ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΓάλα: Χάνει την θρεπτική του αξία όταν καταναλώνεται μαζί με καφέ;

Γάλα: Χάνει την θρεπτική του αξία όταν καταναλώνεται μαζί με καφέ;

3 λεπτά ανάγνωσης

Μπορεί ο καφές με γάλα να λειτουργήσει ως πηγή ασβεστίου;

   Το ασβέστιο είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό στην ανθρώπινη διατροφή και η κατανάλωση γαλακτοκομικών έχει τη μεγαλύτερη συμβολή στην πρόσληψη ασβεστίου. Στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, η ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου είναι σχετικά υψηλή, με την Ελλάδα, την Ολλανδία και τη Δανία να βρίσκονται στην πρώτη, δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα. Έχει ήδη αποδειχθεί ότι επειδή το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι εξαιρετικές πηγές ασβεστίου, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο οστεοπόρωσης καθώς και καταγμάτων των οστών. Τι συμβαίνει όμως όταν επεμβαίνει η καφεΐνη σε αυτό; Έχει θρεπτική αξία το γάλα όταν καταναλώνεται μαζί ή μέσα στον καφέ;

- Advertisement -

Πρόσφατη Μελέτη του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, έδειξε πως τα αντιοξειδωτικά, γνωστά ως πολυφαινόλες που βρίσκονται στον καφέ μπορούν να συνδυαστούν με τις πρωτεΐνες που έχει το γάλα αυξάνοντας την αντιφλεγμονώδη δράση του ροφήματος

    Όμως σύμφωνα με τον ΠΟΥ, το γάλα πρέπει να καταναλώνεται χωριστά από τον καφέ, το τσάι ή άλλα ποτά με καφεΐνη, καθώς τα καφεϊνούχα ποτά περιέχουν οξαλικά οξέα που εμποδίζουν την απορρόφησή ασβεστίου. Ως εκ τούτου, το γάλα που προστίθεται στον καφέ δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως πηγή ασβεστίου, υποστηρίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

- Advertisement -

Οι ιδιότητες των οξαλικών οξέων να δεσμεύουν το ασβέστιο, καθιστούν την κατανάλωση γάλακτος με καφέ άχρηστη για τη βελτίωση της πρόσληψης ασβεστίου, λέει ο ορθοπεδικός Lin Gau-tyan του Ιατρικού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Kaohsiung. Η κατανάλωση περισσότερων από πέντε φλιτζανιών καφέ ή τσαγιού την ημέρα θα επιτάχυνε την απώλεια ασβεστίου των οστών, πρόσθεσε. Ωστόσο, η απώλεια ασβεστίου είναι ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο που ως επί το πλείστον δεν σχετίζεται με την κατανάλωση καφεΐνης, είπε, προσθέτοντας ότι η αποστροφή για τα γαλακτοκομικά, η έλλειψη άσκησης και ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν ανεπάρκεια ασβεστίου από την κατανάλωση καφέ ή τσαγιού.

   Από την άλλη, η Nestle υποστηρίζει πως αν και η καφεΐνη προκαλεί μια μικρή αύξηση στην απέκκριση ασβεστίου και μια πολύ μικρή μείωση στην απορρόφηση του, το σώμα αντισταθμίζει μειώνοντας την έκκριση ασβεστίου 2 έως 3 ώρες αργότερα, έτσι η καθαρή επίδραση στο ασβέστιο παραμένει αμετάβλητη. Μελέτες δείχνουν ότι ένα φλιτζάνι καφέ προκαλεί απώλεια ασβεστίου της τάξης των 2-4 mg, κάτι που είναι αμελητέα ποσότητα σε σύγκριση με την ποσότητα ασβεστίου στη διατροφή (για παράδειγμα: 1 φλιτζάνι γάλα περιέχει 300 mg και μια φέτα τυρί 30 g έχει περίπου 150-200 mg).

- Advertisement -

Τη θέση αυτή συνερίζεται και η Joy Bauer, MS, RDN, CDN, ειδική σε θέματα διατροφής και υγιεινού τρόπου ζωής για την εκπομπή TODAY και παρουσιάστρια του NBC Health + Happiness. “Στην πραγματικότητα, η ποσότητα του ασβεστίου που χάνεται είναι τόσο μικρή που μπορεί να αντισταθμιστεί πλήρως, αν το επιλέξετε, προσθέτοντας απλώς 1 έως 2 κουταλιές της σούπας γάλα σε κάθε φλιτζάνι. Ακόμα κι αν πίνετε τον καφέ σας σκέτο, οι ειδικοί έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι μέτριες ποσότητες καφεΐνης από τον καφέ ή το τσάι δεν επηρεάζουν αρνητικά την υγεία των οστών ούτε αυξάνουν τον κίνδυνο οστεοπόρωσης, αρκεί να καταναλώνετε επαρκές ασβέστιο στη διατροφή σας”, λέει.

Πηγές:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8746734/

https://www.nestle-family.com/en/article/losing-calcium-when-drinking-coffee

https://www.nestle-family.com/en/mythbusters/coffee-milk-makes-it-lose-calcium

https://joybauer.com/osteoporosis/coffee-and-calcium/

https://www.taipeitimes.com/News/taiwan/archives/2019/04/25/2003714020

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.