Νέα έρευνα δείχνει ότι οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των μαθητών για την μάθηση με άμεση αλληλεπίδραση μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας στην εποχή της πανδημίας.
Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των μαθητών για την ενεργητική μάθηση μειώθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας που προκλήθηκε από τον COVID και δεν έχουν ανακάμψει στα προ-πανδημικά επίπεδα, σύμφωνα με νέα έρευνα από τον επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Chapman, Jeremy Hsu .
Ο Hsu λέει ότι τα οφέλη της ενεργητικής μάθησης – ασκήσεις όπως ομαδικά έργα, επίλυση προβλημάτων και συζητήσεις στην τάξη – είναι καλά τεκμηριωμένα, αλλά τονίζει ότι η κατανόηση και η αντίληψη των μαθητών για αυτή την πρακτική μπορεί να επηρεάσει την αποδοχή της. Εάν οι μαθητές έχουν περιορισμένη έκθεση ή διστάζουν να συμμετάσχουν σε ενεργές πρακτικές μάθησης, η αντίσταση θα μπορούσε να επηρεάσει τα συνολικά μαθησιακά αποτελέσματα.
Ο Hsu, ο οποίος παρακολουθεί τακτικά τα προπτυχιακά του μαθήματα βιολογίας, ήταν σε θέση να εξετάσει τις αλλαγές σε σχεδόν δέκα εξάμηνα. Η έρευνά του υποδηλώνει ότι οι προκλήσεις που έθεσε η πανδημία περιόρισαν τις ευκαιρίες των εκπαιδευτικών να ενσωματώσουν την ενεργό μάθηση στα μαθήματά τους, μειώνοντας την έκθεση και την εξοικείωση των μαθητών με την ενεργό μάθηση.
Με βάση αυτή την έρευνα, ο Hsu συνιστά στους εκπαιδευτικούς να τονίσουν τα οφέλη της ενεργητικής μάθησης στην αρχή των μαθημάτων τους. Λέει ότι κάτι τέτοιο μπορεί να βοηθήσει στην εξοικείωση των μαθητών, στη μείωση των αντιστάσεων και στη βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων.
«Αυτά τα δεδομένα μας δίνουν μια σπάνια ευκαιρία να δούμε πώς οι διαταραχές που προκαλούνται από την πανδημία έχουν πραγματικές συνέπειες για τη μελλοντική μάθηση», δήλωσε ο Hsu. «Ως υπέρμαχος της αφοσιωμένης εκπαίδευσης, ελπίζω τα ευρήματά μου να καταδεικνύουν την ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να μοιραστούν τα οφέλη της ενεργητικής μάθησης και να ενσωματώσουν περαιτέρω αυτές τις δραστηριότητες στις τάξεις τους».