Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
14.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Πόσο νερό χρειάζονται τα παιδιά μέσα στην ημέρα; Ο αντίκτυπος στον εγκέφαλό τους

ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΠόσο νερό χρειάζονται τα παιδιά μέσα στην ημέρα; Ο αντίκτυπος στον εγκέφαλό τους
spot_img

Απαραίτητες γνώσεις για τα παιδιά και τους γονείς τους, για το πιο βασικό αγαθό του κόσμου.

Τον Μάιο του 2024, το Ballarat Clarendon College ξεκίνησε μια δοκιμή για την απαγόρευση των μπουκαλιών νερού στην τάξη για τους μαθητές των τάξεων 5 έως 9. Σύμφωνα με το σχολείο, τα “πρώτα σχόλια” έδειξαν ότι μειώθηκε ο θόρυβος και τα διαλείμματα για τουαλέτα κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Μαζί με το γεγονός ότι έχουν γίνει αντικείμενο μόδας, τα μπουκάλια νερού θεωρούνται πλέον απαραίτητα για το σχολείο. Ας μη ξεχνάμε όμως την ουσία… Το νερό.

Πόσο νερό χρειάζονται τα παιδιά και οι έφηβοι;

Η ποσότητα των υγρών που χρειάζονται τα παιδιά εξαρτάται από την εποχή και από τη σωματική δραστηριότητα που κάνουν. Αλλά ως γενικός οδηγός:

  • Τα παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως οκτώ ετών πρέπει να καταναλώνουν περίπου 1,2 λίτρα την ημέρα
  • τα αγόρια από εννέα έως 13 ετών πρέπει να καταναλώνουν 1,6 λίτρα
  • τα κορίτσια εννέα έως 13 ετών πρέπει να καταναλώνουν 1,4 λίτρα
  • τα αγόρια άνω των 14 ετών πρέπει να καταναλώνουν 1,9 λίτρα
  • τα κορίτσια άνω των 14 ετών πρέπει να καταναλώνουν 1,6 λίτρα.

Όπως τονίζουν οι Αυστραλιανές Διατροφικές Οδηγίες, είναι προτιμότερο να καλύπτετε τις περισσότερες ανάγκες σε υγρά πίνοντας σκέτο νερό. Εάν το παιδί σας δεν του αρέσει να πίνει νερό, μπορείτε να προσθέσετε ένα χυμό στο πρόγραμμα.

Έρευνες δείχνουν ότι πολλά παιδιά σχολικής ηλικίας δεν πίνουν αρκετά και φτάνουν στο σχολείο ήδη αφυδατωμένα. Μια μελέτη του 2017, στην οποία συμμετείχαν 6.469 παιδιά (ηλικίας τεσσάρων έως 17 ετών) από 13 χώρες, διαπίστωσε ότι το 60% των παιδιών και το 75% των εφήβων δεν κατανάλωναν αρκετό νερό ημερησίως.

Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες συμβουλές σχετικά με το πόσο συχνά πρέπει να πίνουν τα παιδιά και οι έφηβοι. Αλλά το κύριο μήνυμα της μελέτης είναι ότι οι μαθητές πρέπει να αρχίσουν να πίνουν από τη στιγμή που ξυπνούν.

Το να πίνουν ένα ποτήρι νερό πρωί-πρωί ρυθμίζει το σώμα και τον εγκέφαλο ώστε να χρησιμοποιούν σωστά το νερό, προετοιμάζοντας την πνευματική απόδοση για το υπόλοιπο της ημέρας.

Έρευνα ενημερώνει επίσης, ότι τα παιδιά πρέπει να συνεχίσουν να πίνουν σημαντικές ποσότητες νερού (περίπου 250-300 ml) καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, αντί να πίνουν μικρές γουλιές εδώ και εκεί, για να διατηρούν τον εγκέφαλο σε κατάσταση ενυδάτωσης.

Γιατί το νερό είναι τόσο σημαντικό για τον εγκέφαλό μας;

Περίπου το 75% της συνολικής μάζας του εγκεφάλου είναι νερό και ο εγκέφαλός μας το χρειάζεται για να συνεχίσει να λειτουργεί.

Μεταξύ άλλων λειτουργιών, το νερό βοηθά τα εγκεφαλικά κύτταρα και τους ιστούς να εξισορροπούν τα επίπεδα ορμονών, να διατηρούν τη σωστή ροή του αίματος και να παρέχουν βιταμίνες, μέταλλα και οξυγόνο στον εγκέφαλό μας.

Ακόμη και ήπια επίπεδα αφυδάτωσης μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα της ορμόνης κορτιζόλης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα νευρικότητας, έντασης και ευερεθιστότητας. Αυτό μπορεί να μπερδέψει την επεξεργασία των πληροφοριών από τον εγκέφαλο, καθώς και τα επίπεδα ενέργειας, τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά μας.

Έτσι, αν οι μαθητές είναι επαρκώς ενυδατωμένοι, αυτό δημιουργεί στον εγκέφαλό τους τη βέλτιστη κατάσταση για να συγκεντρωθούν και να δώσουν προσοχή στο σχολείο.

Πώς μπορεί το νερό να βοηθήσει στη σχολείο;

Πέρα από το να βοηθά το σώμα μας να λειτουργήσει, η βιβλιογραφία μας υποδεικνύει επίσης ότι η κατανάλωση νερού μπορεί να βοηθήσει τον εγκέφαλό μας να μάθει περισσότερα πράγματα.

Μια μελέτη του 2020 σε παιδιά της 5ης και 6ης τάξης σε σχολείο της Γερμανίας έδειξε ότι εκείνα που έπιναν τουλάχιστον το 50% των ημερήσιων αναγκών τους σε νερό (περίπου 1 λίτρο) σε διάστημα τεσσάρων ωρών το πρωί είχαν συνολικά καλύτερες επιδόσεις στη μνήμη.

Η μελέτη απέδειξε ότι η ικανότητα των παιδιών να δίνουν προσοχή σε οπτικές πληροφορίες ήταν πολύ καλύτερη μετά την κατανάλωση νερού, σε σύγκριση με την απουσία νερού.

Μια αμερικανική μελέτη του 2019 εξέτασε τον αντίκτυπο του νερού στη “γνωστική ευελιξία” των νέων. Πρόκειται για την ικανότητα να σκέφτονται ταυτόχρονα για πολλές έννοιες ή να αλλάζουν γρήγορα τη σκέψη μεταξύ δύο διαφορετικών πληροφοριών.

Επί τέσσερις ημέρες, παιδιά ηλικίας 9 έως 11 ετών έλαβαν διαφορετικές ποσότητες για να πιουν. Εκείνα που έπιναν έως και 2,5 λίτρα νερό σε διάστημα 24 ωρών (ακόμη περισσότερο από τη συνιστώμενη επαρκή ποσότητα) είχαν καλύτερη απόδοση στην εναλλαγή μεταξύ νοητικών εργασιών σε σύγκριση με εκείνα που έπιναν μικρότερες ποσότητες.

Το νερό ως μέρος της ρουτίνας των παιδιών

Η ύπαρξη άλλων τακτικών στιγμών για την κατανάλωση νερού μπορεί επίσης να βοηθήσει στη δημιουργία σταθερών ρουτινών για τα παιδιά και τους νέους. Οι ρουτίνα είναι ένας σημαντικός τρόπος διαχείρισης της προσοχής, των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς.

Τα διαλείμματα για νερό δεν είναι απαραίτητο να γίνονται κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας (ιδιαίτερα αν τα σχολεία τα βρίσκουν ενοχλητικά). Πρέπει όμως να γίνονται σε προβλεπόμενες ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Έτσι, το να πίνουν ένα ποτήρι νερό όταν τα παιδιά ξυπνούν, την ώρα του γεύματος, όταν τα παιδιά φτάνουν στο σχολείο, στην αρχή ή στο τέλος των μαθημάτων και όταν επιστρέφουν στο σπίτι μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα σημεία αναφοράς.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

ΕΕ: Δημοσιεύτηκε ο τροποποιητικός κανονισμός για τα όρια της Listeria monocytogenes στα τρόφιμα

Επικαιροποιήθηκαν τα κριτήρια ασφάλειας στο παράρτημα του καν. (ΕΚ) 2073/2005.

455 δηλητηριάσεις από τις σοκολάτες Kinder – Η Foodwatch επανέρχεται με νέες καταγγελίες εναντίον της Ferrero

Η συνέχεια της πολύκροτης υπόθεσης με τις πολλαπλές σαλμονελλώσεις.

Θάνατος Δ. Σούρα: Μπορεί η τροφική δηλητηρίαση από Staphylococcus aureus να προκαλέσει σηψαιμία; Του Δρ Φ. Γαΐτη

Η αιτία θανάτου του γνωστού ψυχιάτρου, εγείρει ερωτήματα κατά πόσο η κατανάλωση τροφίμων μολυσμένων με Staphylococcus aureus θα μπορούσε να προκαλέσει αντίστοιχης σοβαρότητας ασθένεια.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο