ΑρχικήΕπιστήμηΠώς η κατανάλωση μιας πράσινης μπανάνας την ημέρα μπορεί να προλάβει τον...

Πώς η κατανάλωση μιας πράσινης μπανάνας την ημέρα μπορεί να προλάβει τον καρκίνο

2 λεπτά ανάγνωσης

Μια νέα καινοτόμα μελέτη με ερευνητές από τα πανεπιστήμια Leeds και Newcastle κάνει λόγο για προληπτική δράση του ανθεκτικού αμύλου σε ορισμένους τύπους καρκίνου.

Θετικά νέα για την πρόληψη του καρκίνου φέρνει μια νέα διεθνής μελέτη με επικεφαλής ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Newcastle και το πανεπιστήμιο του Leeds. Η μελέτη διαπίστωσε ότι η τακτική κατανάλωση ορισμένων ανθεκτικών αμυλούχων, όπως πράσινες μπανάνες, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου καρκίνου , μεταξύ εκείνων των ανθρώπων που έχουν υψηλό κληρονομικό κίνδυνο να τους αναπτύξουν. Η μελέτη δημοιεύτηκε στο Cancer Prevention Research.

- Advertisement -

Για χάρη της έρευνας, εξετάστηκαν περίπου 1000 ασθενείς με σύνδρομο Lynch, μια γενετική πάθηση που σημιουργεί στους ανθρώπους την  προδιάθεση για μια σειρά από καρκίνους.

Τι είναι το ανθεκτικό άμυλο και με ποιο τρόπο προλαμβάνει τον καρκίνο;

Σύμφωνα με ευρήματα της μελέτης, το ανθεκτικό άμυλο, γνωστό και ως ζυμωμένη ίνα , το οποίο βρίσκεται και στις πράσινες μπανάνες, θα μπορούσε να επιδράσει σημαντικά στην πρόληψη του καρκίνου. Πρόκειται για έναν τύπο υδατάνθρακα που τροφοδοτεί τα ευεργετικά βακτήρια του εντέρου. 

- Advertisement -

Ποιες τροφές περιέχουν ανθεκτικό άμυλο;

Ανθεκτικό άμυλο μπορεί κανείς να αντλήσει μέσα από τροφές, όπως η βρώμη, τα δημητριακά, τον αρακά και τα φασόλια, εκτός από τις προαναφερθείσες πράσινες μπανάνες ή και να το λάβετε σε μορφή συμπληρώματος σκόνης.Εάν παρόλα αυτά επιλέξει κανείς τις μπανάνες ως βασική πηγή ανθεκτικού αμύλου, μια μπανάνα καθημερινά θα ήταν μια προτεινόμενη συνιστώμενη δόση.

- Advertisement -

Όσον αφορά στη θετική λειτουργία του ανθεκτικού αμύλου στην πρόληψη του καρκίνου, ο John Mathers, καθηγητής ανθρώπινης διατροφής στο Πανεπιστήμιο του Newcastle εξηγεί πως αυτό δρα όπως ακριβώς και οι διαιτητικές ίνες στο σύστημα. Δηλαδή, δεν αφομοιώνεται στο λεπτό έντερο, αλλά ζυμώνεται στο παχύ έντερο, τροφοδοτώντας ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου.Αυτό το είδος αμύλου έχει πολλά οφέλη για την υγεία και λιγότερες θερμίδες από το κανονικό άμυλο, αναφέρει, σύμφωνα με την Mirror.

Οι ερευνητές πιστεύουν πως το ανθεκτικό άμυλο μπορεί να μειώσει την ανάπτυξη καρκίνου αλλάζοντας τον βακτηριακό μεταβολισμό των χολικών οξέων και μειώνοντας αυτούς τους τύπους χολικών οξέων που μπορούν να βλάψουν το DNA μας και τελικά να προκαλέσουν καρκίνο. Αλλά προς το παρόν διεξαγεται εκτενέστερη έρευνα ως προς τις ευεργετικές, αντικαρκινικές επιδράσεις του.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων