ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕγκυμοσύνη: Νέα μελέτη αναιρεί προηγούμενη σχετικά με την κατανάλωση ψαριών

Εγκυμοσύνη: Νέα μελέτη αναιρεί προηγούμενη σχετικά με την κατανάλωση ψαριών

2 λεπτά ανάγνωσης

Στο επίκεντρο η πρόσληψη υδραργύρου και οι επιπτώσεις στο έμβρυο

Νέα μελέτη συστήνει στις μέλλουσες μαμάδες να τρώνε ψάρι δύο φορές την εβδομάδα. Οι ερευνητές είπαν ότι πρέπει να ξεκαθαριστεί το θέμα με τις πρόσφατες προειδοποιήσεις για τον περιορισμό της πρόσληψης ψαριών με υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο. Προειδοποιούν όμως ότι η πλήρης αποχή από τα ψάρια είναι πιθανό να βλάψει το έμβρυο αφού στερείται βασικά θρεπτικά συστατικά.  Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την μελέτη, το επίπεδο υδραργύρου μιας γυναίκας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι απίθανο να έχει δυσμενή επίδραση στην ανάπτυξη του παιδιού, υπό τον όρο ότι η μητέρα τρώει ψάρι.

- Advertisement -

Για να αναιρέσουν τις πρόσφατες δημοσιεύσεις οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ εξέτασαν δεδομένα για 4.131 έγκυες γυναίκες στο Ηνωμένο Βασίλειο των οποίων οι απόγονοι παρακολουθούνταν σε όλη την παιδική ηλικία. Η ανάλυση δεν βρήκε καμία δυσμενή σχέση μεταξύ των υψηλότερων επιπέδων υδραργύρου στη μητέρα και της γνωστικής ανάπτυξης σε μωρά των οποίων η μητέρα έτρωγε ψάρι. Μάλιστα οι επιστήμονες λένε πως τα θρεπτικά συστατικά των ψαριών αναιρούν τις αρνητικές επιπτώσεις του υδραργύρου.

Επιπλέον, τα μωρά που γεννήθηκαν από μαμάδες που έτρωγαν ψάρια είχαν συνήθως υψηλότερο IQ και καλύτερες επιδόσεις στα μαθηματικά και στις φυσικές εξετάσεις.

- Advertisement -

Η Δρ Caroline Taylor, Senior Research Fellow συν-συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Βρήκαμε ότι το επίπεδο υδραργύρου της μητέρας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι πιθανό να μην έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη του παιδιού, υπό τον όρο ότι η μητέρα τρώει ψάρι. Αν δεν τρώει ψάρι, υπάρχουν ενδείξεις ότι το επίπεδο υδραργύρου του θα μπορούσε να έχει επιβλαβή επίδραση στο παιδί. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στα οφέλη από το μείγμα βασικών θρεπτικών συστατικών που παρέχει το ψάρι, συμπεριλαμβανομένων λιπαρών οξέων μακράς αλυσίδας, ιωδίου, βιταμίνης D και σελήνιο».

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά