ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑυστηρές οι προϋποθέσεις για τη μείωση της κατανάλωσης κρέατος

Αυστηρές οι προϋποθέσεις για τη μείωση της κατανάλωσης κρέατος

3 λεπτά ανάγνωσης

Οι νέοι κινδυνεύουν από ελλείψεις αν δεν αντικατασταθούν σωστά τα ζωικά τρόφιμα

Νέα έκθεση της Food Standards Scotland (FSS) δείχνει ότι η μείωση κατανάλωσης κρέατος και γαλακτοκομικών μπορεί να βοηθήσει τους Σκωτσέζους να πετύχουν τους διατροφικούς και περιβαλλοντικούς στόχους τους. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι αν η μείωση αυτή γίνει χωρίς σωστή αντικατάσταση με τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, μπορεί να επιδεινωθούν οι ήδη υπαρκτές ελλείψεις βιταμινών και μετάλλων, ειδικά στα παιδιά και τους εφήβους. Το βασικό μήνυμα είναι ότι η διατροφή πρέπει να αλλάξει συνολικά, όχι απλώς να αφαιρεθούν ομάδες τροφίμων.

- Advertisement -

Η έρευνα του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, που βασίστηκε σε δεδομένα του 2024 από την Έρευνα Διατροφικής Πρόσληψης των παιδιών στη Σκωτία, αποκάλυψε ότι σχεδόν όλα τα παιδιά καταναλώνουν κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα. Η αντικατάστασή τους με όσπρια, ψάρια, αυγά ή φυτικές εναλλακτικές μπορεί να διατηρήσει την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών σε υγιή επίπεδα, ενώ συμβάλλει και στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 28%. Η μελέτη δείχνει επίσης ότι οι ηλικίες 11–15 ετών είναι πιο ευάλωτες σε ελλείψεις, οπότε χρειάζεται προσεκτική διατροφική καθοδήγηση.

Η ανώτερη διατροφολόγος της FSS, Alana McDonald, υπογράμμισε ότι το κρέας και τα γαλακτοκομικά είναι σημαντικές πηγές μικροθρεπτικών συστατικών όπως το ασβέστιο, το ιώδιο και ο ψευδάργυρος, ειδικά στην εφηβεία. Η μείωση τους πρέπει να συνοδεύεται από διατροφικές αλλαγές που πλησιάζουν το πρότυπο του Οδηγού Eatwell, ώστε να επιτευχθεί καλύτερη διατροφική ισορροπία και ταυτόχρονη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επισήμανε επίσης ότι σχολεία, οικογένειες και υπεύθυνοι πολιτικής χρειάζονται πρακτικά εργαλεία για να υποστηρίξουν υγιεινές, βιώσιμες δίαιτες.

- Advertisement -

Η καθηγήτρια Lindsay Jaacks από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου τόνισε ότι η μείωση της κατανάλωσης κρέατος και γαλακτοκομικών μπορεί να επιτευχθεί χωρίς διατροφικούς κινδύνους, εφόσον προωθηθούν υγιεινές εναλλακτικές. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό σε ευρεία κλίμακα, το συνολικό διατροφικό περιβάλλον πρέπει να αλλάξει: οι πιο υγιεινές επιλογές πρέπει να γίνουν πιο εύκολα διαθέσιμες, προσιτές και πρακτικές για όλους.

Τέλος, το FSS καλεί πολιτικούς, εκπαιδευτικούς και οικογένειες να δράσουν από κοινού, δημιουργώντας συνθήκες που επιτρέπουν στους καταναλωτές να ακολουθούν πιο ισορροπημένες και βιώσιμες δίαιτες. Για τη διάδοση των αποτελεσμάτων, στις 29 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακό σεμινάριο με τη συμμετοχή της καθηγήτριας Jaacks και της διατροφολόγου McDonald, ώστε να συζητηθούν αναλυτικά τα ευρήματα και οι πρακτικές εφαρμογές τους.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας