ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΚοινά και λατρεμένα τρόφιμα καταπολεμούν τον καρκίνο σύμφωνα με νέα επιστημονική ανακάλυψη

Κοινά και λατρεμένα τρόφιμα καταπολεμούν τον καρκίνο σύμφωνα με νέα επιστημονική ανακάλυψη

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα ανακάλυψη: Αγαπημένα τρόφιμα μπορούν να ενισχύσουν τις φυσικές άμυνες κατά του καρκίνου

Ένα από τα πιο κοινά και αγαπημένα συστατικά της καθημερινής μας διατροφής φαίνεται πως κρύβει πολύ περισσότερα από απλή ενέργεια. Σύμφωνα με νέα μελέτη, η ουσία αυτή δεν τροφοδοτεί μόνο τον οργανισμό μας αλλά ενισχύει και τις φυσικές άμυνες του σώματος απέναντι στον καρκίνο, προσφέροντας μια απροσδόκητη διάσταση, στον ρόλο της στην υγεία μας.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέος θάνατος από φαγητό στην Κρήτη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρόστιμο €5.000 σε σουπερμάρκετ ΚΡΗΤΙΚΟΣ στη Φούρκα Χαλκιδικής

- Advertisement -

Επιστήμονες του Ινστιτούτου Van Andel ανακάλυψαν ότι η γλυκόζη, βασικό καύσιμο για τα κύτταρα, δεν περιορίζεται στο να παρέχει ενέργεια στα ανοσοκύτταρα. Αντίθετα, παίζει κρίσιμο ρόλο στην επικοινωνία των Τ κυττάρων, τα οποία είναι κεντρικά για την άμυνα του οργανισμού έναντι του καρκίνου. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Cell Metabolism και ανοίγουν νέους δρόμους για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να ενισχύσουμε την αντικαρκινική δράση του ανοσοποιητικού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η δολοφόνος με τα δηλητηριασμένα μανιτάρια καταδικάστηκε σε ισόβια

- Advertisement -

Η γλυκόζη δεν είναι η ίδια με την κοινή ζάχαρη, αν και συνδέονται στενά. Πρόκειται για έναν απλό υδατάνθρακα που χρησιμοποιεί ο οργανισμός μας ως κύρια πηγή ενέργειας. Αντίθετα, η γνωστή μας ζάχαρη (σακχαρόζη) αποτελείται από δύο μόρια: γλυκόζη και φρουκτόζη. Όταν καταναλώνουμε ζάχαρη, το σώμα μας τη διασπά για να απελευθερώσει γλυκόζη, η οποία κυκλοφορεί στο αίμα και τροφοδοτεί ζωτικά όργανα, όπως ο εγκέφαλος και οι μύες. Γι’ αυτό η γλυκόζη θεωρείται «καύσιμο» για τον οργανισμό. Η γλυκόζη υπάρχει σε πολλά τρόφιμα: φρούτα, μέλι, λαχανικά, ψωμί, ζυμαρικά, πατάτες. Ακόμη και αν δεν τρώμε ζάχαρη, το σώμα μας παίρνει γλυκόζη από τη διάσπαση του αμύλου.

Η έρευνα δείχνει ότι τα Τ κύτταρα αξιοποιούν τμήματα της γλυκόζης για να δημιουργήσουν ενώσεις που ονομάζονται γλυκοσφιγγολιπίδια (GSL). Αυτά τα μόρια συμβάλλουν στη δημιουργία ειδικών δομών στην επιφάνεια των Τ κυττάρων, γνωστών ως «λιπιδικές σχεδίες», που ενισχύουν τα σήματα καταστροφής καρκινικών κυττάρων. Χωρίς τα GSL, η επικοινωνία αποδυναμώνεται και η αποτελεσματικότητα των Τ κυττάρων μειώνεται σημαντικά.

Ο επικεφαλής της μελέτης, δρ. Russell Jones, εξηγεί ότι «όσο καλύτερα κατανοούμε πώς τα θρεπτικά συστατικά ενισχύουν τη λειτουργία των Τ κυττάρων, τόσο πιο κοντά ερχόμαστε στο να βρούμε τρόπους που θα κάνουν το ανοσοποιητικό μας πιο δυνατό απέναντι στον καρκίνο». Η ανακάλυψη αυτή δείχνει ότι ακόμη και κάτι τόσο συνηθισμένο όσο η γλυκόζη μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανοσολογική ισορροπία, ανοίγοντας προοπτικές για νέες θεραπευτικές στρατηγικές που ενισχύουν την έμφυτη ικανότητα του σώματος να αντιμετωπίζει τον καρκίνο.

Αναφορά: Joseph Longo, Lisa M. DeCamp, Brandon M. Oswald, Robert Teis, Alfredo Reyes-Oliveras, Michael S. Dahabieh, Abigail E. Ellis, Michael P. Vincent, Hannah Damico, Kristin L. Gallik, Nicole M. Foy, Shelby E. Compton, Colt D. Capan, Kelsey S. Williams, Corinne R. Esquibel, Zachary B. Madaj, Hyoungjoo Lee, Dominic G. Roy, Connie M. Krawczyk, Brian B. Haab, Ryan D. Sheldon, Russell G. Jones. Η βιοσύνθεση γλυκοσφιγγολιπιδίων που εξαρτάται από τη γλυκόζη τροφοδοτεί τη λειτουργία των CD8 Τ κυττάρων και τον έλεγχο των όγκων . Cell Metabolism , 2025; 37 (9): 1890 DOI: 10.1016/j.cmet.2025.07.006

    - Advertisement -

    Μείνετε ενημερωμένοι

    Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


    Google news

    Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

    Must read

    Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

    Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

    Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας