ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο μπαχαρικό που έχουμε όλοι στην κουζίνα και μπορεί να μειώσει τα...

Το μπαχαρικό που έχουμε όλοι στην κουζίνα και μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

4 λεπτά ανάγνωσης

Το κοινό πλην ευεργετικό μπαχαρικό που μειώνει τη συγκέντρωση γλυκόζης.

Ένα κοινό μπαχαρικό που έχουμε όλοι στην κουζίνα μας αποδεικνύεται ότι εκτός όλων των άλλων οφελών για την ανθρώπινη υγεία μπορεί να μειώσει και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Ο λόγος για την ταπεινή κανέλα Κεϋλάνης (η γνήσια κανέλα και όχι η Cassia) η οποία, σύμφωνα με την τελευταία σχετική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition,  μπορεί να αντιμετωπίσει τον προδιαβήτη και να μειώσει τις συγκεντρώσεις γλυκόζης σε ενήλικες με παχυσαρκία και προδιαβήτη.

- Advertisement -

Στη μελέτη συμμετείχαν 18 ενήλικες που λάμβαναν κανέλα (4 g/d) ή εικονικό φάρμακο για 4 εβδομάδες, ακολουθούμενη από περίοδο έκπλυσης 2 εβδομάδων και στη συνέχεια πέρασαν στην άλλη παρέμβαση για επιπλέον 4 εβδομάδες. Οι αλλαγές γλυκόζης μετρήθηκαν με συνεχή παρακολούθηση της γλυκόζης. Σε σύγκριση με το εικονικό φάρμακο, οι συγκεντρώσεις γλυκόζης 24 ωρών ήταν σημαντικά χαμηλότερες όταν χορηγήθηκε κανέλα. 

Επίσης άλλη έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση 1,5 γραμμαρίου κανέλας σε σκόνη καθημερινά για 12 εβδομάδες μπορεί να μειώσει σημαντικά τα επίπεδα ινσουλίνης νηστείας και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι η κανέλα θα μπορούσε να μειώσει την αιμοσφαιρίνη A1c σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 κατά 0,27% έως 0,83%, .

- Advertisement -

Οι ερευνητές της μελέτης του American Journal of Clinical Nutrition, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η κανέλα μια ουσία φυσικά πλούσια σε πολυφαινόλες και ένα ευρέως διαθέσιμο και χαμηλού κόστους μπαχαρικό, μπορεί να συμβάλει στον καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης όταν προστίθεται στη διατροφή σε άτομα που έχουν προδιαβήτη που σχετίζεται με την παχυσαρκία και μπορεί να έχει ευεργετικά γλυκαιμικά αποτελέσματα.

Εκτός όμως από την ευεργετική της επίδραση στις συγκεντρώσεις γλυκόζης η κανέλα μειώνει τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου,  είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, έχει αντιφλεγμονώσεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύει την καρδιά. Τέλος άλλη μελέτη διαπίστωσε πως μπορεί να καταπολεμήσει την παχυσαρκία μειώνοντας τη συσσώρευση λίπους.

- Advertisement -

Παρενέργειες που μπορεί να προκαλέσει η υπερκατανάλωση κανέλας

Η υπερβολική κατανάλωση κανέλας έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε κουμαρίνη, μια αρωματική οργανική χημική ένωση, η οποία συμβάλλει στην ηπατική βλάβη και τον καρκίνο.

   Οι πέντε παρενέργειες της κατανάλωσης υπερβολικής κανέλας:

1. Μπορεί να οδηγήσει σε αναπνευστικά προβλήματα

“Μερικές φορές τείνουμε να εισπνέουμε αλεσμένη κανέλα ενώ τρώμε ή ακόμα και ετοιμάζουμε γεύματα. Μπορεί να προκαλέσει βήχα, φτέρνισμα και δυσκολία στην αναπνοή. Τα άτομα με άσθμα θα πρέπει να προσέχουν.

2. Μπορεί να οδηγήσει σε αλλεργίες

Η κανέλα μπορεί επίσης να προκαλέσει αλλεργίες όπως ερεθισμό του δέρματος και προβλήματα στο στομάχι σε μερικούς ανθρώπους.

3. Μπορεί να προκαλέσει ζαλάδα

Η υπερβολική κατανάλωση κανέλας μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο σώμα σας. Εξαιτίας αυτού μπορεί να αισθανθείτε ζάλη, κόπωση και άγχος.

4. Μπορεί να προκαλέσει πεπτικά προβλήματα

Σε μερικούς ανθρώπους, η υπερβολική κατανάλωση κανέλας μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αίσθημα καύσου στο στομάχι. Συνολικά, εμποδίζει τις πεπτικές διαδικασίες, οπότε να είστε πολύ προσεκτικοί!

5. Μπορεί να προκαλέσει στοματικές πληγές

Η κανέλα περιέχει κινναμαλδεΰδη και αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο μερικοί άνθρωποι εμφανίζουν στοματικά έλκη. Μερικοί άνθρωποι παραπονιούνται επίσης για κάψιμο και αίσθηση κνησμού στη γλώσσα ή στα ούλα.

Ποιοι πρέπει να αποφεύγουν την κανέλα

  • Εάν έχετε ήδη ή είχατε στο παρελθόν ηπατική νόσο
  • Εάν έχετε στοματικά έλκη
  • Η κανέλα μπορεί να προκαλέσει πρόωρο τοκετό ή συσπάσεις της μήτρας. Έτσι, οι έγκυες και οι θηλάζουσες γυναίκες θα πρέπει να αποφεύγουν την υπερβολική κατανάλωση κανέλας.
  • Οι ασθενείς με γαστροπάρεση θα πρέπει επίσης να περιορίσουν την κατανάλωση κανέλας καθώς το σώμα τους δεν είναι σε θέση να την αφομοιώσει σωστά.
  • Οι ενώσεις που υπάρχουν στην κανέλα έχουν ιδιότητες που ενοχλούν τους διαβητικούς ασθενείς.
  • Οι ασθενείς με άσθμα πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούν κανέλα. Θα πρέπει να φροντίσουν να μην εισπνεύσουν κατά λάθος κανέλα γιατί προκαλεί στιγμιαίο βήχα και προβλήματα αναπνοής.
- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.