ΑρχικήΟικιακάΤελικά κρυώνει το φαγητό όταν το φυσάμε;

Τελικά κρυώνει το φαγητό όταν το φυσάμε;

2 λεπτά ανάγνωσης

Είναι το φύσημα των ζεστών τροφίμων και ποτών αποτελεσματική μέθοδος να κρυώσουν ή απλά χάσιμο χρόνου;

Αν και μπορεί να μην γνωρίζoυμε τις ακριβείς θερμοκρασίες, αποτελεί κοινή παραδοχή και γνώση πως, αν κανείς φάει ή πιεί κάτι πολύ καυτό θα καεί. Ενστικτωδώς, οι περισσότεροι από εμάς φυσάμε το καυτό φαγητό ή ρόφημα για να κρυώσει. Αλλά είναι πράγματι μια μέθοδος που αποφέρει αποτελέσματα στο να κρυώσει το φαγητό ή απλώς φυσάμε ζεστό αέρα σε κάτι καυτό;

- Advertisement -

Όταν φυσάμε ένα ρόφημα ή φαγητό που καίει, στέλνουμε σε αυτό αέρα κοντά στη θερμοκρασία του σώματός μας ( κατά μέσο όρο 36,6 βαθμούς) για να αντικαταστήσουμε τον θερμότερο αέρα. Επειδή ο αέρας γύρω από την κούπα ή το πιάτο είναι πλέον πιο δροσερός, αυξάνει τον ρυθμό μεταφοράς θερμότητας.

Θεωρητικά, μια ζεστή σούπα σε ένα θερμαινόμενο δωμάτιο θα χρειαζόταν περισσότερο χρόνο να κρυώσει στο εσωτερικό της από ότι αν βρισκόταν σε ένα κρύο, όπως ακριβώς και ένα παγωτό θα έλιωνε πιο γρήγορα σε ένα ζεστό δωμάτιο. Επιπλέον, το φαγητό από μόνο του σε ένα δοχείο χάνει διαρκώς θερμότητα μεταφέροντας ενέργεια σε αυτό, γνωστό και ως αγωγιμότηταΟπότε, φυσώντας πάνω στο φαγητό, η αγωγιμότητα επιταχύνεται.

- Advertisement -

Όσον αφορά τρόφιμα που περιέχουν πολλή υγρασία, η ψύξη ενεργοποιείται επίσης με την εξάτμιση. Τότε είναι που η αναπνοή μας απομακρύνει τους υδρατμούς από την επιφάνεια του θερμαινόμενου στοιχείου, επιτρέποντας σε περισσότερα από τα μόρια του νερού να εξατμιστούν. Επειδή η ψύξη με εξάτμιση είναι πιο αποτελεσματική, πιθανότατα είναι ευκολότερο να φυσήξουμε αποτελεσματικά τα υγρά από τα στερεά τρόφιμα. Εξίσου αποτελεσματικό είναι το κόψιμο του φαγητού σε μικρότερα κομμάτια, για τα στερεά, όμως, τρόφιμα.

Όσο πιο ζεστό είναι το φαγητό ή το ποτό, τόσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά στη θερμοκρασία, επομένως είναι καλύτερο να φυσάμε με ζεστά πράγματα. Εάν κάτι είναι απλώς ζεστό, μπορεί να μην υπάρχει αρκετή διαφορά στη θερμότητα, ουτωσώστε να κρυώσει με την ανάσα μας.

- Advertisement -

Οπότε η απάντηση στην αρχική ερώτηση είναι ναι, αλλά παραδόξως και στα δύο σκέλη! Ό τι και να κάνετε, σας συνιστούμε προσοχή στα εγκαύματα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Δηλητηριάσεις από συμπληρώματα διατροφής: Στη δημοσιότητα έκθεση της Tox Info Suisse με 1.303 περιστατικά

Πενταετής ανάλυση 1.303 περιστατικών στην Ελβετία δείχνει ότι τα περισσότερα αφορούσαν παιδιά, ενώ οι σοβαρότερες δηλητηριάσεις συνδέθηκαν κυρίως με προϊόντα καφεΐνης και pre-workout

Νέα μελέτη δείχνει πώς μπορεί να μειωθεί το αρσενικό στο ρύζι χωρίς να αυξηθεί το κάδμιο

Νέα πολυετής μελέτη δείχνει ότι μια διαφορετική πρακτική άρδευσης μπορεί να μειώσει σημαντικά το καρκινογόνο αρσενικό χωρίς να αυξάνει ένα δεύτερο τοξικό μέταλλο, το κάδμιο

ΚΥΑ Ανθυγιεινού Επιδόματος στο ΥΠΑΑΤ: Το μνημείο ανισότητας που δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων

Η νέα απόφαση διαχωρίζει την «ευπαθή ομάδα» των Κτηνιάτρων από τους «απρόσβλητους Χημικούς, Γεωπόνους και Βιολόγους στα εργαστήρια και τα κλιμάκια ελέγχων του ΕΦΕΤ, υπονομεύοντας τη συλλογική προσπάθεια και την κοινή λογική