ΑρχικήΝέαΥγείαΑυστραλία και Νέα Ζηλανδία ενέκριναν ισχυρισμό υγείας για την πρωτεΐνη σόγιας και...

Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία ενέκριναν ισχυρισμό υγείας για την πρωτεΐνη σόγιας και τη μείωση της χοληστερόλης

3 λεπτά ανάγνωσης

Η έγκριση από τον ρυθμιστικό φορέα Food Standards Australia New Zealand ανοίγει τον δρόμο για νέες κατηγορίες προϊόντων με διατροφικούς ισχυρισμούς

Η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία εντάσσονται πλέον στη λίστα των χωρών που αναγνωρίζουν επίσημα τη σχέση μεταξύ πρωτεΐνης σόγιας και καρδιαγγειακής υγείας. Ο ρυθμιστικός φορέας Food Standards Australia New Zealand (FSANZ) ενέκρινε νέο ισχυρισμό υγείας για την απομονωμένη πρωτεΐνη σόγιας, επιτρέποντας στους παραγωγούς τροφίμων και ποτών να συνδέουν την κατανάλωσή της με βελτιωμένα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

- Advertisement -

Με αυτή την απόφαση, οι δύο χώρες γίνονται μέρος μιας ομάδας 13 κρατών που έχουν ήδη αναγνωρίσει αυτή τη σχέση, μεταξύ των οποίων οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς και η Ιαπωνία. Η έγκριση αντιπροσωπεύει σημαντικό ρυθμιστικό ορόσημο για τη βιομηχανία φυτικών πρωτεϊνών στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, δεδομένου ότι ανοίγει νέες ευκαιρίες για ισχυρισμούς υγείας σε κατηγορίες προϊόντων όπως τα φυτικά εναλλακτικά γαλακτοκομικά, οι μπάρες διατροφής, τα ποτά πρωτεΐνης και τα σνακ.

Τι ακριβώς επιτρέπει η νέα έγκριση

Σύμφωνα με την απόφαση, τα προϊόντα μπορούν να φέρουν τον ισχυρισμό υγείας εφόσον είναι διαμορφωμένα ώστε να βοηθούν τους καταναλωτές να φτάνουν ημερήσια πρόσληψη 20 έως 25 γραμμαρίων απομονωμένης πρωτεΐνης σόγιας στο πλαίσιο ισορροπημένης διατροφής. Αυτή η ποσοτική συνθήκη είναι σημαντική, καθώς δεν επιτρέπει γενικόλογους ισχυρισμούς αλλά απαιτεί τεκμηριωμένη διατροφική σύνθεση του προϊόντος.

- Advertisement -

Η απομονωμένη πρωτεΐνη σόγιας είναι φυτική πρωτεΐνη που περιέχει και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα, δηλαδή εκείνα που ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του και πρέπει να λαμβάνει μέσω της διατροφής. Χρησιμοποιείται ευρέως σε φυτικά εναλλακτικά γαλακτοκομικών, μπάρες διατροφής, ποτά και σνακ, καθιστώντας την ιδιαίτερα σχετική με τις αυξανόμενες τάσεις φυτικής διατροφής παγκοσμίως.

Η επιστημονική τεκμηρίωση

Η απόφαση βασίστηκε σε κλινικά στοιχεία που υποβλήθηκαν στον FSANZ στο πλαίσιο μιας πολυετούς ερευνητικής συνεργασίας που περιλάμβανε το Soy Nutrition Institute Global, το US Soybean Export Council και ερευνητές από την Αυστραλία και το Πανεπιστήμιο του Τορόντο. Τα στοιχεία αυτά τεκμηρίωσαν αιτιώδη σχέση μεταξύ της πρόσληψης απομονωμένης πρωτεΐνης σόγιας και της βελτίωσης των λιπιδίων αίματος, ιδιαίτερα της μείωσης της LDL χοληστερόλης, γνωστής ως «κακής» χοληστερόλης.

- Advertisement -

Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σχετικό για τη δημόσια υγεία στην Αυστραλία, καθώς τα αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης επηρεάζουν περίπου το 60% των Αυστραλών ενηλίκων, καθιστώντας τα καρδιαγγειακά νοσήματα έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες νοσηρότητας και θνητότητας στη χώρα. Αντίστοιχα υψηλά ποσοστά καταγράφονται και στη Νέα Ζηλανδία.

Η έγκριση αυτή αναμένεται να επηρεάσει θετικά την ανάπτυξη νέων προϊόντων φυτικής πρωτεΐνης στην περιοχή, δεδομένης της αυξανόμενης ζήτησης για τρόφιμα που συνδυάζουν υψηλή διατροφική αξία με τεκμηριωμένα οφέλη για την υγεία της καρδιάς.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.