ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ κανέλα ευεργετική και στην αντιμετώπιση του προδιαβήτη

Η κανέλα ευεργετική και στην αντιμετώπιση του προδιαβήτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη διασταυρούμενη δοκιμή 4 εβδομάδων σε ενήλικες με παχυσαρκία και προβιαβήτη.

Τα οφέλη της κανέλας είναι πολλά και αποδεδειγμένα. Η κανέλα Κεϋλάνης (η γνήσια κανέλα και όχι η Cassia)  μεταξύ άλλων μειώνει τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου,  είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, έχει αντιφλεγμονώσεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύει την καρδιά. Πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε πως μπορεί να καταπολεμήσει την παχυσαρκία μειώνοντας τη συσσώρευση λίπους, ενώ ακόμα πιο πρόσφατη που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες στο The American Journal of Clinical Nutrition, είχε στόχο να προσδιορίσει την  επίδραση της καθημερινής κατανάλωσης του μπαχαρικού (σε ποσότητα που χρησιμοποιείται συνήθως για καρύκευμα) στις συγκεντρώσεις γλυκόζης σε ενήλικες με παχυσαρκία και προδιαβήτη.

- Advertisement -

18 συμμετέχοντες με παχυσαρκία και προδιαβήτη υποβλήθηκαν σε μια τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη, διπλή-τυφλή δοκιμή διασταύρωσης 10 εβδομάδων. Οι συμμετέχοντες λάμβαναν κανέλα (4 g/d) ή εικονικό φάρμακο για 4 εβδομάδες, ακολουθούμενη από περίοδο έκπλυσης 2 εβδομάδων και στη συνέχεια πέρασαν στην άλλη παρέμβαση για επιπλέον 4 εβδομάδες. Οι αλλαγές γλυκόζης μετρήθηκαν με συνεχή παρακολούθηση της γλυκόζης.

 Σε σύγκριση με το εικονικό φάρμακο, οι συγκεντρώσεις γλυκόζης 24 ωρών ήταν σημαντικά χαμηλότερες όταν χορηγήθηκε κανέλα. Δεν βρέθηκαν διαφορές στα πεπτικά συμπτώματα (κοιλιακό άλγος, βορβόρυγμα, φούσκωμα, υπερβολικό πτερύγιο και κόπρανα/ημέρα) μεταξύ των ομάδων κανέλας και εικονικού φαρμάκου.

- Advertisement -

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η κανέλα μια ουσία φυσικά πλούσια σε πολυφαινόλες και ένα ευρέως διαθέσιμο και χαμηλού κόστους μπαχαρικό, μπορεί να συμβάλει στον καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης όταν προστίθεται στη διατροφή σε άτομα που έχουν προδιαβήτη που σχετίζεται με την παχυσαρκία και μπορεί να έχει ευεργετικά γλυκαιμικά αποτελέσματα.

Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Αναφορά: Hila Zelicha, Jieping Yang, Susanne M Henning, Jianjun Huang, Ru-Po Lee, Gail Thames, Edward H Livingston, David Heber, Zhaoping Li, Effect of cinnamon spice on continuously monitored glycemic response in adults with prediabetes: a 4-week randomized controlled crossover trial, The American Journal of Clinical Nutrition, 2024, ISSN 0002-9165, https://doi.org/10.1016/j.ajcnut.2024.01.008. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S000291652400008X)

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό