ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟι λιπαρές δίαιτες και η παχυσαρκία βλάπτουν τα κύτταρα του εγκεφάλου -...

Οι λιπαρές δίαιτες και η παχυσαρκία βλάπτουν τα κύτταρα του εγκεφάλου – Μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Ερευνητές ανακαλύπτουν τον κεντρικό ρόλο των αστροκυττάρων στην παχυσαρκία

Μια σημαντική επιστημονική ανακάλυψη από ερευνητές του CNRS και του Université Paris Cité αποκαλύπτει ότι οι λιπαρές δίαιτες και η παχυσαρκία επηρεάζουν άμεσα τη δομή και τη λειτουργία των αστροκυττάρων. Πρόκειται για ειδικά αστροειδή κύτταρα του εγκεφάλου που βρίσκονται στο ραβδωτό σώμα, μια περιοχή ζωτικής σημασίας για την αντίληψη της ευχαρίστησης που σχετίζεται με την κατανάλωση τροφής.

- Advertisement -
Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Η μελέτη, τα ευρήματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στο έγκριτο περιοδικό Nature Communication, έφερε στο φως έναν μέχρι πρότινος άγνωστο ρόλο αυτών των κυττάρων. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η χειραγώγηση των αστροκυττάρων σε ποντίκια in vivo (εντός ζωντανού οργανισμού) μπορεί να επιφέρει εκπληκτικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι αυτή η διαδικασία μπορεί να επηρεάσει τον μεταβολισμό των ποντικιών και να διορθώσει ορισμένες γνωστικές αλλαγές που προκαλεί η παχυσαρκία, όπως η ικανότητα να επανεκπαιδευτούν σε μια εργασία.

Τα παραπάνω συμπεράσματα ενισχύουν την ιδέα ότι τα αστροκύτταρα, τα οποία για πολλά χρόνια θεωρούνταν δευτερεύοντα σε σχέση με τους νευρώνες, διαδραματίζουν έναν βασικό ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου. Η μελέτη αποδεικνύει για πρώτη φορά ότι τα αστροκύτταρα έχουν την ικανότητα να αποκαθιστούν τη γνωστική λειτουργία στο πλαίσιο της παχυσαρκίας. Αυτό ανοίγει ένα εντελώς νέο πεδίο έρευνας για τον ακριβή τους ρόλο στον ενεργειακό μεταβολισμό και δυνητικά για τη δημιουργία νέων θεραπειών.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας