ΑρχικήΝέαΥγείαΓιατί ΔΕΝ πρέπει να κάνετε χειρουργικές επεμβάσεις την Παρασκευή - Ευρήματα μελέτης

Γιατί ΔΕΝ πρέπει να κάνετε χειρουργικές επεμβάσεις την Παρασκευή – Ευρήματα μελέτης

2 λεπτά ανάγνωσης

Έρευνα αποκαλύπτει αυξημένα ποσοστά επιπλοκών και θνησιμότητας.

Για χρόνια υπήρχε η ανησυχία ότι οι χειρουργικές επεμβάσεις που πραγματοποιούνται την Παρασκευή συνδέονται με υψηλότερα ποσοστά επιπλοκών και θανάτων.

- Advertisement -

Μια πρόσφατη έρευνα, στην οποία συμμετείχαν ερευνητές από το Νοσοκομείο Μεθοδιστών του Χιούστον, το UCLA και το Πανεπιστήμιο του Τορόντο, επιβεβαιώνει αυτήν τη θεωρία, δείχνοντας ότι οι ασθενείς που χειρουργούνται πριν από το Σαββατοκύριακο αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο μετεγχειρητικών προβλημάτων.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Network Open, ανέλυσε δεδομένα από 429.691 ασθενείς στο Οντάριο του Καναδά μεταξύ 2007 και 2019. Οι ερευνητές συνέκριναν τα αποτελέσματα όσων υποβλήθηκαν σε επέμβαση την Παρασκευή ή πριν από αργίες, με εκείνους που χειρουργήθηκαν τη Δευτέρα ή μετά από αργίες.

- Advertisement -

Το λεγόμενο «φαινόμενο του Σαββατοκύριακου» αναφέρεται στην τάση για χειρότερα ιατρικά αποτελέσματα σε ασθενείς που λαμβάνουν περίθαλψη τα Σαββατοκύριακα. Στον τομέα της χειρουργικής, αυτό ενδέχεται να σχετίζεται με ελλείψεις προσωπικού, μειωμένη πρόσβαση σε ειδικούς και αλλαγές στις διαδικασίες περίθαλψης.

Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι οι ασθενείς που χειρουργούνται την Παρασκευή εμφανίζουν 5% αυξημένη πιθανότητα θανάτου, επιπλοκών ή επανεισαγωγής στο νοσοκομείο εντός 30 ημερών. Ο κίνδυνος θνησιμότητας αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου, φτάνοντας το 9% στις 30 ημέρες, το 10% στις 90 ημέρες και το 12% σε έναν χρόνο.

- Advertisement -

Επιπλέον, η διάρκεια νοσηλείας ήταν μεγαλύτερη για όσους υποβλήθηκαν σε επέμβαση πριν από το Σαββατοκύριακο. Παράλληλα, οι χειρουργοί που εργάζονταν τις Παρασκευές είχαν, κατά μέσο όρο, λιγότερα χρόνια εμπειρίας (14 έτη) σε σύγκριση με εκείνους που χειρουργούσαν τις Δευτέρες (17 έτη).

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας