ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο μέταλλο που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής - Σε...

Το μέταλλο που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής – Σε ποιες τροφές βρίσκεται

3 λεπτά ανάγνωσης

Ανακαλύψτε πώς αυτό το βασικό ιχνοστοιχείο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό και τη λειτουργία του θυρεοειδούς.

Το σελήνιο, ένα ιχνοστοιχείο που πολλοί αγνοούν, αποδεικνύεται ζωτικής σημασίας για την υγεία, ιδίως για την καρδιά. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Scientific Reports, η επαρκής πρόσληψη σεληνίου μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών συμβάντων, όπως το έμφραγμα.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες ανέλυσαν δεδομένα από τη μεγάλη έρευνα NHANES και κατέληξαν ότι η σωστή ποσότητα σεληνίου μπορεί να προσφέρει καρδιοπροστατευτικά οφέλη, ιδιαίτερα σε γυναίκες, νεότερα άτομα και άτομα με διαβήτη ή υπέρταση. Ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωση φαίνεται ότι αντιστρέφει αυτά τα οφέλη, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ισορροπίας.

Το σελήνιο λειτουργεί ως ισχυρό αντιοξειδωτικό, περιορίζοντας το οξειδωτικό στρες που συνδέεται με την αθηροσκλήρωση και τα καρδιολογικά νοσήματα. Οι ειδικοί, ωστόσο, τονίζουν ότι η πρόσληψη του πρέπει να γίνεται μέσα από τροφές και όχι απαραίτητα μέσω συμπληρωμάτων, αφού το σώμα το απορροφά αποτελεσματικά από τη διατροφή.

- Advertisement -

Πλούσιες πηγές σεληνίου είναι:

  • Βραζιλιάνικα φιστίκια (Brazil nuts)
  • Αυγά
  • Ηλιόσποροι
  • Θαλασσινά
  • Δημητριακά ολικής άλεσης
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Κρέατα

Οι συστάσεις θέλουν τους ενήλικες να καταναλώνουν 55 μικρογραμμάρια (mcg) σεληνίου καθημερινά, ενώ οι έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες χρειάζονται λίγο περισσότερο (60-70 mcg). Η υπερκατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικές συνέπειες, όπως αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων.

- Advertisement -

Τα επιπλέον οφέλη του σεληνίου περιλαμβάνουν:

  • Βελτίωση της λειτουργίας του θυρεοειδούς αδένα
  • Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος
  • Αντιφλεγμονώδη δράση, χρήσιμη για καταστάσεις όπως η αρθρίτιδα
  • Δυνητική βελτίωση της διάθεσης και μείωση συμπτωμάτων άγχους και κατάθλιψης

Οι επιστήμονες καταλήγουν: το σελήνιο μπορεί να είναι «σύμμαχος» για την καρδιά και τη συνολική υγεία, αρκεί να καταναλώνεται στη σωστή δόση. Η υπερβολική κατανάλωση σεληνίου μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες όπως ναυτία, διάρροια, κόπωση, αδυναμία, και βλάβες στα νεφρά.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.