ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΒρεφική διατροφή: Η ποικιλία των τροφίμων μειώνει τον κίνδυνο τροφικών αλλεργιών -...

Βρεφική διατροφή: Η ποικιλία των τροφίμων μειώνει τον κίνδυνο τροφικών αλλεργιών – Επιστημονική μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα επιστημονική μελέτη υποδεικνύει τον προστατευτικό ρόλο της διατροφικής ποικιλίας στα πρώτα στάδια της ζωής.

Η εισαγωγή μιας ποικίλης διατροφής σε ηλικία 9 μηνών μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης τροφικών αλλεργιών στα βρέφη, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Pediatric Allergy and Immunology.

- Advertisement -

Ερευνητές διαπίστωσαν ότι η εισαγωγή 13-14 διαφορετικών τροφών σε αυτή την ηλικία συσχετίστηκε με 45% χαμηλότερο κίνδυνο τροφικής αλλεργίας, σε σύγκριση με τη χαμηλότερη ποικιλία τροφών.

Η μελέτη, που βασίστηκε σε δεδομένα από 2.060 βρέφη και τις οικογένειές τους στη Βόρεια Σουηδία (NorthPop Birth Cohort Study), ανέδειξε επίσης ότι η πιο ποικιλόμορφη διατροφή στα βρέφη συσχετίστηκε με 61% χαμηλότερο κίνδυνο τροφικής αλλεργίας έως την ηλικία των 18 μηνών. Αυτό το εύρημα ήταν ιδιαίτερα εμφανές σε βρέφη που δεν είχαν οικογενειακό ιστορικό τροφικών αλλεργιών ή έκζεμα.

- Advertisement -

Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι η εισαγωγή ποικίλων τροφών σε νεαρότερη ηλικία, δηλαδή στους 6 μήνες, δεν έδειξε την ίδια προστατευτική δράση έναντι των τροφικών αλλεργιών, κάτι που υποδηλώνει ότι η χρονική στιγμή της εισαγωγής ποικιλίας τροφίμων παίζει σημαντικό ρόλο.

Τα ευρήματα της μελέτης

Οι γονείς των βρεφών συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών τους στην ηλικία των 9 μηνών. Οι ερευνητές αξιολόγησαν την ποικιλία της διατροφής μέσω της κατανάλωσης 14 διαφορετικών τροφίμων, μεταξύ των οποίων έξι κύριες αλλεργιογόνες τροφές (σιτάρι, αυγό, ψάρι, γαλακτοκομικά, ξηροί καρποί και φιστίκια, σόγια).

- Advertisement -

Στην ηλικία των 18 μηνών, 100 παιδιά διαγνώστηκαν με τροφική αλλεργία, με τις συχνότερες να αφορούν:

  • Αλλεργία στο αγελαδινό γάλα (69 περιπτώσεις)
  • Αλλεργία στο αυγό (35 περιπτώσεις)
  • Αλλεργία σε πολλαπλές τροφές (30 περιπτώσεις)

Η συχνή και επαναλαμβανόμενη έκθεση σε ποικίλες τροφές θεωρείται κρίσιμη για την ανοσολογική εκπαίδευση του οργανισμού. Οι ερευνητές υπογραμμίζουν ότι η τακτική κατανάλωση φυτικών τροφίμων, όπως φρούτα, λαχανικά και όσπρια, που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες, μπορεί να έχει ιδιαίτερα θετική επίδραση στη μείωση του κινδύνου τροφικών αλλεργιών.

Αυτή η υπόθεση ευθυγραμμίζεται με τις διεθνείς διατροφικές συστάσεις, που ενθαρρύνουν την έκθεση των βρεφών σε ποικίλα τρόφιμα ώστε να ενισχυθεί η ανοχή του ανοσοποιητικού συστήματος και να μειωθεί η πιθανότητα εμφάνισης αλλεργιών αργότερα στη ζωή.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.