ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕλαιόλαδο: Οι Σελέμπριτι το πίνουν σαν... σφηνάκι το πρωί με άδειο στομάχι!...

Ελαιόλαδο: Οι Σελέμπριτι το πίνουν σαν… σφηνάκι το πρωί με άδειο στομάχι! Τι λένε οι ειδικοί για την νέα τάση

4 λεπτά ανάγνωσης

Ομορφαίνει ή παχαίνει;

    Αν και είναι γνωστό πως ο ακρογωνιαίος λίθος της μεσογειακής διατροφής είναι το παρθένο ελαιόλαδο, ωστόσο μια παγκόσμια τάση στο τικ- τοκ που έχει προωθηθεί από μια σειρά διασημότητες, υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων για την υγεία, από τη βελτίωση της πέψης μέχρι την εξάλειψη της ακμής. Οι ειδικοί ωστόσο προειδοποιούν πως λοσοι είναι επιρρεπείς σε ακμή ή έκζεμα, για παράδειγμα, μπορεί να βρουν ότι το ελαιόλαδο επιδεινώνει τα προβλήματά τους. Ορισμένοι δερματολόγοι μάλιστα προειδοποιούν να μην το χρησιμοποιήσετε ως περιποίηση δέρματος συνολικά.

- Advertisement -

    Διασημότητες όπως η Kourtney Kardashian, η Beyonce, η Gwyneth Paltrow και η Jennifer Lopez, όλες εκθειάζουν τις αρετές του παρθένου ελαιόλαδου στο δέρμα, όταν καταναλώνεται. Η Lopez βασίστηκε ακόμη και στο brand της JLo Beauty γύρω από το βασικό προϊόν της κουζίνας, υποστηρίζοντας ότι η εμφάνισή της, που μόνο σε 54χρονη δεν παραπέμπει, πως δεν ήταν αποτέλεσμα botox ή χειρουργικής επέμβασης, αλλά το μυστικό της οικογενειακής ομορφιάς ήταν το ελαιόλαδο. Επίσης η σταρ του Χόλιγουντ Γκόλντι Χόουν φέρεται να πίνει ελαιόλαδο πριν τον ύπνο και να το χρησιμοποιεί τοπικά ως ενυδατική κρέμα.

   Στο σημείο αυτό ο Hazel Flight, Επικεφαλής του προγράμματος Διατροφή και Υγεία, στο Πανεπιστήμιο Edge Hill, μιλάει στο TheConversation για το αν η κατανάλωση ελαιολάδου, μπορεί  να κάνει πραγματικά θαύματα στην υγεία.

- Advertisement -

   Αναμφισβήτητα μιλάμε για μια υπερτροφή που είναι πλούσια σε πολυφαινόλες και αντιοξειδωτικά, τα οποία έχουν προστατευτικές ιδιότητες για τους ιστούς του σώματος. Είναι επίσης μια πλούσια πηγή βασικών λιπαρών οξέων, συμπεριλαμβανομένου του ελαϊκού οξέος, το οποίο είναι γνωστό για τη μείωση της χοληστερόλης, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες καρδιακών παθήσεων. Έρευνες διαπίστωσαν ότι η συμπερίληψη του ελαιολάδου στη διατροφή δείχνει ενθαρρυντικά αποτελέσματα σε μια ποικιλία φλεγμονωδών και ιατρικών ασθενειών και μπορεί να υποστηρίξει τη διαχείριση του βάρους εάν χρησιμοποιηθεί σωστά. Για παράδειγμα η αντικατάσταση του βουτύρου, της μαργαρίνης, της μαγιονέζας και των γαλακτοκομικών λιπαρών με ελαιόλαδο έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας. Υπάρχουν επίσης στοιχεία που υποδηλώνουν ότι οι προστατευτικές ενώσεις στο ελαιόλαδο μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία από τον καρκίνο, την άνοια και να υποστηρίξουν το ήπαρ και τα νεφρά.

   Ωστόσο αυτό δεν είναι κάτι καινούριο καθώς τα οφέλη για την υγεία του έξτρα παρθένου ελαιολάδου έχουν ερευνηθεί καλά και οι διατροφολόγοι έχουν προωθήσει το ελαιόλαδο ως εναλλακτική λύση για κορεσμένα μαγειρικά λίπη εδώ και χρόνια. Τα λίπη είναι ζωτικής σημασίας για μια ισορροπημένη διατροφή, βοηθώντας στην απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών A,D,E,K και ενισχύοντας τη θρεπτική αξία των γευμάτων. Ωστόσο, το λίπος κάθε είδους είναι επίσης πυκνό σε θερμίδες και η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, για να αποφευχθεί η ανθυγιεινή αύξηση βάρους, οι ενήλικες θα πρέπει να περιορίσουν την πρόσληψη λίπους στο 30% της συνολικής ενεργειακής πρόσληψης με όχι περισσότερο από το 10% να προέρχεται από κορεσμένα λίπη. 

- Advertisement -

   Για παράδειγμα, δύο κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο, η τυπική ποσότητα που καταναλώνουν διασημότητες και άτομα που επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, περιέχουν 28 γραμμάρια λίπους (238 θερμίδες) και 3,8 γραμμάρια κορεσμένου λίπους που αντιστοιχεί στο 19% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Η προσθήκη μικρών ποσοτήτων ελαιολάδου στα γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι μια ισορροπημένη προσέγγιση για την ενσωμάτωση υγιεινών λιπαρών στη διατροφή σας. Τι γίνεται όμως με τον ισχυρισμό της Kourtney Kardashian ότι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο συνίσταται να καταναλώνεται το πρωί με άδειο στομάχι για βέλτιστα οφέλη;

Ο Flight υποστηριζει πως δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι αυτό είναι αλήθεια. Αντ’ αυτού προτείνει τις ελιές, οι οποίες προσφέρουν την ίδια πλούσια σειρά θρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών Ε, Α και Κ, μαζί με βασικά μέταλλα όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο, το μαγνήσιο, το κάλιο και τα αμινοξέα. Σε αντίθεση με το ελαιόλαδο, οι ελιές έχουν το πρόσθετο πλεονέκτημα της υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες. Ο συνδυασμός λίπους και φυτικών ινών ενισχύει το αίσθημα κορεσμού, καθιστώντας τις ελιές μια θρεπτική προσθήκη στη διατροφή.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.