολόγος και ένας διατροφολόγος αποκωδικοποιούν το πώς οι ιοί αναπτύσσουν αντοχή στα αντιβιοτικά και πώς τα σταυρανθή φυτά είναι ικανά να αποτρέψουν την ανθεκτική φύση τους.

Τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το σπανάκι, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και το λάχανο, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και μέταλλα και η κατανάλωσή τους είναι ευεργετική με πολλούς άλλους τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της αντιοξειδωτικής και αντιφλεγμονώδους φύσης τους. Είναι κρίσιμα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και είναι πλούσιες πηγές βιταμίνης Α.

- Advertisement -

Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο Ben-Gurion του Negev έδειξε ότι αυτά τα φυτά βοηθούν επίσης στην αντιμετώπιση της αντιμικροβιακής ή αντιβιοτικής αντοχής που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) το 2021 συμπεριέλαβε στις δέκα κορυφαίες παγκόσμιες απειλές για τη δημόσια υγεία που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.

Η νέα μελέτη διερεύνησε μια ένωση, το 3, 3,-διινδολυμεθάνιο (DIM), ένα παράγωγο της Ινδολο-3-καρβινόλης, η οποία σύμφωνα με την μελέτη σχηματίζεται από γλυκοβρασσίνη και μυροσινάση όταν τα πράσινα λαχανικά, όπως το μπρόκολο, η λαχανίδα, το σπανάκι και το κουνουπίδι, μαγειρεύονται ή μασώνται. Στο όξινο περιβάλλον του ανθρώπινου στομάχου, στη συνέχεια διασπάται σε DIM.

- Advertisement -

Οι ερευνητές διερεύνησαν τέσσερα αρνητικά κατά Gram παθογόνα βακτήρια, στελέχη από την την Pseudomonas aeruginosa PAO1, το Acinetobacter baumannii, τη Serratia marcescens και το Providencia stuartii. Τα Gram-αρνητικά βακτήρια έχουν υψηλή αντοχή στα αντιβιοτικά. Και στα τέσσερα βακτήρια, το DIM μείωσε τον προστατευτικό σχηματισμό βιοϋμενίου έως και 80%.

Ο Δρ Kiran Dalal, διαιτολόγος στο Νοσοκομείο Fortis, Faridabad, και τη Δρ Priyanka Rohatgi, επικεφαλής διατροφολόγος, Νοσοκομεία Apollo, Νέο Δελχί, για να κατανοήσουμε πώς οι ιοί αναπτύσσουν αυτή την αντοχή στα αντιβιοτικά και πώς τα σταυρανθή φυτά είναι ικανά να αποτρέψουν την ανθεκτική τους φύση.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τον Δρ Kiran Dalal, διαιτολόγο στο Νοσοκομείο Fortis, τα παθογόνα αναπτύσσουν ένα βιοϋμένιο που αναστέλλει τη λειτουργία των αντιβιοτικών/ αντιμικροβιακών ουσιών. Όπως δηλώνει στην Indian Express: «Αυτά τα σταυρανθή φυτά διασπώνται σε DIM, που βοηθά στη διάλυση αυτού του βιοϋμενίου και έτσι εμποδίζει τα παθογόνα να λειτουργούν ενάντια στα αντιμικροβιακά φάρμακα μέσω της μεμβράνης».

Η Δρ Priyanka Rohatgi, επικεφαλής διατροφολόγος, Νοσοκομεία Apollo στο Νέο Δελχί, επισημαίνει πως όλα τα ανθρώπινα όντα έχουν μια έμφυτη ή επίκτητη ανοσία που είναι ισχυρότερη από το περιβάλλον και την έκθεση που λαμβάνει κάποιος. Εάν κάποιος ανατραφεί σε ένα ανοιχτό περιβάλλον, όπου εκτίθεται σε κάθε είδους λοιμώξεις και τρώει όλα τα είδη τροφίμων, θα έχει μια πολύ ισχυρή ανοσία καθώς το σώμα θα έχει μνήμη λοιμώξεων. Εκτός από αυτό, η διατροφή που έχει κάποιος είναι πολύ διαφορετική παρέχοντας στο άτομο τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την καταπολέμηση ασθενειών.

Εξήγησε επίσης πώς τα άτομα που δεν εκτίθενται σε περιβαλλοντικούς παράγοντες έχουν χαμηλή ανοσία, καθώς δεν εκτίθενται σε λοιμώξεις και ακολουθούν περιορισμένη διατροφή. Είναι αυτά τα άτομα που είναι τα πιο ευάλωτα στο να προσβληθούν από πιο σοβαρές λοιμώξεις.

Εξηγώντας τη μικροβιακή αντοχή, η Δρ Rohatgi υποστήριξε ότι σε ένα περιβάλλον νοσοκομείου, εάν ένα ήπιο αντιβιοτικό δεν λειτουργεί για ένα άτομο, χρησιμοποιείται ένα ισχυρότερο και στη συνέχεια το σώμα αναπτύσσει ανοσία και για αυτό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά τα ισχυρότερα αντιβιοτικά, είναι σημαντικό να λαμβάνονται στη συνταγογραφούμενη δόση για τη σωστή κατάσταση του σώματος. Για παράδειγμα, το αντιβιοτικό Azythromyicin δεν λειτούργησε σε ασθενείς που πάσχουν από Covid επειδή χρησιμοποιήθηκε τόσο επιπόλαια ακόμη και για τη θεραπεία ενός πονόλαιμου, κάτι που συμβαίνει επειδή το παθογόνο αναπτύσσει μια μνήμη του αντιβιοτικού και γίνεται ανθεκτικό σε αυτό.

Η Δρ Rohatgi δήλωσε επίσης πως είναι μεν ευκολότερο για το σώμα να θεραπευτεί χρησιμοποιώντας αντιβιοτικά, όμως μπορεί να υποστεί δυσμενείς επιπτώσεις μακροπρόθεσμα. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συμβουλεύουμε τα παιδιά να τρώνε λαχανικά αρκετά νωρίς στη ζωή τους, για να κρατήσουν τις λοιμώξεις μακριά αντί να τα αρρωστήσουν και να συνηθίσουν τα αντιβιοτικά. Για μια ήπια μόλυνση, το σώμα θα πρέπει να επιτρέπεται να αναρρώνει και θα πρέπει να αποθαρρύνουμε τη χρήση αντιβιοτικών σε καταστάσεις που μπορούν να προληφθούν», όπως προτείνει η ίδια.

Ο Δρ Dalal ανέπτυξε ορισμένα κρίσιμα οφέλη από την κατανάλωση σταυρανθών λαχανικών. «Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Περιέχουν ινδολο-3-καρβινόλη και άλλα στοιχεία ενίσχυσης του ανοσοποιητικού, που θα βοηθούσαν το σώμα να χτίσει τη δική του ανοσία και έτσι να αποθαρρύνει αυτόματα τη χρήση αντιβιοτικών για τη θεραπεία ήπιων λοιμώξεων. Είναι αντιφλεγμονώδη τρόφιμα που εμποδίζουν επίσης την οξείδωση, μια κατάσταση όπου το σώμα έχει περισσότερες ελεύθερες ρίζες. Αυτό θα οδηγούσε τελικά σε σχηματισμό οξειδίων στο σώμα που μπορεί να προηγηθεί της φλεγμονής σε διάφορα μέρη».

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.