ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕπιβεβαίωση: Η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας

Επιβεβαίωση: Η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα Βρετανική μελέτη σε περίπου 10.000 ενήλικες, επιβεβαιώνει την ευεργετική επίδραση της γυμναστικής στη λειτουργία της καρδιάς

Η μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα και άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής ανεπάρκειας, επιβεβαιώνει μια νέα μεγάλη βρετανική επιστημονική έρευνα.

- Advertisement -

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρ Φρέντερικ Χο του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Circulation» της αμερικανικής καρδιολογικής ένωσης American Heart Association, ανέλυσαν στοιχεία για 94.739 ενήλικες 37-73 ετών (μέση ηλικία 56 έτη) σε βάθος εξαετίας, οι οποίοι δεν είχαν ιστορικό καρδιακής ανεπάρκειας στην αρχή της μελέτης.

Η καρδιακή ανεπάρκεια είναι μια χρόνια προοδευτική πάθηση που εμφανίζεται όταν η καρδιά αδυνατεί να αντλήσει επαρκές αίμα για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του σώματος σε αίμα και οξυγόνο, με αποτέλεσμα την κόπωση και τη δύσπνοια.

- Advertisement -

Η μελέτη βρήκε ότι όσοι έκαναν 150-300 λεπτά μέτριας σωματικής άσκησης την εβδομάδα, είχαν 63% μικρότερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, ενώ όσοι έκαναν 75-150 λεπτά έντονης άσκησης, είχαν 66% μικρότερο κίνδυνο, σε σχέση με όσους έκαναν ελάχιστη έως καθόλου άσκηση. Το μεγαλύτερο όφελος από την άσκηση έχουν οι άνθρωποι με διάφορους παράγοντες κινδύνου για καρδιακή ανεπάρκεια, όπως παχυσαρκία, υπέρταση, υψηλή χοληστερίνη, σάκχαρο κ.α.

«Η σωματική δραστηριότητα βοηθά στη μείωση του σωματικού βάρους και στην πρόληψη καρδιομεταβολικών παθήσεων, όπως υπέρταση και διαβήτη τύπου 2, που αποτελούν παράγοντες κινδύνου για καρδιακή ανεπάρκεια. Η τακτική σωματική άσκηση μπορεί επίσης να δυναμώσει το μυοκάρδιο, κάτι που με τη σειρά του μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση καρδιακής ανεπάρκειας», δήλωσε ο δρ Χο.

Τα ευρήματα συνάδουν με προηγούμενες έρευνες ότι 150-300 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης ή 75-150 λεπτά έντονης άσκησης κάθε εβδομάδα μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εμφράγματος και εγκεφαλικού.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://www.ahajournals.org/doi/abs/10.1161/CIRCULATIONAHA.122.059663

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Πάνω από 15 χώρες σε επιφυλακή για Salmonella σε μονάδα κρέατος πουλερικών – Βρέθηκε στα ποδονάρια των εργαζομένων

Δεκαοκτώ follow-ups στο RASFF μετά την ανίχνευση Salmonella Typhimurium στο περιβάλλον ολλανδικής μονάδας πουλερικών.

Κανονισμός PPWR: Γιατί η βιομηχανία ζητά να σταματήσουν οι πρόσθετες απαιτήσεις από τις μεγάλες αλυσίδες

Μην ζητάτε περισσότερα από όσα προβλέπει ο PPWR», το μήνυμα της βιομηχανίας

Κρέας: Ανθεκτικό βακτήριο εντοπίστηκε σε προϊόντα, εργαζόμενους και καταναλωτές

Νέα μελέτη εντοπίζει πολυανθεκτικά στελέχη εντερόκοκκου και γενετικές ομοιότητες μεταξύ διαφορετικών πηγών