Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
9.6 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Π. Καπέλης (Kapelis Packaging): Τα «πέτρινα χρόνια» και η πορεία προς την επιτυχία

ΑρχικήΣυνεντεύξειςΠ. Καπέλης (Kapelis Packaging): Τα «πέτρινα χρόνια» και η πορεία προς την επιτυχία
spot_img

Η ιστορία πίσω από την κατάκτηση της κορυφής, του Διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας συσκευασίας Kapelis Packaging, ο οποίος άνοιξε διάπλατα την καρδιά του στο Cibum.

Της Ελένης Τσαγκά

Πόσο μπορεί κάποιος να αγαπήσει τη δουλειά του; Πόσο μπορεί να παθιαστεί μαζί της; Υπάρχει φρένο και όριο στο γνήσιο πάθος και στον άκρατο ενθουσιασμό για τη δουλειά; Μπορεί να μετρηθεί; Ή είναι εντελώς ανεξέλεγκτο, μη μετρήσιμο και αυξανόμενο στο διηνεκές;… Αυτά ήταν τα ερωτήματα που βούιζαν στο μυαλό μου, ενώ προσπαθούσα να προλάβω τα βήματα του και να εξηγήσω, στον κ. Παναγιώτη Καπέλη, CEO της εταιρείας συσκευασίας Kapelis Packaging, όταν συναντηθήκαμε, πως η δική μας συνέντευξη είναι διαφορετική και πως δεν πρέπει να ξεκινήσουμε με ξενάγηση σε όλους τους χώρους του εργοστασίου, ούτε και να δω από τώρα, το περιβόητο και μοναδικό στην Ελλάδα “clean room”. Πιο βολικό για εμένα θα ήταν να τελειώσουμε με αυτά. Εκείνος δεν άκουγε. Είχε σχηματίσει μία εικόνα για το πώς θα είναι η συνάντησή μας και αυτήν ακολουθούσε. Πιστά. Όπως είχε οραματιστεί πριν χρόνια την επαγγελματική του εξέλιξη, και αυτή ακολούθησε μέχρι να τα καταφέρει…

Ο Παναγιώτης Καπέλης ξεναγεί την Ελένη Τσαγκά στους χώρους του εργοστασίου στο Κορωπί.

Θα μπορούσα, εύκολα, να ρωτήσω τον κ. Καπέλη για την συνεχή ανοδική πορεία της εταιρείας του και να μου πει για τις κινήσεις που κάνει, για την καινοτομία στη συσκευασία που έχει φέρει στην Ελλάδα, για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στο νέο συνεχώς μεταβαλλόμενο καταναλωτικό περιβάλλον, για τις παγκόσμιες τάσεις και λύσεις στη συσκευασία, για τις αδιάλειπτη παρουσία της Kapelis Packaging στις εκθέσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Να αναλύσει πως λειτουργεί το “clean room” και τι σημαίνει για την ασφάλεια τροφίμων, για τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, για τα βραβεία που έχει κερδίσει και για πολλά άλλα “τεχνοκρατικά”. Επικεντρώθηκα όμως να μάθω και να καταλάβω, ποιος είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από τον πετυχημένο επιχειρηματία και να καταγράψω -όσο γίνεται μέσα σε λίγες αράδες- την ιστορία της ζωής του…

Η συνάντηση στο τραπέζι του “Λευκού Οίκου”

Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι χαρούμενοι τις Παρασκευές. Αν και δεν τον ρώτησα, είμαι σίγουρη πως η καλύτερη ημέρα του είναι η Δευτέρα. Η ημέρα που θα επιστρέψει στο πεδίο της δημιουργίας, της έμπνευσης, της αντιμετώπισης όλων των εμποδίων, της επίτευξης νέων υψηλότερων στόχων και σχεδίων, τα οποία για τον Παναγιώτη Καπέλη δεν τελειώνουν ποτέ! Άλλωστε για τον ίδιο η Kapelis Packaging δεν είναι απλώς μία εταιρεία συσκευασίας αλλά μία εταιρεία εξειδίκευσης, τεχνολογίας και καινοτομίας…

Και με τι να πρωτοεντυπωσιαστώ; Με τα εκατοντάδες δείγματα συσκευασιών που ήταν αραδιασμένα στην τεράστια αίθουσα συσκέψεων και που εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησα, πως σχεδόν όλα τα είχα κάποια στιγμή στο σπίτι μου; Με την ίδια την αίθουσα συσκέψεων με το στρογγυλό τραπέζι, που θύμισε συνεδριάσεις στρατιωτικών του Λευκού Οίκου όπως τις βλέπουμε στις ταινίες; Ή με τον δημιουργό όλου αυτού του τεράστιου ελληνικού επιχειρηματικού οικοδομήματος; Τελικά ενθουσιάστηκα με τον ίδιο. Με τον άνθρωπο, που όλα τα ελληνικά νοικοκυριά γνωρίζουν χωρίς να το γνωρίζουν. Τα προϊόντα της Kapelis Packaging, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, υπάρχουν σε κάθε ελληνική οικογένεια, από την Κρήτη μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από την Σάμο μέχρι την Κέρκυρα. Σε όλα τα ελληνικά σπίτια, κάποια στιγμή έχει μπει μία συσκευασία Kapelis, αφού συνεργάζεται, ή έχει συνεργαστεί με όλες τις μεγάλες και μικρές βιομηχανίες τροφίμων και με όλα τα σουπερμάρκετ.

Η Αρχή…

Αιώνια γοητευμένος από τα μηχανήματα, το μικρότερο παιδί αστικής πενταμελούς οικογένειας, ο Διευθύνων σύμβουλος της Kapelis Packaging, Μηχανολόγος απόφοιτος του Πολυτεχνείου Αθήνας, είναι η πλέον χαρακτηριστική περίπτωση αυτοδημιούργητου ανθρώπου. Η επαφή του με τον συναρπαστικό, για εκείνον, κόσμο των μηχανημάτων, ξεκίνησε από το μηχανουργείο του πατέρα του, Χρήστου Καπέλη στον Ταύρο Αττικής, όπου από το γυμνάσιο ακόμα έλιωνε σίδερα και έφτιαχνε διάφορα δώρα για τους φίλους του.

Ο Παναγιώτης Καπέλης στη έκθεση συσκευασίας Interpack στο Ντίσελντορφ το 1993 και σήμερα. Εξακολουθεί να “οργώνει” τον κόσμο για να φέρει πρώτος την καινοτομία στην Ελλάδα.

Μετά, όντας φοιτητής γύρω στο 1990 και μπασκετμπολίστας, άρχισε να βοηθά τον πατέρα του και λίγα χρόνια αργότερα -μία από τις κρίσιμες στιγμές για την μετέπειτα πορεία του- άρχισε να ταξιδεύει στο εξωτερικό για να βρίσκει καινοτόμα μηχανήματα για την βιομηχανία τροφίμων, πράγμα δύσκολο εκείνη την εποχή που δεν υπήρχε το internet και η πληροφορία ήταν από δύσκολη έως αδύνατη. Ακόμα θυμάται το πρώτο μηχάνημα που έφερε: Κάθετη μηχανή για συσκευασία σκόνης. Και τότε είδε τη τεράστια δυναμική και προοπτική της εμπορίας μηχανημάτων και τότε με πείσμα υπομονή και αυταπάρνηση, άρχισε να οργώνει την Ελλάδα για να εντοπίσει υποψήφιους πελάτες. Και το εξωτερικό, για καινοτόμα προϊόντα και υποψήφιους προμηθευτές, για μερικούς από τους οποίους έγινε αποκλειστικός αντιπρόσωπος.

Το μεγάλο κεφάλαιο «Εμμανουέλα»

Συνοδοιπόρος σε όλη αυτή την προσπάθεια επί 32 συναπτά έτη, η σύντροφός και σύζυγός του Εμμανουέλα Βέργου, Διευθύντρια λογιστηρίου πλέον στην Kapelis Packaging, με την οποία έχουν αποκτήσει τον Ρομανό, απόφοιτο Business Management που εργάζεται μαζί τους και την Αμαλία, που σπουδάζει σε σχολή καλών τεχνών σε Πανεπιστήμιο στην Ολλανδία.

Η Εμμανουέλα είναι το «μεγάλο κεφάλαιο» στη ζωή του Παναγιώτη Καπέλη, καθώς όπως λέει ο ίδιος, τον στήριξε σε όλη την πορεία στα δύσκολα και στα εύκολα. «Αν δεν είχα την Εμμανουέλα δεν θα είχαμε φτάσει εδώ που φτάσαμε» λέει και συνεχίζει «με στήριξε στα δύσκολα, έλειπα πολύ από το σπίτι, ποτέ δεν παραπονέθηκε, ήρθαν στιγμές που δεν είχαμε καθόλου χρήματα και είχαμε και δύο παιδιά να μεγαλώσουμε, ούτε τότε παραπονέθηκε, εξάλλου είχε εκείνη σταθερή δουλειά και προσέφερε στην οικογένεια. Πότε δεν μου είπε να αλλάξω δουλειά ποτέ δεν αποθάρρυνε την προσπάθεια μου». Και ο Παναγιώτης Καπέλης προσθέτει: «Πολλά τα πέτρινα χρόνια λόγω χρεών, σου δίνουν όμως άμυνα, σε σφυρηλατούν να στηρίζεις της σχέση σου και να συνεχίζεις».

Όταν ο Παναγιώτης Καπέλης μιλά για τη σύζυγό του όχι μόνο λάμπει αλλά της αποδίδει μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας της Kapelis Packaging. “Η Εμμανουέλα έχει διπλό ένστικτο. Σχεδόν πάντα, έχει δίκιο και με προσγειώνει. Και υπήρξαν φορές που δεν την άκουσα και απέτυχα».

Με αφορμή αυτή την δήλωση ρώτησα τον κ. Καπέλη, πόσες φορές έχει αποτύχει. «Η μεγαλύτερη αποτυχία μου ήταν όταν πήρα αντιπροσωπεία καλλυντικών. Ήμουν πολύ νέος τότε και έχασα χρήματα. Θυμάμαι είχα πει στον μπαμπά μου, θα στα δώσω πενταπλάσια αλλά ατύχησα…».

Όταν η πραγματικότητα ξεπερνά τα πιο μεγάλα όνειρα

Στη διάρκεια της συνάντησής μας ο Παναγιώτης Καπέλης συγκινήθηκε πολλές φορές. Όπως όταν μου μίλησε για τους γονείς του και για τις βάσεις που έθεσαν για την πορεία του. Όπως όταν αναφέρθηκε στις τύψεις που έχει για την απουσία από τα παιδιά του, τις οποίες προσπαθούσε να σβήνει, με ταξίδια μαζί τους σε όλο τον κόσμο. Όταν θυμήθηκε τις εφιαλτικές στιγμές που έζησε με το δημοψήφισμα του 2015, τότε που σε μία νύχτα άσπρισαν τα μαλλιά του, όταν όλοι οι πιστωτές ζητούσαν μετρητά, μία περίοδος που άφησε την εταιρεία με οικονομικά και τον ίδιο με ψυχικά τραύματα.

Συγκινήθηκε όμως και όταν τον ρώτησα, εάν είχε ποτέ οραματιστεί την σημερινή εικόνα της εταιρείας του. Η απάντηση ήταν συναισθηματικά φορτισμένη. «‘Όχι βέβαια. Ποτέ δεν είχα φανταστεί πως θα φτάσω να έχω ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια συσκευασίας στην Ελλάδα και πως η Kapelis Packaging θα φτάσει να έχει 8.200 m² στεγασμένο εργοστάσιο, με 17.000 m² οικόπεδο γύρω, με 60 εργαζόμενους και τζίρο 15 εκατομμύρια το χρόνο»…

Η χαρά

Η πιο χαρούμενη στιγμή στην καριέρα του, όπως εξομολογείται, ήταν όταν έκλεισε η συμφωνία με τη Nestle εν μέσω κορονοΐου, για την αγορά του κτιρίου το οποίο διεκδικούσαν 15 εταιρείες. Άλλη στιγμή πανηγυρισμών ήταν το deal με τους Ολλανδούς για το Halopack.

Το καινούργιο επίτευγμα της εταιρείας όμως, είναι το περίφημο “Clean room” που κατασκευάστηκε μέσα στο εργοστάσιο για την παραγωγή των οικολογικών σκευών Halopack στην Ελλάδα και το οποίο αναμένεται να αλλάξει την ιστορία της συσκευασίας τροφίμων στη χώρα μας. Πρόκειται για έναν καθαρό, αποστειρωμένο χώρο παραγωγής (Clean Room), όπου εφαρμόζεται υπερπίεση αέρα, ώστε να μην υπάρχει είσοδος σκόνης και μικροοργανισμών. Με διατήρηση σταθερών συνθηκών υγρασίας και θερμοκρασίας, 24 ώρες το 24ωρο – 7 μέρες την εβδομάδα o αέρας φιλτράρεται από φίλτρα HEPA και σειρά προφίλτρων, τα οποία κατακρατούν το 99,97% τυχόν σκόνης και σωματιδίων μεγέθους έως και 0,5μm (100 φορές μικρότερα από την ανθρώπινη τρίχα).

Το μυστικό της επιτυχίας

Ποιο είναι το μυστικό αυτής της επιτυχημένης εξέλιξης; Πως η εταιρεία έχει καταφέρει τη συνεχή ανοδική της πορεία και τα τεράστια βήματα προς τα εμπρός; Ο CEO της Kapelis Packaging δεν διστάζει να το αποκαλύψει: «Πρέπει να ακούς το ένστικτό σου, να επιμένεις, να έχεις πείσμα και πάθος και να δουλεύεις σκληρά. Και τα λάθη, είναι και αυτά μέσα στο πρόγραμμα. Έχω κάνει επιλογές που απέτυχαν παταγωδώς, αλλά δεν το έβαλα κάτω. Τα νέα προϊόντα θέλουν δουλειά και πείσμα. Μπορεί να χρειαστούν 2-3 χρόνια για να προωθηθεί ένα νέο προϊόν. Πρέπει πρώτα να αφουγκραστείς τις ανάγκες των καταναλωτών, να παρακολουθείς τις παγκόσμιες τάσεις και μετά να πείσεις τις εταιρείες. Αυτό είναι το δύσκολο κομμάτι. Η επιτυχία απαιτεί υπομονή και πίστη στο όραμα. Τίποτα δεν είναι εύκολο. Οι Έλληνες δυστυχώς βιάζονται». Πόσο είναι εύκολο όμως να πειστεί ο Παναγιώτης Καπέλης ότι ένα προϊόν είναι καλό και να το φέρει στην Ελλάδα: « 1ον η διαίσθηση» απαντά και «2ον η μεταφορά του προϊόντος στα ελληνικά δεδομένα και πόσο οι Έλληνες είναι έτοιμοι για αυτό».

Εάν ρωτούσαν εμένα για το μυστικό της επιτυχίας του Παναγιώτη Καπέλη, χωρίς βέβαια να αμφισβητώ τους δικούς του κανόνες για πείσμα, επιμονή, συνεχή προσπάθεια, σκληρή δουλειά και υπομονή, θα έλεγα πως η ενέργεια και ο ενθουσιασμός του είναι… «μολυσματικά». Με κάποιο δικό του μαγικό τρόπο, μεταδίδονται στους άλλους -όπως μεταδόθηκαν και σε εμένα- πολλαπλασιάζοντας την δυναμική της όποιας προσπάθειας, κάνοντας όλους όσοι είναι δίπλα του “συνένοχους” στα σχέδια του, και δημιουργώντας ένα ασυγκράτητο, ενθουσιώδες και δημιουργικό κύμα, που σαρώνει στο πέρασμά του ότι έχει βάλει στόχο να σαρώσει…

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο