ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΝέα μελέτη : Ρόφημα πρωτεΐνης γάλακτος πριν από το γεύμα, βοηθά στον...

Νέα μελέτη : Ρόφημα πρωτεΐνης γάλακτος πριν από το γεύμα, βοηθά στον έλεγχο του διαβήτη τύπου 2

2 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη του Πανεπιστημίου του Newcastle έδειξε ότι το ρόφημα πρωτεΐνης γάλακτος, επιβραδύνει τη γρήγορη πέψη των τροφίμων και διεγείρει τις ορμόνες ώστε να αποτρέπουν την γρήγορη αύξηση των επιπέδων σακχάρου.

Στη μελέτη του Πανεπιστημίου του Newcastle, άτομα με διαβήτη τύπου 2 έπιναν ένα προπαρασκευασμένο ρόφημα που περιείχε χαμηλή δόση πρωτεΐνης ορού γάλακτος πριν λάβουν το κανονικό τους γεύμα. Οι ερευνητές τους παρακολούθησαν για μια εβδομάδα καθώς έκαναν κανονική καθημερινή ζωή.
Στους ίδιους συμμετέχοντες δόθηκαν ροφήματα ελέγχου που δεν περιείχαν πρωτεΐνη την επόμενη εβδομάδα και υποβλήθηκαν σε εξετάσεις αίματος για να συγκριθούν τα αποτελέσματα.

- Advertisement -

Το τεστ έδειξε ότι τα επίπεδα γλυκόζης ελέγχονταν πολύ καλύτερα όταν λάμβαναν το συμπλήρωμα ορού γάλακτος πριν από τα γεύματα. Κατά μέσο όρο, είχαν δύο ώρες επιπλέον την ημέρα φυσιολογικών επιπέδων σακχάρου στο αίμα σε σύγκριση με την εβδομάδα χωρίς πρωτεΐνη. Επιπλέον, τα ημερήσια επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τους ήταν 0,6 mmol/L χαμηλότερα σε σύγκριση με όταν κατανάλωναν το συμπλήρωμα χωρίς καμία πρωτεΐνη.

Ο Δρ Daniel West, κύριος ερευνητής στο Ερευνητικό Κέντρο Ανθρώπινης Διατροφής και την Ερευνητική Ομάδα Διαβήτη του Πανεπιστημίου του Newcastle, δήλωσε: «Ενώ προηγούμενες μελέτες εργαστηρίου έδειξαν τη δυνατότητα αυτής της διατροφικής παρέμβασης, αυτή είναι η πρώτη φορά που οι άνθρωποι παρακολουθούνται στην καθημερινότητά τους. Πιστεύουμε ότι η πρωτεΐνη ορού γάλακτος λειτουργεί με δύο τρόπους, πρώτον, επιβραδύνοντας το πόσο γρήγορα περνά η τροφή από το πεπτικό σύστημα και δεύτερον, διεγείροντας μια σειρά από σημαντικές ορμόνες που εμποδίζουν τα σάκχαρα στο αίμα να ανέβουν τόσο ψηλά. Καθώς βλέπουμε αυξανόμενους αριθμούς ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που αναπτύσσουν διαβήτη, η διερεύνηση των δυνατοτήτων εναλλακτικών λύσεων στα φάρμακα όπως τα συμπληρώματα διατροφής γίνεται πιο σημαντική».

- Advertisement -

Ο διδακτορικός φοιτητής Kieran Smith, ο οποίος επέβλεψε την παρακολούθηση της γλυκόζης και ανέλυσε τα δεδομένα, είπε: « Οι άνθρωποι μπόρεσαν να τηρήσουν τη διαδικασία και τους άρεσε η ιδέα να έχουν ένα βολικό, νόστιμο, μικρό προκατασκευασμένο ποτό που θα μπορούσε να το κουβαλήσουν μαζί τους και να το πάρουν. πριν τα γεύματα.”

Η ομάδα σκοπεύει να διερευνήσει περαιτέρω τα οφέλη των μη ιατρικών παρεμβάσεων, εκτελώντας τη μελέτη σε μεγαλύτερη κλίμακα και για μεγαλύτερη περίοδο έως και έξι μήνες.
Σκοπεύουν επίσης να εξετάσουν εναλλακτικές πρωτεΐνες, όπως αυτές που προέρχονται από φυτικές πηγές όπως ο αρακάς, οι μύκητες και οι πατάτες, για να ανοίξουν και πιο εξειδικευμένες διατροφικές επιλογές όπως για vegan και για θρησκευτικούς περιορισμούς.

- Advertisement -

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.