ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ κατανάλωση κόκκινου κρέατος συνδέεται (και) με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου...

Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος συνδέεται (και) με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2

3 λεπτά ανάγνωσης

Ακόμη και εάν καταναλώνονται, μόλις δύο μερίδες της εβδομάδα.

Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος συχνότερα από μία φορά την εβδομάδα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, όπως καταδεικνύει έρευνα με επικεφαλής τη Σχολή Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Χάρβαρντ, που δημοσιεύεται στο περιοδικό «American Journal of Clinical Nutrition».

- Advertisement -

Ο κίνδυνος εντοπίζεται ακόμα και σε ανθρώπους που καταναλώνουν μόλις δύο μερίδες κόκκινου κρέατος την εβδομάδα και αυξάνεται με τη μεγαλύτερη κατανάλωση. «Αυτό ισχύει τόσο για το επεξεργασμένο όσο και για το μη επεξεργασμένο κόκκινο κρέας», δηλώνει ο μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Διατροφής του Πανεπιστημίου και πρώτος συγγραφέας της μελέτης, Ξιάο Γκου.

Τα ποσοστά εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 αυξάνονται ραγδαία παγκοσμίως και αυτό είναι ανησυχητικό, καθώς η νόσος αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακές και νεφρικές παθήσεις, καρκίνο και άνοια.

- Advertisement -

Για τη συγκεκριμένη μελέτη, οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα υγείας από 216.695 συμμετέχοντες. Η διατροφή τους αξιολογήθηκε με ερωτηματολόγια συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων κάθε δύο έως τέσσερα χρόνια, για συνολικό διάστημα έως και 36 χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, περισσότεροι από 22.000 συμμετέχοντες εμφάνισαν διαβήτη τύπου 2.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση κόκκινου κρέατος συνδέεται στενά με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Κάθε πρόσθετη ημερήσια μερίδα επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος σχετιζόταν με 46% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και κάθε πρόσθετη ημερήσια μερίδα μη επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος σχετιζόταν με 24% μεγαλύτερο κίνδυνο.

- Advertisement -

Η αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος με φυτικές πηγές πρωτεΐνης, όπως οι ξηροί καρποί και τα όσπρια, αλλά και με γαλακτοκομικά, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές εντόπισαν ότι η αντικατάσταση μίας ημερήσιας μερίδας κόκκινου κρέατος με μία μερίδα ξηρών καρπών και οσπρίων σχετιζόταν με 30% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και η αντικατάσταση με μία μερίδα γαλακτοκομικών σχετιζόταν με 22% χαμηλότερο κίνδυνο.

«Λαμβάνοντας υπόψη τα ευρήματά μας και προηγούμενες εργασίες, θεωρούμε ότι ένα όριο περίπου μίας μερίδας κόκκινου κρέατος την εβδομάδα θα ήταν λογικό για τους ανθρώπους που επιθυμούν να βελτιστοποιήσουν την υγεία και την ευημερία τους», αναφέρει ο καθηγητής Επιδημιολογίας και Διατροφής και επικεφαλής συγγραφέας, Βάλτερ Βίλετ.

Τέλος, οι ερευνητές σημειώνουν ότι η αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος με υγιεινές φυτικές πηγές πρωτεΐνης, εκτός από τα οφέλη για την υγεία, θα βοηθούσε και στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και της κλιματικής αλλαγής και θα είχε και άλλα περιβαλλοντικά οφέλη.

ΑΠΕ

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.