Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου, 2024
14.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Τρόφιμα φυτικής προέλευσης στην ΕΕ: Η τιμή και η γεύση παραμένουν να βασικά εμπόδια ανάπτυξης του κλάδου

ΑρχικήΝέαΤρόφιμα φυτικής προέλευσης στην ΕΕ: Η τιμή και η γεύση παραμένουν να βασικά εμπόδια ανάπτυξης του κλάδου
spot_img

Ενώ ο κλάδος των φυτικών τροφίμων στην Ευρώπη εξελίσσεται τα βασικά εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξη παραμένουν η γεύση και η τιμή τους.

Στοιχεία λιανικών πωλήσεων φυτικής προέλευσης για έξι ευρωπαϊκές χώρες: 2021-αρχές 2024

Η ανάλυση του Good Food Institute Europe των δεδομένων λιανικών πωλήσεων από την Circana που καλύπτουν έξι βασικές ευρωπαϊκές χώρες και έως και εννέα κατηγορίες προϊόντων αντικατοπτρίζει έναν εξελισσόμενο τομέα που εξακολουθεί να σημειώνει πρόοδο κατά τη διάρκεια μιας ταραγμένης περιόδου για το σύστημα τροφίμων.  

Στο πλαίσιο των επικρατούντων οικονομικών αντίξοων ανέμων για τον τομέα των τροφίμων συνολικά, οι επικεφαλίδες δείχνουν ότι η συνολική αξία των πωλήσεων φυτικών τροφίμων αυξήθηκε μεταξύ 2022 και 2023 σε πέντε από τις έξι χώρες που καλύπτονται, εν μέρει λόγω του πληθωρισμού των τιμών στον τομέα των τροφίμων . Η Γερμανία, ήδη η μεγαλύτερη αγορά φυτικών τροφίμων στην Ευρώπη, συνέχισε να παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση όγκου σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες προϊόντων, ενώ ο συνολικός όγκος πωλήσεων αυξήθηκε στην Ισπανία και τη Γαλλία, παρέμεινε σταθερός στην Ιταλία και συρρικνώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία .

Η καλύτερη γεύση και οι χαμηλότερες τιμές είναι βασικοί μοχλοί ανάπτυξης

Ενώ οι μοναδικές συνθήκες έχουν επηρεάσει την αγορά φυτικής προέλευσης σε κάθε χώρα, η έρευνα δείχνει ότι τα δύο μεγαλύτερα εμπόδια για τους Ευρωπαίους να τρώνε περισσότερα τρόφιμα φυτικής προέλευσης είναι η τιμή και η γεύση.

Ο πληθωρισμός αύξησε τις τιμές σε ολόκληρο τον τομέα των τροφίμων της Ευρώπης τα τελευταία χρόνια, αλλά τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, τα οποία ήταν ήδη πιο ακριβά από τα αντίστοιχα ζωικής προέλευσης, έχουν πληγεί ιδιαίτερα. Ωστόσο, σε κατηγορίες που κατάφεραν να σημειώσουν πρόοδο προς την ισοτιμία τιμών, οι πωλήσεις αυξήθηκαν. Η επώνυμη φυτική κρέμα, για παράδειγμα, είναι τώρα φθηνότερη από την επώνυμη συμβατική κρέμα στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, και η φυτική κρέμα σημείωσε ισχυρή αύξηση πωλήσεων σε αυτές τις αγορές μεταξύ 2022 και 2023. Στη Γερμανία, η συνολική αύξηση των πωλήσεων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό εκδόσεις προϊόντων φυτικής προέλευσης με δική τους επωνυμία των λιανοπωλητών, οι οποίες τείνουν να είναι φθηνότερες από τα επώνυμα προϊόντα φυτικής προέλευσης. Για παράδειγμα, στη Γερμανία, το φυτικό γάλα ιδιωτικής ετικέτας είναι πλέον 13% φθηνότερο ανά λίτρο από το συμβατικό γάλα ιδιωτικής ετικέτας.

Αποτελώντας το 41% ​​της συνολικής αξίας πωλήσεων φυτικής προέλευσης το 2023 στις έξι χώρες αυτής της έκθεσης, το γάλα και τα ποτά φυτικής προέλευσης ήταν ο ηγέτης στον κλάδο, ακολουθούμενο από το φυτικό κρέας με 37%. Το τυρί και η κρέμα φυτικής προέλευσης, αν και εξακολουθούν να είναι μικρά ως προς το συνολικό μέγεθος της αγοράς, έχουν αυξηθεί γρήγορα.

Η μείωση του όγκου πωλήσεων σε ορισμένες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένου του κρέατος φυτικής προέλευσης, υποδηλώνει ότι οι παραγωγοί πρέπει να αναπτύξουν προϊόντα που να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών όσον αφορά τη γεύση και την τιμή. Η ανάπτυξη στις αναδυόμενες κατηγορίες τυριών και κρέμας φυτικής προέλευσης δείχνει ότι εξακολουθεί να υπάρχει έντονη όρεξη για προϊόντα φυτικής προέλευσης, με την ανάπτυξη να οφείλεται πιθανώς στη βελτίωση της γεύσης και της τιμής. Η ήδη καθιερωμένη αγορά γάλακτος και ποτών φυτικής προέλευσης συνεχίζει να αναπτύσσεται συνολικά, υποδηλώνοντας ότι ανταποκρίνεται με επιτυχία στις ανάγκες πολλών καταναλωτών. 

«Η ανάλυσή μας διαπιστώνει ότι οι χαμηλότερες τιμές και η υψηλότερη ποιότητα μπορούν να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη αυτών των πιο βιώσιμων επιλογών, επομένως οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι κατασκευαστές θα πρέπει να συνεχίσουν να επενδύουν στην καινοτομία και τις υποδομές για να αναπτύξουν πιο νόστιμα, πιο οικονομικά προϊόντα ικανά να δημιουργήσουν ένα διαφοροποιημένο, ανθεκτικό και υγιεινό ευρωπαϊκό φαγητό σύστημα.” δήλωσε η Helen Breewood, Διευθύντρια Έρευνας και Πόρων, του Good Food Institute Europe.

Οι επιλογές με βάση τα φυτά εξακολουθούν να αποτελούν ένα μικρό ποσοστό της αγοράς παντοπωλείων της Ευρώπης, αλλά η ανάλυση δείχνει ότι οι χαμηλότερες τιμές μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξη αυτών των βιώσιμων τροφίμων. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και η βιομηχανία τροφίμων πρέπει να συνεχίσουν να επενδύουν στην καινοτομία και την κλιμάκωση για να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του κλάδου με βάση τα φυτά να συμβάλουν στη δημιουργία ενός διαφοροποιημένου, ανθεκτικού και υγιεινού ευρωπαϊκού συστήματος τροφίμων.

Αυτές οι εκθέσεις καλύπτουν δεδομένα από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ανατρέξτε στις επισκοπήσεις μας για τις χώρες και τις κατηγορίες παρακάτω και διαβάστε τις πλήρεις αναφορές για περισσότερες πληροφορίες στα αγγλικά και στις τοπικές γλώσσες.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Νέα καταγγελία στο Cibum για σάπιο ψωμί μεγάλης ελληνικής αρτοβιομηχανίας – Ο ψευδής ισχυρισμός της εταιρείας στην καταναλώτρια

Νέο σοκ καταναλωτή από ίδιο προϊόν της εταιρείας Κατσέλης - Η αρτοβιομηχανία υποστήριξε πως η προηγούμενη καταγγελία ήταν ψευδής και πως ο καταναλωτής ζήτησε συγνώμη!

Τούρτες, κέικ και γλυκά με επικίνδυνο για την υγεία φυτοφάρμακο – Αποσύρονται 6 δημοφιλή προϊόντα

Υπεύθυνη η ψεκασμένη φράουλα με ζιζανιοκτόνο που έχει απαγορευτεί από την ΕΕ από πέρσι

Η απάτη του κεφίρ – Έρευνα ξεμπροστιάζει μεγάλες εταιρείες παρασκευής που πουλάνε απλό γάλα ως κεφίρ!

Είναι ζυμωμένο με σπόρους κεφίρ, το κεφίρ που πωλείται στα ράφια των σούπερ μάρκετ;
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο