ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕπιστήμονες ζητούν να μη "τσουβαλιάζονται" σοκολάτες και γλυκά μαζί με τα υπόλοιπα...

Επιστήμονες ζητούν να μη “τσουβαλιάζονται” σοκολάτες και γλυκά μαζί με τα υπόλοιπα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα

3 λεπτά ανάγνωσης

Ερευνητές επισημαίνουν πως τα γλυκά πρέπει να αντιμετωπίζονται διαφορετικά από άλλα προϊόντα.

Η επιστημονική κοινότητα προτρέπει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικών να μην αντιμετωπίζουν τις σοκολάτες και τα γλυκά με τον ίδιο τρόπο όπως και τα άλλα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα (UPF) και η πρόσφατη έκθεση που εκπονήθηκε από τη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων McDonough του Πανεπιστημίου Georgetown και την Εθνική Ένωση Ζαχαροπλαστών των ΗΠΑ, υπογραμμίζει αυτό ακριβώς το επιχείρημα.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την έκθεση, οι επιπτώσεις των σοκολατένιων και μη σοκολατένιων γλυκών στην υγεία και το βάρος διαφέρουν από άλλα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα, καθώς συνεισφέρουν λιγότερες θερμίδες και προστιθέμενα σάκχαρα στη διατροφή.

Ο Hank Cardello, συγγραφέας της έκθεσης, επισημαίνει ότι τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν πως τα γλυκά πρέπει να αντιμετωπίζονται διαφορετικά από άλλα απολαυστικά προϊόντα κατά τη χάραξη πολιτικής, διότι οι καταναλωτές, ακόμη και οι πιο υγιεινοί, αγοράζουν σοκολάτες και καραμέλες σε μικρές ποσότητες και σε μικρότερες μερίδες.

- Advertisement -

Η έκθεση δείχνει ότι οι καταναλωτέςφ επιθυμούν μικρότερες μερίδες, και ο κλάδος ζαχαροπλαστικής προσαρμόζεται σε αυτήν την τάση, υιοθετώντας στρατηγικές που εστιάζουν στην κατανάλωση γλυκών ως “λιχουδιές“.

Τα δεδομένα από την Αμερικάνικη Έρευνα Υγείας και Διατροφής (NHANES) αναφέρουν ότι τα ποτά και τα γλυκά αρτοσκευάσματα συμβάλλουν περισσότερο στην κατανάλωση θερμίδων, με τα γλυκά να προσθέτουν μόλις 1,8% των συνολικών θερμίδων, ενώ τα ποτά συμβάλλουν κατά 40,4% στην πρόσληψη προστιθέμενης ζάχαρης.

- Advertisement -

Αντίθετα, η κατανάλωση σοκολάτας και άλλων γλυκών δεν φαίνεται να συνδέεται με υψηλό δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ), κάτι που καθιστά τη στόχευση αυτών των προϊόντων λιγότερο αποτελεσματική στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.

Η έρευνα καταλήγει ότι οι στρατηγικές για τη μείωση της παχυσαρκίας θα πρέπει να επικεντρωθούν σε τρόφιμα και ποτά που συμβάλλουν σημαντικά σε υψηλότερες θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά, όπως τα αναψυκτικά και τα γρήγορα φαγητά. Επιπλέον, προτείνεται να εξεταστούν θετικές διατροφικές ετικέτες που ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές, αντί των προειδοποιητικών σημάτων.

Τέλος, η έκθεση συνιστά στις βιομηχανίες να συνεχίσουν να μειώνουν τις μερίδες και την ποσότητα προστιθέμενης ζάχαρης στα προϊόντα τους, εστιάζοντας στη διάθεση μικρότερων σνακ και λιχουδιών, για να βοηθήσουν τους καταναλωτές στη διαχείριση του βάρους τους με ρεαλιστικό τρόπο.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.