Η Ευρωπαϊκή αγορά παρασκευασμάτων για βρέφη παραμένει ασφαλής σύμφωνα με τους ειδικούς, καθώς οι ΗΠΑ αγωνίζονται εν μέσω πανεθνικών ελλείψεων.
Οι ειδικοί του κλάδου διαβεβαιώνουν ότι τα γεγονότα που εκτυλίσσονται στις ΗΠΑ είναι μια εξαιρετική κατάσταση, η οποία δεν αναμένεται να παρατηρηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ.
“Αυτό που έχει συμβεί στην αγορά παρασκευασμάτων βρεφικού γάλακτος στις ΗΠΑ είναι μια ακραία περίπτωση”, λέει στο Nutrition Insight ο Timo Pajari, Αντιπρόεδρος των επιχειρηματικών μονάδων βρεφικών παρασκευασμάτων της Valio.
Στην ίδια γραμμή, ο Jakob Madsen Pedersen, επικεφαλής των παγκόσμιων πωλήσεων, παιδιατρικής, της Arla Foods Ingredients επιβεβαιώνει ότι η «κατάσταση είναι λιγότερο σοβαρή στην Ευρώπη», με την εταιρεία να έχει αποθέματα των βασικών συστατικών στην παραγωγή παρασκευασμάτων για βρέφη, όπως οι πρωτεΐνες ορού γάλακτος, η σκόνη γάλακτος και η λακτόζη.
Ο FDA δείχνει ευελιξία
Ο Αμερικανικός Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) αποκάλυψε ότι η Kendal Nutricare με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο θα εισάγει 2 εκατομμύρια δοχεία βρεφικών παρασκευασμάτων, με τα πρώτα να προσγειώνονται σε καταστήματα των ΗΠΑ τον Ιούνιο.
“Η Kendal Nutricare έχει σήμερα πάνω από 40.000 δοχεία σε απόθεμα για άμεση αποστολή”, ενημερώνει ο FDA.
Σύμφωνα με τον οργανισμό, υπάρχει μια αύξηση 300% που προέρχεται από την Ευρώπη, με την Danone να τριπλασιάζει τις εξαγωγές, στέλνοντας έως και 2,4 εκατομμύρια δοχεία στις ΗΠΑ μέχρι στιγμής φέτος.
Η γαλλική εταιρεία άρχισε να κλιμακώνει τις εξαγωγές της τον Μάρτιο στέλνοντας 64.000 κιλά του προϊόντος μετά την ανάκληση της Abbott τον Φεβρουάριο.
Ο FDA χρησιμοποιεί τη «διακριτική του ευχέρεια επιβολής» για να επωφεληθεί από τον αυξημένο ευέλικτο κανονισμό στο πλαίσιο του νόμου περί αμυντικής παραγωγής – ένα εργαλείο χρήσης εν καιρώ πολέμου – που επικαλέστηκε η κυβέρνηση Μπάιντεν σε αυτό που ο Λευκός Οίκος ονόμασε «Επιχείρηση Fly Formula».
Η κατάσταση της ευρωπαϊκής αγοράς
Ο Pedersen εξηγεί ότι η Arla μπόρεσε να επιτύχει τον στόχο της όσον αφορά την προσφορά συστατικών, προβλέποντας εκ των προτέρων τη ζήτηση και με στενή διαχείριση των αποθεμάτων και των προμηθειών της.
Ο Pajari σημειώνει ότι η στρατηγική του Valio έχει επικεντρωθεί στο να έχει μια απλή και διαφανή αλυσίδα εφοδιασμού βασισμένη στο τοπικό γάλα και τον ορό γάλακτος.
Ωστόσο, σημειώνει ότι η παγκόσμια προσφορά τροφίμων εξακολουθεί να τον απασχολεί καθώς η διαθεσιμότητα πρώτων υλών, το αυξανόμενο κόστος και τα ζητήματα εφοδιασμού προκαλούν σημαντικό πληθωρισμό τιμών στα τρόφιμα.
Οι ΗΠΑ παράγουν το 98% των βρεφικών παρασκευασμάτων για τον πληθυσμό τους, που περιορίζεται σε μια ομάδα τεσσάρων βασικών κατασκευαστών – Abbott, Mead Johnson Nutrition, Nestlé και Perrigo.
Η Abbott αντιπροσωπεύει περίπου το 40% της συνολικής αγοράς βρεφικών παρασκευασμάτων της χώρας και όταν σταμάτησε η προσφορά δημιούργησε ένα «τεράστιο κενό στην αγορά των ΗΠΑ».