ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ συχνή κατανάλωση αυγών μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού - Επιστημονική μελέτη

Η συχνή κατανάλωση αυγών μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού – Επιστημονική μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Οι πιθανοί συσχετισμοί της κατανάλωσης αυγών με τον κίνδυνο συνολικής νοσηρότητας από εγκεφαλοαγγειακές παθήσεις.

Οι μέχρι σήμερα μελέτες για τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης αυγών και του κινδύνου εγκεφαλοαγγειακής νόσου (CED) έχουν αποδώσει ασυνεπή αποτελέσματα. Πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό nutrients του Mdpi στο Ειδικό Τεύχος Διατροφή και Διατροφικοί Παράγοντες Σχετικοί με Καρδιαγγειακά Νοσήματα αξιολόγησε τη συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης αυγών και του κινδύνου CED μεταξύ των Κινέζων ενηλίκων. 

- Advertisement -

Τα αυγά θεωρούνται υγιεινή τροφή λόγω της ποικιλίας των βασικών θρεπτικών συστατικών που περιέχουν και είναι επίσης σχετικά οικονομικά. Γενικά, τα αυγά περιέχουν σχετικά υψηλές ποσότητες διατροφικής χοληστερόλης (350 mg/100 g), οι οποίες ρυθμίζονται από τον μεταβολισμό των λιπιδίων και δεν έχουν καμία επίδραση στον οργανισμό, αλλά αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου σε άτομα με υψηλές συγκεντρώσεις χοληστερόλης. Αν και η υψηλή ποσότητα χοληστερόλης στους κρόκους του αυγού έχει οδηγήσει σε διαμάχες σχετικά με την κατάστασή τους ως υγιεινής τροφής και τη συμβολή τους στον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι τα θρεπτικά συστατικά που προέρχονται από τα αυγά έχουν προστατευτικά αποτελέσματα έναντι του CED. 

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τη συχνότητα κατανάλωσης αυγών. Τα συμβάντα CED παρακολουθήθηκαν μέσω σύνδεσης με το Σύστημα Σημείων Επιτήρησης Νοσημάτων και τις νέες εθνικές βάσεις δεδομένων ασφάλισης υγείας. 

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν πως μετά από διάμεση παρακολούθηση 9,2 ετών, τεκμηριώθηκαν 865 και 1083 συμβάντα CED μεταξύ ανδρών και γυναικών, αντίστοιχα. Πάνω από το 50% των συμμετεχόντων κατανάλωναν αυγά καθημερινά με μέση ηλικία τα 52 χρόνια και έναρξη τα 10.  28% χαμηλότερος κίνδυνος CED παρατηρήθηκε σε εκείνους που κατανάλωναν αυγά σε υψηλότερη συχνότητα και κυρίως στους άνδρες. 

Συμπερασματικά η υψηλότερη συχνότητα κατανάλωσης αυγών συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο ολικών συμβάντων CED μεταξύ των ανδρών αλλά όχι των γυναικών στους ενήλικες Κινέζους. Η ευεργετική επίδραση στις γυναίκες απαιτεί περαιτέρω έρευνες.

- Advertisement -

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.