ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟι φράουλες συνδέονται με μεγαλύτερη γνωστική λειτουργία και μείωση της αρτηριακής πίεσης

Οι φράουλες συνδέονται με μεγαλύτερη γνωστική λειτουργία και μείωση της αρτηριακής πίεσης

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη ενθαρρύνει την κατανάλωση σε μεγάλες ηλικίες

  Η κατανάλωση φραουλών καθημερινά μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, καθώς και να μειώσει την αρτηριακή πίεση και να ενισχύσει την αντιοξειδωτική ικανότητα, διαπιστώνει μια νέα μελέτη, σύμφωνα με το UPI. «Αυτό είναι ένα σημαντικό προληπτικό μέτρο για διάφορες χρόνιες ασθένειες», είπε η κύρια ερευνήτρια της μελέτης, Dr, Shirin Hooshmand, στο UPI , η οποια είναι καθηγήτρια στη Σχολή Επιστημών Άσκησης και Διατροφής στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο.

- Advertisement -

    Τα αποτελέσματα της τυχαιοποιημένης κλινικής δοκιμής παρουσιάστηκαν τον Ιούλιο στο Nutrition 2023, την ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής. Η μελέτη προστίθεται σε προηγούμενη έρευνα που καταδεικνύει τα καρδιαγγειακά, μεταβολικά και γνωστικά οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση φράουλας. «Πριν από τη διεξαγωγή της κλινικής μας μελέτης, μερικές από τις παρόμοιες επιδράσεις είχαν εμφανιστεί σε μελέτες σε ζώα και σε ορισμένες μελέτες σε ανθρώπους», αλλά σε διαφορετικούς πληθυσμούς και με διαφορετικά ερευνητικά σχέδια, είπε ο Hooshmand.

  Στη ελεγχόμενη μελέτη συμμετείχαν 35 υγιείς άνδρες και γυναίκες ηλικίας μεταξύ 66 και 78 ετών. Κατανάλωναν 26 γραμμάρια λυοφιλοποιημένης σκόνης φράουλας, που ισοδυναμεί με δύο ημερήσιες μερίδες φράουλες ή μια σκόνη ελέγχου για οκτώ εβδομάδες η κάθε μια. Μετά την πρόσληψη φράουλας, η ταχύτητα γνωστικής επεξεργασίας αυξήθηκε κατά 5,2%, η συστολική αρτηριακή πίεση μειώθηκε κατά 3,6% και η συνολική αντιοξειδωτική ικανότητα αυξήθηκε κατά 10,2%. Η περίμετρος της μέσης μειώθηκε κατά 1,1% κατά τη διάρκεια των βραχιόνων ελέγχου και παρέμβασης της δοκιμής.  

- Advertisement -

   Προηγούμενες κλινικές δοκιμές έχουν συνδέσει την κατανάλωση φράουλας με βελτιώσεις σε διάφορους δείκτες για καρδιαγγειακές παθήσεις, συμπεριλαμβανομένης της μειωμένης ολικής και LDL χοληστερόλης και της μείωσης της αρτηριακής πίεσης. Η σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης φράουλας και της υγείας του εγκεφάλου έχει επίσης διερευνηθεί σε κλινικές και πληθυσμιακές μελέτες.

   Ο John “Wesley” McWhorter, εθνικός εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, δήλωσε στην UPI σε πρόσφατη συνέντευξη ότι τα ευρήματα της μελέτης δεν προκαλούν έκπληξη.

- Advertisement -

“Τα αποτελέσματα είναι πολύ συνεπή με αυτό που έχουμε δει στα δεδομένα τα τελευταία χρόνια, που είναι ότι τα ολόκληρα τρόφιμα είναι υπέροχα για εσάς.”

   Αυτή η έρευνα και πολλές άλλες μελέτες για τα μούρα έχουν δείξει ότι οι ισχυρές ουσίες που ονομάζονται φλαβονοειδή αυξάνουν τη ροή του αίματος στο σώμα διαστέλλοντας τις φλέβες. Η αύξηση της αντιοξειδωτικής ικανότητας στο αίμα βοηθά στη χαλάρωση των αρτηριών και προστατεύει το καρδιαγγειακό σύστημα από τη συσσώρευση πλάκας, δήλωσε στην UPI σε ένα ο Taylor C. Wallace, Διευθύνων Σύμβουλος της Think Healthy Group, μιας συμβουλευτικής εταιρείας τροφίμων και διατροφής στην Ουάσιγκτον, εκδότης του Journal of Dietary Supplements, αναπληρωτής συντάκτης του Journal of the American Nutrition Association και μέλος της American Society of Nutrition. «Οι αυξήσεις στη διαστολή που προκαλείται από τη ροή συχνά συσχετίζονται με μειωμένη αρτηριακή πίεση», είπε ο Wallace.

   Και παρά τα τόσα οφέλη για τον οργανισμό, εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των φρούτων με τα περισσότερα φυτοφάρμακα τα τελευταία χρόνια 8 χρόνια.

https://www.upi.com/Health_News/2023/08/01/strawberry-study-cognitive-function-blood-pressure/9151690903443/?utm_medium=email&utm_source=rasa_io&utm_campaign=newsletter

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.