ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑσταξανθίνη: Το συμπλήρωμα που μειώνει τις ρυτίδες και βελτιώνει την αντοχή αυξάνεται...

Ασταξανθίνη: Το συμπλήρωμα που μειώνει τις ρυτίδες και βελτιώνει την αντοχή αυξάνεται σε δημοτικότητα

4 λεπτά ανάγνωσης

Είναι η ασταξανθίνη το συμπλήρωμα που πρέπει να παίρνουμε όλοι;

   Έρευνες έχουν δείξει πως η ασταξανθίνη, χρωστική ουσία που υπάρχει σε διαφορά είδη θαλάσσιας ζωής, όπως ο σολομός, έχει συνδεθεί με οφέλη για τον καρκίνο, την καρδιά, τον εγκέφαλο, τις αρθρώσεις, τα μάτια, την ανδρική γονιμότητα και ενισχύει παράλληλα τη μεταβολική υγεία. Τα μεγαλύτερα οφέλη της ωστόσο, που την κάνουν ευρέως γνωστή, είναι οι αντιοξειδωτικές της ιδιότητες, τα οφέλη της για το δέρμα αλλά και την άσκηση.

- Advertisement -

   Οι ειδικοί της άσκησης αρχίζουν να ανακαλύπτουν ότι η ασταξανθίνη μπορεί να είναι ένα βοήθημα προπόνησης, ενισχύοντας την αποκατάσταση των μυών από την άσκηση, ενισχύοντας ακόμη και την αντοχή και τη σωματική δύναμη. Πέρυσι, οι φυσιολόγοι που αναφέρθηκαν στο περιοδικό Sport and Exercise Nutrition διαπίστωσαν ότι η λήψη 8 mg ασταξανθίνης ημερησίως για τέσσερις εβδομάδες παρείχε ανοσολογική υποστήριξη σε δρομείς μεγάλων αποστάσεων.

   Η λήψη ασταξανθίνης σε συνδυασμό με τακτική άσκηση θα μπορούσε να βελτιώσει τη μεταβολική υγεία σύμφωνα με μια μελέτη 12 εβδομάδων σε 68 υπέρβαρους άνδρες. Για τη μελέτη είχε ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να κάνουν μαθήματα CrossFit, κυκλική προπόνηση υψηλής έντασης, για τρεις εβδομάδες ενώ έπαιρναν είτε ένα συμπλήρωμα ασταξανθίνης υψηλής δόσης (20 mg) είτε μια κάψουλα εικονικού φαρμάκου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η προσθήκη ασταξανθίνης οδήγησε σε μείωση των φλεγμονωδών αδιποκινών, μορίων κυτταρικής σηματοδότησης που παράγονται από το σωματικό λίπος που σχετίζονται με υψηλότερο κίνδυνο προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με την παχυσαρκία, όπως ο διαβήτης τύπου 2.

- Advertisement -

   Όσον αφορά τα οφέλη του για το δέρμα, μια ανασκόπηση του 2021, 11 κλινικών δοκιμών, πρότεινε ότι το συμπλήρωμα ασταξανθίνης «βελτίωσε την υφή του, την εμφάνιση ρυτίδων και την περιεκτικότητα σε υγρασία». Σύμφωνα με τους συγγραφείς, υπάρχουν επίσης «ορισμένα κλινικά δεδομένα» που υποστηρίζουν τη λήψη 3 έως 6 mg συμπληρωμάτων ασταξανθίνης την ημέρα, ιδιαίτερα για το γερασμένο δέρμα. Μια άλλη δημοσίευση στο Journal of Clinical Biochemistry and Nutrition αποκάλυψε ότι μια ημερήσια δόση 6mg ασταξανθίνης για τέσσερις μήνες απέτρεψε την επιδείνωση του δέρματος και μείωσε την εμφάνιση λεπτών γραμμών και ρυτίδων σε μια ομάδα 65 υγιών γυναικών ηλικίας 35-60 ετών σε σύγκριση με εκείνες που έλαβαν εικονικό φάρμακο.

   Σε αυτό προστίθεται η αυξανόμενη φήμη του ότι έχει ένα αποτέλεσμα όπως το Botox στο δέρμα ενισχύοντας την “επισκευή” του DNA και αποτρέποντας τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες, κάτι που αναμφίβολα τροφοδοτεί τις πωλήσεις. Αναλυτές του κλάδου προβλέπουν ότι η ασταξανθίνη θα γίνει ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα συμπληρώματα υγείας στην παγκόσμια αγορά την επόμενη δεκαετία.

- Advertisement -

   Μέρος αυτού που ξεχωρίζει την ασταξανθίνη από ορισμένα άλλα αντιοξειδωτικά είναι το γεγονός ότι απορροφάται εξαιρετικά καλά από τον οργανισμό, όπως φαίνεται σε μια ανασκόπηση του 2021 στο περιοδικό Pharmacological Research. Ο σολομός είναι μια από τις καλύτερες πηγές τροφής, αλλά θα πρέπει να τρώτε ένα φιλέτο αξιοπρεπούς μεγέθους κάθε μέρα για να λαμβάνετε ακόμη και μια δόση 3,5 mg, ενώ οι περισσότερες μελέτες υποδεικνύουν ότι διπλασιάζεται αυτή η ποσότητα που απαιτείται για την ενίσχυση της υγείας.

   Όλες αυτές οι έρευνες, έχουν κάνει το συμπλήρωμα ασταξανθινης ένα “μαγικό” χάπι που υπόσχεται σχεδόν τα πάντα,  με ορισμένους ειδικούς ωστόσο να τονίζουν πως δεν είναι για όλους και πως η έρευνα είναι ακόμη πολύ περιορισμένη, αφού έχει πραγματοποιηθεί κυρίως σε μια μικρή μερίδα ζώων. Η Rhiannon Lambert, διαιτολόγος και οικοδεσπότης του podcast Food for Thought, λέει ότι η έρευνα για την ασταξανθίνη είναι στα σπάργανα και είναι προσεκτική στο να τη συστήνει ως “φάρμακο” για τη γήρανση. «Προς το παρόν τα επιστημονικά στοιχεία για τη συμπλήρωση ασταξανθίνης και τις πιθανές ευεργετικές επιδράσεις της στον οργανισμό είναι περιορισμένα», λέει η Lambert. «Υπάρχουν μελέτες που έχουν ως στόχο να ξεχωρίσουν διάφορα οφέλη για την υγεία της ασταξανθίνης, αλλά πολλές είναι μικρές ή σε ζώα και μέχρι στιγμής τα ευρήματα είναι πολύ αναξιόπιστα και ασαφή για να την προωθήσουμε για όλους».

https://www.thetimes.co.uk/article/31b66b1e-768c-4ae9-8783-6c36ce450187?shareToken=b36d4fcf0c3d6d4022297239606a48e3

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.