ΑρχικήΝέαΥγείαH επίδραση προβιοτικών σε Έλληνες ασθενείς με διαβήτη τύπου 2

H επίδραση προβιοτικών σε Έλληνες ασθενείς με διαβήτη τύπου 2

3 λεπτά ανάγνωσης

Η επίδραση των προβιοτικών συμπληρωμάτων στις μεταβολικές παραμέτρους των ατόμων με διαβήτη τύπου 2 στην Ελλάδα – Μια τυχαιοποιημένη, διπλή-τυφλή, ελεγχόμενη με εικονικό φάρμακο μελέτη.

Επειδή ο ρόλος των συμπληρωμάτων προβιοτικών στην θεραπεία του διαβήτη τύπου 2 (T2D) είναι αμφιλεγόμενος, στόχος μελέτης ερευνητών του ΕΚΠΑ ήταν να αξιολογηθεί η επίδραση της πρόσληψη προβιοτικών στον γλυκαιμικό έλεγχο (HbA1c), καθώς και στα επίπεδα λιπιδίων, στη παχυσαρκία και στο μικροβίωμα του εντέρου, σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 στην Ελλάδα.

- Advertisement -

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients στο ειδικό τεύχος Καινοτόμες Στρατηγικές για την Πρόληψη Χρόνιων Ασθενειών που σχετίζονται με τη Διατροφή.

Στη μελέτη συμμετείχαν ενήλικες με διάγνωση διαβήτη τύπου 2 (T2D) που παρακολουθούνται από το Διαβητολογικό Κέντρο εξωτερικών ασθενών του Γενικού Λαϊκού Νοσοκομείου της Αθήνας. Οι 91 συμμετέχοντες έλαβαν για 6 μήνες συμπλήρωμα προβιοτικών πολλαπλών στελεχών (LactoLevure R (που περιέχει Lactobacillus acidophilus , Lactobacillus plantarum , Bifidobacterium lactis και Saccharomyces boulardii )) ή εικονικό φάρμακο μία φορά την ημέρα.

- Advertisement -

Σημαντικές μειώσεις της HbA1c, της γλυκόζης αίματος νηστείας και της ολικής χοληστερόλης παρατηρήθηκαν στους συμμετέχοντες που έλαβαν το προβιοτικό συμπλήρωμα (n = 46) σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου (n = 45). Αν και η έρευνα δεν αποκάλυψε στατιστικά σημαντικές διαφορές στην α- και β ποικιλομορφία του εξεταζόμενου μικροβιώματος του εντέρου σε μια υποομάδα συμμετεχόντων, αποκάλυψε αξιοσημείωτες επιπτώσεις σε συγκεκριμένα γένη, μεταβολίτες και βασικά ένζυμα που σχετίζονται με τον διαβήτη μετά την εξάμηνη προβιοτική παρέμβαση.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η χορήγηση του προβιοτικού πολλαπλών στελεχών LactoLevure R για μια περίοδο 6 μηνών σε άτομα με T2D ήταν καλά ανεκτή και είχε θετικό αντίκτυπο και σε γλυκαιμικές και λιπιδικές παραμέτρους, παράλληλα με βελτιώσεις στις μετρήσεις της παχυσαρκίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο ευρύτερο πλαίσιο, τα προβιοτικά προσφέρουν υπόσχεση για ενίσχυση του γλυκαιμικού ελέγχου και της συνολικής υγείας σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να εξετάσουμε προσεκτικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα, ιδιαίτερα όσον αφορά την επιλογή των προβιοτικών στελεχών και των δόσεων. Πριν από την έναρξη οποιουδήποτε σχήματος συμπληρώματος προβιοτικών, τα άτομα με διαβήτη θα πρέπει να αναζητούν καθοδήγηση από τον γιατρό τους, για να διασφαλίσουν την καταλληλότητά του και να παρακολουθούν προσεκτικά τις επιπτώσεις του. Επιπλέον, η διατήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής και τακτικής άσκησης παραμένει αναπόσπαστο μέρος της διαχείρισης του διαβήτη. Επιπλέον, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι τα υψηλής ποιότητας προβιοτικά συμπληρώματα μπορεί να είναι δαπανηρά και ότι θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι μακροπρόθεσμες οικονομικές επιπτώσεις. Απαιτείται περαιτέρω έρευνα για τη θέσπιση οριστικών συστάσεων σε αυτόν τον τομέα.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Αναφορά: Ζήκου Ε, Δοβρόλης Ν, Δημοσθενόπουλος Γ, Γαζούλη Μ, Μακρυλάκης Κ. The Effect of Probiotic Supplements on Metabolic Parameters of People with Type 2 Diabetes in Greece—A Randomized, Double-Blind, Placebo-Controlled Study. ΘΡΕΠΤΙΚΕΣ ουσίες . 2023 15(21):4663. https://doi.org/10.3390/nu15214663

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό