ΑρχικήΝέαΥγείαΜατώνουν τα ούλα; Επιστήμονες έχουν την εξήγηση

Ματώνουν τα ούλα; Επιστήμονες έχουν την εξήγηση

2 λεπτά ανάγνωσης

Η αιμορραγία των ούλων μπορεί να σημαίνει ότι σας λείπει η βιταμίνη C από τη διατροφή σας.

Η αιμορραγία των ούλων είναι συχνά ένα από τα πρώτα σημάδια ουλίτιδας ή άλλων προβλημάτων υγείας του στόματος. Ωστόσο, μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrition Reviews, αποκαλύπτει ότι μπορεί επίσης να αποτελεί ένδειξη ανεπάρκειας βιταμίνης C στη διατροφή.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C στο αίμα συνδέονται όχι μόνο με αιμορραγία των ούλων αλλά και με αιμορραγία στον αμφιβληστροειδή. Αυτό υποδηλώνει πιθανές διαταραχές στο μικροαγγειακό σύστημα, οι οποίες μπορεί να έχουν επιπτώσεις σε ζωτικά όργανα όπως ο εγκέφαλος, η καρδιά και τα νεφρά. Η αύξηση της πρόσληψης βιταμίνης C σε άτομα με χαμηλά επίπεδα στο πλάσμα έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην αναστροφή αυτού του προβλήματος.

Παραδοσιακά, η αιμορραγία των ούλων αποδίδεται σε φτωχή στοματική υγιεινή και αντιμετωπίζεται με τακτικό βούρτσισμα και χρήση οδοντικού νήματος. Η νέα μελέτη, όμως, υπογραμμίζει τη σημασία της διατροφής, προτείνοντας την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε βιταμίνη C, όπως πορτοκάλια, φράουλες, πιπεριές και ακτινίδια, ως συμπληρωματικό μέτρο για την πρόληψη της αιμορραγίας.

- Advertisement -

Η μελέτη επισημαίνει ότι οι τρέχουσες συστάσεις για τη βιταμίνη C, οι οποίες βασίζονται κυρίως στην πρόληψη του σκορβούτου, ενδέχεται να είναι πολύ χαμηλές. Αν και η αύξηση της πρόσληψης βιταμίνης C μπορεί να μειώσει την αιμορραγία των ούλων, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αποτρέπει πιο σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως εγκεφαλικά επεισόδια ή καρδιακές παθήσεις.

Ορισμένες διατροφικές επιλογές μπορεί να συμβάλλουν σε χαμηλή πρόσληψη βιταμίνης C. Για παράδειγμα, δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων ή παλαιολιθικές, που αποκλείουν τα περισσότερα φρούτα, μπορεί να οδηγήσουν σε έλλειψη. Επιπλέον, όσοι καταναλώνουν κυρίως άπαχο κρέας και αποφεύγουν τα κρέατα οργάνων, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνη C, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο ανεπάρκειας.

- Advertisement -

Ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Philippe Hujoel, προτείνει την ενσωμάτωση μη επεξεργασμένων τροφών πλούσιων σε βιταμίνη C στη διατροφή ή, εάν αυτό δεν είναι εφικτό, τη λήψη συμπληρωμάτων 100-200 mg την ημέρα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.