Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
24.3 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Βρετανία: Κατηγορούν τα μεγάλα σουπερμάρκετ ότι “βομβαρδίζουν” τους καταναλωτές με φτηνό κρέας

ΑρχικήΝέαΔιεθνήΒρετανία: Κατηγορούν τα μεγάλα σουπερμάρκετ ότι "βομβαρδίζουν" τους καταναλωτές με φτηνό κρέας
spot_img

Παρά τις δηλώσεις τους για την προώθηση μιας διατροφής με λιγότερο κρέας, οι 4 μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Μεγάλης Βρετανίας, Tesco, Sainsbury’s, Asda και Morrisons κατηγορούνται πως «βομβαρδίζουν» τους καταναλωτές με προσφορές για φτηνό κρέας.

Σε μια περίοδο που οι τιμές ολοένα και ανεβαίνουν, οι καταναλωτές προσπαθούν να επωφεληθούν όσο περισσότερο γίνεται από τυχόν προσφορές. Αυτό φαίνεται να είναι κάτι που γνωρίζουν καλά οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, εκμεταλλευόμενες την κατάσταση για να προωθήσουν περισσότερα προϊόντα. Σύμφωνα με έκθεση της φιλανθρωπικής οργάνωσης Eating Better που εκπροσωπεί περισσότερους από 60 οργανισμούς (WWF UK, Greenpeace, φορείς δημόσιας υγείας κ.α.), οι 4 μεγαλύτερες αλυσίδες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου, Tesco, Sainsbury’s, Asda και Morrisons, προσφέρουν κάθε εβδομάδα πολλές προσφορές σε προϊόντα κρέατος για να αυξήσουν τις πωλήσεις και να ενισχύσουν τα κέρδη τους.

Αυτή η πραγματικότητα έρχεται σε αντίθεση με τη δέσμευσή τους να προωθήσουν ένα στυλ διατροφής με λιγότερο κρέας, με σκοπό τη βελτίωση της υγείας και την αντιμετώπιση της παγκόσμιας υπερθέρμανσης. Η έκθεση αποκαλύπτει, επίσης, ότι μόνο το 1% από τις πολλές εκατοντάδες προσφορές πολλαπλών αγορών για προϊόντα κρέατος που εξετάστηκαν από ερευνητές θα απαγορευθεί με την έναρξη της κυβερνητικής πολιτικής για την μείωση  τροφίμων πλούσια σε λιπαρά, αλάτι ή ζάχαρη – για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας – τον Οκτώβριο. Η πολιτική αυτή περιλαμβάνει την απαγόρευση του μάρκετινγκ αυτών των τροφίμων από την τηλεόραση και από το διαδίκτυο, κάτι που η βιομηχανία τροφίμων προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποτρέψει. Η εθνική στρατηγική για τα τρόφιμα που ανατέθηκε από την κυβέρνηση αναφέρει, ότι οι Βρετανοί έπρεπε να μειώσουν την πρόσληψη κρέατος κατά 30% έως το 2032, προκειμένου και να είναι πιο υγιείς, αλλά και να συνεισφέρουν στην καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, κάτι που φαίνεται να προχωρά με σχετικά αργούς ρυθμούς.

«Ο αντίκτυπος αυτού είναι ότι τρώμε περισσότερο κρέας από αυτό που χρειαζόμαστε ή είναι καλό για εμάς. Η προώθηση φθηνού κρέατος υποστηρίζει επίσης, την εντατική κτηνοτροφία, η οποία καταστρέφει τον πλανήτη, εκπέμπει τεράστια ποσότητα αερίων του θερμοκηπίου και απαιτεί τεράστιες ποσότητες από τους πολύτιμους πόρους μας, όπως γη και νερό», αναφέρει, ο Simon Billing, εκτελεστικός διευθυντής της Eating Better , σχολιάζοντας την κατάσταση.

Η έκθεση της Eating Better (βασισμένη σε έρευνα του Ιδρύματος Questionmark ) για την προώθηση των πωλήσεων κρέατος, εξέτασε όλες τις προσφορές κρέατος και ψαριών που οι τέσσερις αλυσίδες τροφίμων ανέβασαν στα sites τους σε διάστημα πέντε εβδομάδων τον Αύγουστο και Σεπτέμβριο του 2021. Στα ευρήματα συμπεριλαμβανόταν και ο αριθμός των προσφορών. Οι Morrisons και Asda έτρεξαν 1.490 και 1.352 προσφορές αντίστοιχα, η Tesco  948 και η Sainsbury’s 933 προσφορές σε είδη κρέατος και ψαριών, οι οποίες αν και λιγότερες αποτελούν έναν υψηλό αριθμό προσφορών.

Εκπρόσωποι των γνωστών αλυσίδων σούπερ μάρκετ δεν άργησαν να απαντήσουν στα δημοσιεύματα εις βάρος τους. «Έχουμε επεκτείνει τη γκάμα μας με βάση τα φυτά κατά 50% το περασμένο έτος και δεσμευόμαστε να διπλασιάζουμε τις πωλήσεις από προϊόντα φυτικής προέλευσης έως το 2023», δηλώνει, μεταξύ άλλων, εκπρόσωπος της Asda. Εκπρόσωπος τηςSainsbury’s είπε «Στόχος μας είναι να κάνουμε μια υγιεινή και ποικίλη διατροφή προσιτή σε όλους [και] επενδύουμε σημαντικά στη διατήρηση χαμηλών τιμών σε προϊόντα, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, κρέας και ψάρι», ενώ δήλωσε πως η έκθεση δεν αντιπροσωπεύει απόλυτα τη δέσμευσή τους για παροχή καλύτερης διατροφής στους πελάτες τους. Σε παρόμοιες δηλώσεις προέβη και εκπρόσωπος της Tesco, ενώ η αλυσίδα Morissons δεν έκανε καμία δήλωση.

«Τα σούπερ μάρκετ πρέπει να συμβιβαστούν και πολύ γρήγορα, με την πώληση λιγότερου κρέατος και αντ’ αυτού, να προωθήσουν περισσότερες φυτικές και υγιεινές πρωτεΐνες, που είναι καλύτερες για εμάς, την τσέπη μας και τον πλανήτη», προσθέτει ο Billing. Ελπίζουμε πως αυτή η έκθεση θα αποτελέσει μια έμπρακτη αφύπνιση των εταιρειών στο να μείνουν περισσότερο πιστοί στις δεσμεύσεις τους.

Πηγή: https://www.theguardian.com/environment/2022/mar/26/uk-supermarkets-accused-of-bombarding-shoppers-with-cheap-meat

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Η χορτοφαγική διατροφή μπορεί να σταματήσει την επιδείνωση του καρκίνου του προστάτη

Σύμφωνα με μελέτη, οι άνδρες που καταναλώνουν μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, έχουν βραδύτερη εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη σε σχέση με όσους τρώνε περισσότερο κρέας.

Η Οδύσσεια μίας μικρής ελληνικής επιχείρησης από την αγκύλωση των Εθνικών αρχών – Του Δημήτρη Γεωργαντέλη

Το ''παιχνίδι'' με την τεράστια διαφορά στο ανώτατο επιτρεπτό όριο της κουμαρίνης σε παραδοσιακά και μη κουλουράκια κανέλας!

Ηλεκτρονικό τσιγάρο: Κίνδυνος έκθεσης των εφήβων σε τοξικό μόλυβδο και ουράνιο σύμφωνα με μελέτη

Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη εφαρμογής κανονισμών και προσπαθειών πρόληψης με πρωταρχικό στόχο τους εφήβους.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα