ΑρχικήΕπιστήμηΝatto: Το ιαπωνικό πιάτο που μειώνει το στρες και αυξάνει τη μακροζωία

Νatto: Το ιαπωνικό πιάτο που μειώνει το στρες και αυξάνει τη μακροζωία

2 λεπτά ανάγνωσης

Επιστήμονες απέδειξαν τα οφέλη του πιάτου Natto κατά του στρες και υπέρ της μακροζωίας.

Oι σημερινές κοινωνίες κατακλύζονται από αγχωμένους ανθρώπους, εξαιτίας του αυξημένου κόστους ζωής και των γρήγορων ρυθμών της καθημερινότητας.

- Advertisement -

Αφενός η πιο αποτελεσματική λύση είναι τα κράτη να υιοθετήσουn πολιτικές υποστήριξης με στόχο την επισιτιστική ασφάλεια, αλλά σε ατομικό επίπεδο οι φθηνές και θρεπτικές τροφές μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά.

Ένα τέτοιο τρόφιμο μπορεί να είναι το ιαπωνικό πιάτο Natto, το οποίο παρασκευάζεται από μαλακωμένα φασόλια σόγιας βρασμένα ή στον ατμό και έχουν υποστεί ζύμωση με ένα βακτήριο που ονομάζεται Bacillus subtilis var.

- Advertisement -

Το μεγαλύτερο μέρος του Natto που καταναλώνεται στην Ιαπωνία παρασκευάζεται από το στέλεχος Miyagino (ξενιστής), το οποίο τρέφεται με το βακτήριο Bacillus subtilis var.

Στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν πώς το natto επιδρά στον οργανισμό μια ερευνητική ομάδα από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο της Οσάκα, επικεφαλής τον καθηγητή Eriko Kage-Nakadai, εξέτασε τις επιπτώσεις που έχει το βακτήριο Bacillus subtilis var. στα πιάτα Natto στη διάρκεια ζωής του ξενιστή χρησιμοποιώντας αυτή τη φορά σκουλήκια Caenorhabditis elegans. 

- Advertisement -

Διαπίστωσαν ότι όταν ο ξενιστής Caenorhabditis elegans τρεφόταν με  Bacillus subtilis var, είχε σημαντικά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από αυτά που τρέφονταν με την τυπική δίαιτα.

Eπιπλέον, διαπίστωσε πως το Bacillus subtilis var. προσφέρει ανοσία και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, χάρη στο ότι εμπλέκει την οδό p38 MAPK και την οδό σηματοδότησης τύπου ινσουλίνης/IGF-1 στη διαδικασία.

 Εξέτασαν επίσης την ανοχή στο στρες, η οποία έχει αποδειχθεί ότι σχετίζεται με τη μακροζωία, και διαπίστωσαν ότι η αντίσταση στο υπεριώδες φως και το οξειδωτικό στρες αυξάνεται με αυτό το βακτήριο.

Ο καθηγητής Nakadai ελπίζει μια μέρα η έρευνα να μπορεί να εφαρμοστεί σε ανθρώπους, ούτως ώστε να γίνουν πλήρως αντιληπτά τα διατροφικά και κοινωνικά οφέλη του Natto.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν διαδικτυακά στο Journal of Applied Microbiology στις 20 Απριλίου 2023.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.