ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο ακτινίδιο μπορεί να μας φτιάξει ψυχολογία και διάθεση μέσα σε 4...

Το ακτινίδιο μπορεί να μας φτιάξει ψυχολογία και διάθεση μέσα σε 4 ημέρες!

3 λεπτά ανάγνωσης

Όχι μόνο ευεργετική αλλά και άμεση η επίδραση των ακτινιδίων στην ψυχική υγεία.

   Τα άμεσα αποτελέσματα στη διάθεση, της κατανάλωσης φρούτων με “γούνα” όπως το ακτινίδιο, έδειξαν τα αποτελέσματα νέας έρευνας από το Πανεπιστήμιο του Οτάγκο που δημοσιεύτηκε στο The British Journal of Nutrition. Αν και ορισμένοι καταναλωτές μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποια αισθητηριακή αποστροφή προς την κατανάλωση της φλούδας του ακτινίδιου, ωστόσο προηγουμένως έχει αποδειχθεί πως διαθέτει μια πληθώρα θρεπτικών συστατικών και για την υγεία του εντέρου. Τα ευεργετικά αποτελέσματα του έχουν αποδειχθεί ως προς τη ψυχική διάθεση και στο παρελθόν, με την νέα έρευνα να αποδεικνύει πως μπορεί να γίνουν αισθητά μόλις σε τέσσερις μέρες.

- Advertisement -

  «Είναι υπέροχο για τους ανθρώπους να γνωρίζουν ότι μικρές αλλαγές στη διατροφή τους, όπως η προσθήκη ακτινιδίων, θα μπορούσαν να κάνουν τη διαφορά στο πώς αισθάνονται κάθε μέρα», είπε ο συν-συγγραφέας καθηγητής Tamlin Conner, του Τμήματος Ψυχολογίας. Η πρόσληψη βιταμίνης C έχει συσχετιστεί με βελτιωμένη διάθεση, ζωτικότητα, ευεξία και χαμηλότερη κατάθλιψη, ενώ η ανεπάρκεια βιταμίνης C σχετίζεται με υψηλότερη κατάθλιψη και γνωστική εξασθένηση. Ωστόσο, ο καθηγητής Conner λέει ότι περιορισμένη έρευνα έχει αξιολογήσει πόσο γρήγορα συμβαίνουν βελτιώσεις στη διάθεση μετά την εισαγωγή συμπληρωμάτων βιταμίνης C ή ολόκληρων πηγών τροφής.

   Οι ερευνητές είχαν ως στόχο να καλύψουν αυτό το κενό με μια διατροφική παρέμβαση 8 εβδομάδων 155 ενηλίκων με χαμηλή βιταμίνη C. Οι συμμετέχοντες έπαιρναν καθημερινά είτε ένα συμπλήρωμα βιταμίνης C, εικονικό φάρμακο ή δύο ακτινίδια. Στη συνέχεια ανέφεραν τη ζωτικότητα, τη διάθεσή τους, την ποιότητα του ύπνου, την ποσότητα ύπνου και τη σωματική τους δραστηριότητα χρησιμοποιώντας έρευνες smartphone. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα συμπληρώματα ακτινιδίων βελτίωσαν τη ζωτικότητα και τη διάθεση μέσα σε τέσσερις ημέρες, κορυφώνοντας περίπου σε 14-16 ημέρες και βελτίωσαν την ζωντάνια από την 14η ημέρα. Η βιταμίνη C, από την άλλη πλευρά, βελτίωσε οριακά τη διάθεση μέχρι την ημέρα 12.

- Advertisement -

 «Οι συμμετέχοντες μας είχαν σχετικά καλή ψυχική υγεία στην αρχή, οπότε είχαν λίγα περιθώρια βελτίωσης, αλλά παρόλα αυτά ανέφεραν τα οφέλη των παρεμβάσεων με ακτινίδια ή βιταμίνη C», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Dr Ben Fletcher, ο οποίος διεξήγαγε την έρευνα ως μέρος του διδακτορικού του στο Otago.

   Προσθέτει ότι, ενώ τα δισκία βιταμίνης C έδειξαν κάποιες βελτιώσεις, η μελέτη υπογραμμίζει τις πιθανές συνεργικές επιδράσεις της κατανάλωσης ολόκληρων τροφίμων όπως το ακτινίδιο “Ενθαρρύνουμε μια ολιστική προσέγγιση στη διατροφή και την ευεξία, ενσωματώνοντας διάφορα τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά στη διατροφή σας”. Εκτός από τις άμεσες επιπτώσεις για τα άτομα που επιδιώκουν να βελτιώσουν την ψυχική τους ευεξία, ο καθηγητής Conner λέει ότι η μελέτη εισάγει μια νέα μεθοδολογία στη διατροφική έρευνα”, με τη χρήση έρευνας μέσω smartphone που προσφέρει κατανόηση σε πραγματικό χρόνο των καθημερινών αλλαγών στα αποτελέσματα που σχετίζονται με τη διάθεση”.

- Advertisement -

Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα εδώ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.