ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΓλυκαντικά: Είναι καλή η στέβια για εσάς;

Γλυκαντικά: Είναι καλή η στέβια για εσάς;

3 λεπτά ανάγνωσης

Tι λέει η επιστήμη για την επίδραση του γλυκαντικού στέβια στον ανθρώπινο οργανισμό.

Η στέβια την τελευταία δεκαετία περίπου χρησιμοποιείται ευρέως ως υποκατάστατο της ζάχαρης. Είναι μια φυτική ουσία που συνίσταται σε μεγάλο βαθμό για τους διαβητικούς. Πρόκειται για μια κατηγορία φυτού που ανήκει στην οικογένεια του ηλίανθου με καταγωγή από την κεντρική και νότιο Αμερική.

- Advertisement -

   Σύμφωνα με μελέτες, είναι ένα ασφαλές υποκατάστατο ζάχαρης που ενώ δεν διαθέτει θερμίδες, έχει 300 φορές μεγαλύτερη γλυκύτητα που την αποδίδει σε μια ουσία που βρίσκεται στα φύλλα του φυτού. Ένα κουταλάκι του γλυκού στέβια, έχει ισοδύναμη γλυκύτητα με ένα φλιτζάνι ζάχαρη. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε ζεστά όσο και σε κρύα ροφήματα και διατίθεται στο εμπόριο σε σκόνη, σε χαπάκια αλλά και σε σταγόνες.

    Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της είναι πως μελέτες που πραγματοποιήθηκαν, σε καθαρό εκχύλισμα στέβιας, έδειξαν ότι δεν έχει καμία επίδραση στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και μπορεί να βελτιώσει μάλιστα την ικανότητα του σώματος να τη μεταβολίζει. Μελέτες ακόμη φανερώνουν πως η στέβια έχει θετική επίδραση στην ινσουλίνη, γεγονός που βοηθάει στην περίπτωση του διαβήτη.

- Advertisement -

Ωστόσο επειδή κατά βάση το εκχύλισμα στέβιας έχει πικρή επίγευση, συνήθως αναμειγνύεται με άλλα σάκχαρα ή τεχνητά γλυκαντικά όπως η δεξτρόζη, η μαλτοδεξτρίνη και η σακχαρόζη. Σε αυτήν τη περίπτωση όμως είναι ικανό να αυξήσει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, γι΄ αυτό κυριότερα στην περίπτωση διαβήτη, θα πρέπει να διαβάζουμε προσεκτικά τις ετικέτες του προϊόντος. Ενώ λοιπόν, στη φυσική της μορφή μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους αφού δεν περιέχει θερμίδες, όταν αναμειγνύεται με γλυκαντικά μπορεί να ενισχύσει την επιθυμία μας για γλυκά.

Άλλες έρευνες έχουν δείξει ακόμη ότι μπορεί να βοηθήσει σε περίπτωση υπέρτασης ενώ οι ερευνητές έχουν αναδείξει επίσης τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες της. Σε κάθε περίπτωση οι μέθοδοι εκχύλισης και επεξεργασίας της στέβια μπορούν να αλλάξουν όλες τις ιδιότητες της. Η κατανάλωση στέβιας είναι ασφαλής κατά βάση εφόσον δεν ξεπερνά τα 4 mg ανά κιλό σωματικού βάρους.

- Advertisement -

    Γενικά ορίζεται ως ασφαλής λύση ωστόσο σε ορισμένους ανθρώπους μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητες ενέργειες. Σε μελέτες που πραγματοποιήθηκαν, αποδείχθηκε πως τα γλυκαντικά μηδενικών θερμίδων όπως η στέβια, μπορούν να επηρεάσουν την συγκέντρωση βακτηρίων ωφέλιμων για την εντερική λειτουργία. Άλλες μελέτες ακόμη έδειξαν πως οι διαταραχές αυτών των βακτηρίων μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά το σωματικό βάρος, τα τριγλυκερίδια και τα επίπεδα της HDL (καλής) χοληστερόλης και να θέσουν σε κίνδυνο την καρδιά. Έχει αποδειχθεί ακόμη πως η κατανάλωση ενός ροφήματος με στέβια, αυξάνει την όρεξη μέσα στη μέρα.

   Είναι αναμφισβήτητα μια καλή λύση ως υποκατάστατο της ζάχαρης ωστόσο απαιτεί μέτρο και μεγαλύτερο έλεγχο των συστατικών που τη συνοδεύουν.

Πηγές: healthline – bbcgoodfood

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Δηλητηριάσεις από συμπληρώματα διατροφής: Στη δημοσιότητα έκθεση της Tox Info Suisse με 1.303 περιστατικά

Πενταετής ανάλυση 1.303 περιστατικών στην Ελβετία δείχνει ότι τα περισσότερα αφορούσαν παιδιά, ενώ οι σοβαρότερες δηλητηριάσεις συνδέθηκαν κυρίως με προϊόντα καφεΐνης και pre-workout

Νέα μελέτη δείχνει πώς μπορεί να μειωθεί το αρσενικό στο ρύζι χωρίς να αυξηθεί το κάδμιο

Νέα πολυετής μελέτη δείχνει ότι μια διαφορετική πρακτική άρδευσης μπορεί να μειώσει σημαντικά το καρκινογόνο αρσενικό χωρίς να αυξάνει ένα δεύτερο τοξικό μέταλλο, το κάδμιο

ΚΥΑ Ανθυγιεινού Επιδόματος στο ΥΠΑΑΤ: Το μνημείο ανισότητας που δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων

Η νέα απόφαση διαχωρίζει την «ευπαθή ομάδα» των Κτηνιάτρων από τους «απρόσβλητους Χημικούς, Γεωπόνους και Βιολόγους στα εργαστήρια και τα κλιμάκια ελέγχων του ΕΦΕΤ, υπονομεύοντας τη συλλογική προσπάθεια και την κοινή λογική