ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΓιατί η κατανάλωση καφέ μαζί με πορτοκαλάδα είναι απαγορευτική

Γιατί η κατανάλωση καφέ μαζί με πορτοκαλάδα είναι απαγορευτική

5 λεπτά ανάγνωσης

Τα φαγητά που δεν πρέπει να τρώμε όταν πίνουμε καφέ – Πως ο καφές εμποδίζει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών και προκαλεί δυσφορία στο πεπτικό σύστημα.

Ο καφές μπορεί να προσφέρει μια προσωρινή ενεργειακή ώθηση και να έχει κάποια οφέλη για την υγεία, όπως πρόληψη ασθενειών που σχετίζονται με φλεγμονές και οξειδωτικό στρες, ωστόσο, μπορεί να επηρεάσει την απορρόφηση ορισμένων θρεπτικών συστατικών, και να μειώσει ή να ενισχύσει τις επιδράσεις ορισμένων τροφίμων.

- Advertisement -

Τι γίνεται λοιπόν όταν πίνουμε καφέ και παράλληλα καταναλώνουμε:

1. Εσπεριδοειδή

- Advertisement -
Ο καφές μαζί με πορτοκαλάδα μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα ναυτία και καούρα.

Η κατανάλωση καφέ ενώ τρώτε εσπεριδοειδή μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στο πεπτικό σύστημα, καθώς ο καφές είναι φυσικά όξινος. Τα επίπεδα pH του καφέ κυμαίνονται κατά μέσο όρο μεταξύ 4,85 και 5,13 σε μια κλίμακα 0-14. Τα εσπεριδοειδή και οι χυμοί τους είναι επίσης ιδιαίτερα όξινα και μπορεί να συμβάλλουν στην γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (ΓΟΠ) όταν καταναλώνονται. Η ΓΟΠΝ συχνά χαρακτηρίζεται από δυσάρεστα συμπτώματα όπως ναυτία, φούσκωμα και καούρα. Η κατανάλωση καφέ και εσπεριδοειδών μαζί μπορεί να ερεθίσει το βλεννογόνο του στομάχου και να επιδεινώσει αυτά τα συμπτώματα.

2. Κόκκινο κρέας

- Advertisement -

Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση καφέ μπορεί να επηρεάσει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών στο έντερο, ειδικά του σιδήρου. Το κόκκινο κρέας είναι μία από τις καλύτερες πηγές αιμικού σιδήρου, πράγμα που σημαίνει ότι η κατανάλωση καφέ μαζί με τη μπριζόλα σας θα μπορούσε να μειώσει τα οφέλη της για την υγεία.

Μια μελέτη εξέτασε τις επιδράσεις του καφέ στα επίπεδα φερριτίνης στον ορό και διαπίστωσε ότι η κατανάλωση τριών ή περισσότερων φλιτζανιών καφέ ημερησίως μείωσε σημαντικά τα επίπεδα σιδήρου. Στην πραγματικότητα, η απορρόφηση του σιδήρου μετά από ένα γεύμα μειώθηκε κατά περίπου 39% μετά την κατανάλωση καφέ.

Ο σίδηρος υποστηρίζει την κυκλοφορία του αίματος, την παραγωγή ορμονών και τη λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος. Η σιδηροπενική αναιμία είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα διατροφικά προβλήματα στον κόσμο, γεγονός που αναδεικνύει τη σημασία των τροφίμων πλούσιων σε σίδηρο. Προτιμήστε άλλες πηγές πρωτεΐνης με τον πρωινό σας καφέ και κρατήστε το κόκκινο κρέας για μια στιγμή που το σώμα σας μπορεί να απορροφήσει εύκολα τον σίδηρο του.

3. Γάλα

Το γάλα είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου, το οποίο είναι απαραίτητο για την υγεία των οστών, τη λειτουργία των μυών, την πήξη του αίματος και την παραγωγή ορμονών. Ένα φλιτζάνι άπαχο γάλα καλύπτει το 23% της συνιστώμενης ημερήσιας αξίας (DV) ασβεστίου για τον μέσο υγιή ενήλικα.

Ωστόσο, ο συνδυασμός γάλακτος και καφέ μπορεί να εμποδίσει την απορρόφηση του ασβεστίου. Το ασβέστιο που δεν απορροφάται αποβάλλεται μέσω των ούρων. Τα υψηλά επίπεδα απέκκρισης ασβεστίου στα ούρα έχουν συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο πέτρας στα νεφρά και προβλήματα υγείας των οστών.

4. Τηγανητά τρόφιμα

Οι έρευνες δείχνουν ότι η αυξημένη κατανάλωση καφέ μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κίνδυνο δυσλιπιδαιμίας, δηλαδή μη φυσιολογικών επιπέδων λίπους στην κυκλοφορία του αίματός σας. Η κατανάλωση τριών ή περισσότερων φλιτζανιών καφέ την ημέρα μπορεί να αυξήσει τη χοληστερόλη χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης (LDL) (“κακή” χοληστερόλη), η οποία επηρεάζει αρνητικά την υγεία της καρδιάς σας. Μπορεί επίσης να μειώσει τη χοληστερόλη σας υψηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης (HDL) (“καλή” χοληστερόλη), η οποία υποστηρίζει την υγεία της καρδιάς σας. Δεδομένου ότι η συχνή κατανάλωση τηγανητών τροφών έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, όσοι απολαμβάνουν τακτικά ροφήματα καφέ μπορεί να χρειαστεί να περιορίσουν την κατανάλωση τηγανητών τροφών για να διατηρήσουν την υγεία της καρδιάς τους.

5. Δημητριακά

Πολλά δημητριακά πρωινού είναι εμπλουτισμένα με βασικές βιταμίνες και μέταλλα, όπως ψευδάργυρο. Ωστόσο, ο καφές μπορεί να επηρεάσει τη βιοδιαθεσιμότητα του ψευδαργύρου. Αν και καμία τρέχουσα έρευνα δεν αναλύει τη σχέση μεταξύ της πρόσληψης καφέ και της απορρόφησης θρεπτικών συστατικών από τα εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού, ίσως είναι καλύτερο να διαχωριστούν τα δύο.

6. Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο

Ο καφές περιέχει πολλές βιολογικά ενεργές ενώσεις που επηρεάζουν άμεσα την αρτηριακή πίεση. Ευτυχώς, οι έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση 1-3 φλιτζανιών καφέ ημερησίως δεν είναι πιθανό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης. Ωστόσο, η υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης μπορεί να επιδεινώσει την υπέρταση (υψηλή αρτηριακή πίεση). Η έρευνα έχει επανειλημμένα αποδείξει ότι η πρόσληψη νατρίου συσχετίζεται άμεσα με την αρτηριακή πίεση. Ως εκ τούτου, είναι ωφέλιμο να καταναλώνετε καφέ με προσοχή όταν τρώτε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.