ΑρχικήΝέαΚοινό συστατικό σε πιπεριές τσίλι μπορεί να αποτρέψει από εμφράγματα και εγκεφαλικά

Κοινό συστατικό σε πιπεριές τσίλι μπορεί να αποτρέψει από εμφράγματα και εγκεφαλικά

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτες αναδεικνύουν τη δύναμη της καψαϊκίνης.

   Οι πιπεριές τσίλι θα μπορούσαν να κρατήσουν το κλειδί για μια υγιή καρδιά μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων, σύμφωνα με διάφορες μελέτες. Αυτό οφείλεται κυρίως σε μια ένωση που βρίσκεται στα τσίλι, γνωστή ως καψαϊκίνη, η οποία είναι γνωστό ότι έχει ιδιότητες μείωσης της χοληστερόλης και ακόμη μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου και αρθρίτιδας.

- Advertisement -

   Μια επιστημονική εργασία, που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American College of Cardiology το 2019, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που τρώνε πιπεριές τσίλι σε τακτική βάση φαίνεται να μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις. Ως μέρος της μελέτης, οι ερευνητές ανέλυσαν τις δίαιτες και τα αρχεία υγείας περισσότερων από 22.000 ανθρώπων που ζούσαν στη νότια Ιταλία και τους παρακολούθησαν για μια μέση χρονική περίοδο λίγο πάνω από οκτώ χρόνια.

  Ανακαλύφθηκε ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν πιπεριές τσίλι περισσότερες από τέσσερις φορές την εβδομάδα είχαν περίπου το ένα τρίτο λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακή νόσο σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν σπάνια ή ποτέ τις καυτερές πιπεριές. Αυτό το προστατευτικό όφελος βρέθηκε είτε οι συμμετέχοντες ακολούθησαν είτε όχι μια μεσογειακή διατροφή είτε μια λιγότερο υγιεινή διατροφή.

- Advertisement -

   Οι συγγραφείς της μελέτης συνέχισαν: «Σε έναν μεγάλο ενήλικο μεσογειακό πληθυσμό, η τακτική κατανάλωση πιπεριάς τσίλι σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο ολικού και καρδιαγγειακού θανάτου (CVD) ανεξάρτητα από παράγοντες κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου ή την τήρηση μιας μεσογειακής διατροφής. Οι γνωστοί βιοδείκτες του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου μεσολαβούν οριακά μόνο στη συσχέτιση της πρόσληψης πιπεριάς τσίλι με τη θνησιμότητα». Ξεχωριστή έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Angiology το 2021, ανέλυσε τέσσερις υπάρχουσες μελέτες που εξέτασαν την κατανάλωση πικάντικων τροφίμων (πιπεριά τσίλι, σάλτσα τσίλι ή λάδι τσίλι) και τη σχέση μεταξύ των καρδιαγγειακών παθήσεων. Συνδυασμένες οι μελέτες εξέτασαν 564.748 συμμετέχοντες σε μέση διάρκεια 9,7 ετών.

    Οι συγγραφείς της μελέτης διαπίστωσαν ότι τα πικάντικα τρόφιμα συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες καθώς και με θάνατο από καρδιαγγειακά νοσήματα. Σημείωσαν: «Τα συγκεντρωτικά δεδομένα υποδεικνύουν ότι σε σύγκριση με τους ανθρώπους που δεν κατανάλωναν τακτικά πικάντικα τρόφιμα, οι τακτικοί καταναλωτές πικάντικων τροφίμων είχαν 12 τοις εκατό χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από κάθε αιτία. «Επιπλέον, η κατανάλωση πικάντικων τροφίμων συσχετίστηκε με σημαντική μείωση του κινδύνου θανάτου από καρδιακές παθήσεις, αλλά όχι από εγκεφαλοαγγειακές διαταραχές».

- Advertisement -

   Συμπερασματικά, οι διαθέσιμες επιδημιολογικές μελέτες υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση πικάντικου φαγητού τσίλι σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο για κάθε αιτία καθώς και με καρδιακή νόσο. Απαιτούνται περαιτέρω μελέτες σε διαφορετικούς πληθυσμούς για να επιβεβαιωθεί αυτή η συσχέτιση».

   Μια άλλη μελέτη, που βρέθηκε στο περιοδικό Molecules το 2022, είπε ότι η καψαϊκίνη που βρίσκεται στα τσίλι θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη της παχυσαρκίας. Πρόσθεσε ότι η καψαϊκίνη είχε αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές ιδιότητες. Η μελέτη είπε: «Τα καψαϊκινοειδή δρουν κατά των υψηλών επιπέδων χοληστερόλης και της παχυσαρκίας, παρουσιάζουν αντικαρκινικές επιδράσεις και χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία του πόνου της αρθρίτιδας».

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας