ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟ θαυματουργός χυμός φρούτου που μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

Ο θαυματουργός χυμός φρούτου που μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

4 λεπτά ανάγνωσης

Υπάρχει μια γλυκόξινη προσθήκη στη λίστα των ποτών σας, αν θέλετε να αποτρέψετε τον πρόωρο θάνατο.

Η αποφυγή των ασθενειών, της πρόωρης γήρανσης, αλλά και του θανάτου είναι μερικά πράγματα που ενδιαφέρουν τους περισσότερους από εμάς. Ο στόχος, όπως φαίνεται, είναι να ζήσουμε όσα χρόνια μας απομένουν σε αυτή τη Γη όσο το δυνατόν πιο υγιεινά.

- Advertisement -

Για το σκοπό αυτό, η επιστήμη έχει αναδείξει τα οφέλη πολλών τροφίμων που μπορούν να αποτρέψουν τον πρόωρο θάνατο. Μιλάμε για υγιεινά λίπη, πολλά φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς και σπόρους και άπαχη πρωτεΐνη. Υπάρχουν, επίσης, έρευνες σχετικά με τις συνήθειες που αυξάνουν τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου, όπως το να μην κάνετε σε μεγάλο βαθμό καθιστική ζωή.

Αποδεικνύεται ότι υπάρχει μια γλυκόξινη προσθήκη στη λίστα των ποτών σας, αν θέλετε να αποτρέψετε τον πρόωρο θάνατο. Ο χυμός ροδιού.

- Advertisement -

Γεμάτο αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, αυτό το φωτεινό κόκκινο φρούτο πιστεύεται ότι προέρχεται από το Ιράν, το νοτιοδυτικό Πακιστάν και περιοχές του Αφγανιστάν. Είναι πλούσια πηγή καλίου, μαγνησίου, φλαβονοειδών και τανινών.

Τα ρόδια έχουν συνδεθεί με την καταπολέμηση των βλαβών από τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα σας, την καταπολέμηση του καρκίνου, την πρόληψη και τη θεραπεία νευροεκφυλιστικών ασθενειών, τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και τη βελτίωση της μνήμης, μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων. Ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς μερικά από αυτά (και άλλα) μεταφράζονται σε μετριασμό του κινδύνου πρόωρου θανάτου.

- Advertisement -

Η σύνδεση του ροδιού με την πρόληψη του πρόωρου θανάτου

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2016 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Medicine, ένα συγκεκριμένο μόριο που βρίσκεται στα ρόδια, η ουρολιθίνη, έχει την ικανότητα να μεταμορφώνει τα μικρόβια του εντέρου με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύει τη φυσική ικανότητα των κυττάρων μας να ανακυκλώνουν τα μιτοχόνδρια.

Τα μιτοχόνδρια θεωρούνται οι ατμομηχανές των κυττάρων, δηλαδή παράγουν την ενέργεια που απαιτείται για διάφορες κυτταρικές διεργασίες και την επιβίωσή τους. Η υποβάθμιση των μιτοχονδρίων – κάτι που συμβαίνει με τη γήρανση – θεωρείται ότι σχετίζεται με την αποδυνάμωση των μυών και τις ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία, όπως το Πάρκινσον, σύμφωνα με το Science Daily.

Ενώ η νόσος του Πάρκινσον από μόνη της δεν είναι θανατηφόρα, οι επιπλοκές στην υγεία που προκύπτουν με αυτή τη νευροεκφυλιστική νόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το προσδόκιμο ζωής ενός ατόμου.

Επιπλέον, οι φυτοενώσεις που βρέθηκαν στο ρόδι σχετίζονται με την πρόληψη της ανάπτυξης διαφόρων χρόνιων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων των μεταβολικών διαταραχών και των καρδιαγγειακών ασθενειών, σύμφωνα με μελέτη του 2021 που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Functional Nutrition.

Η κατανάλωση μόλις μισού ποτηριού χυμού ροδιού μαζί με μια χούφτα χουρμάδες μπορεί να προσφέρει σημαντική προστασία από την αθηροσκλήρωση, η οποία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο, σύμφωνα με μελέτη του 2015 που δημοσιεύθηκε στο Food & Function. Οι καρδιακές παθήσεις θεωρούνται η κύρια αιτία θανάτου στις ΗΠΑ.

Μιλώντας για αιτίες θανάτου, το ρόδι μπορεί να προσφέρει προστασία και από τη δεύτερη αιτία θανάτου – τον καρκίνο, σύμφωνα με μελέτη του 2015 που δημοσιεύθηκε στο Oxidative Medicine and Cellular Longevity. Οι πολυφαινόλες που βρέθηκαν στο φρούτο θεωρήθηκε ότι καταστέλλουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων και αναστέλλουν την εξάπλωση της νόσου.

Πώς και γιατί να πίνετε χυμό ροδιού

Υπάρχουν περισσότεροι τρόποι για να καταναλώσετε ρόδι, και ο χυμός του φρούτου είναι μόνο ο ένας. Μπορείτε να ρίξετε σπόρους ροδιού σε φρουτοσαλάτες και κανονικές σαλάτες, να τα προσθέσετε σε πρωινά φαγητά όπως το γιαούρτι και το πλιγούρι βρώμης, ή ακόμα και να τα χρησιμοποιήσετε σε πιάτα με ψητό κρέας.

Φτιάχνοντας έναν σπιτικό χυμό, σημαίνει ότι ξέρετε ακριβώς τι συστατικά έχει. Δεν θέλετε πρόσθετα σάκχαρα και συντηρητικά που θα σας στερήσουν τα οφέλη από την κατανάλωση του. Να είστε προσεκτικοί, ωστόσο, αν έχετε νεφρική νόσο. Η περιεκτικότητα του φρούτου σε κάλιο θα μπορούσε να είναι υψηλή, ανάλογα με το στάδιο της νόσου στο οποίο βρίσκεστε.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.