ΑρχικήυγείαΔυσκοιλιότητα: Πείτε «αντίο» στα καθαρτικά – Ερευνητές ανακάλυψαν το προβιοτικό που ξεμπλοκάρει...

Δυσκοιλιότητα: Πείτε «αντίο» στα καθαρτικά – Ερευνητές ανακάλυψαν το προβιοτικό που ξεμπλοκάρει το έντερο

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα επιστημονική προσέγγιση για το Lactobacillus rhamnosus LRa05 που αποκαθιστά την εντερική κινητικότητα

Η δυσκοιλιότητα, μια διαδεδομένη παγκόσμια πεπτική διαταραχή, χαρακτηρίζεται από δύσκολη αφόδευση, ξηρά κόπρανα και σπάνιες κενώσεις, μειώνοντας σημαντικά την ποιότητα ζωής των ασθενών. Η μη αντιμετωπισμένη δυσκοιλιότητα μπορεί να εξελιχθεί σε σοβαρές επιπλοκές, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων γαστρεντερικών διαταραχών, και αυξημένου κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου.

- Advertisement -

Οι χρόνιες περιπτώσεις χωρίς αποτελεσματική παρέμβαση μπορούν να προκαλέσουν μη αναστρέψιμη εντερική βλάβη, κλιμακώνοντας τους κινδύνους για την υγεία και τα βάρη της υγειονομικής περίθαλψης. Επί του παρόντος, η θεραπεία της δυσκοιλιότητας βασίζεται κυρίως σε καθαρτικά και φάρμακα για την κινητικότητα του γαστρεντερικού σωλήνα. Τα καθαρτικά, τα οποία συνήθως περιέχουν χημικές ουσίες που ενισχύουν τη συχνότητα της περισταλτικής του εντέρου, είναι τα πιο συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα για τη δυσκοιλιότητα. Διευκολύνουν την αφόδευση ενισχύοντας την παροχή νερού και ηλεκτρολυτών στον εντερικό βλεννογόνο και μαλακώνοντας τα σκληρυμένα κόπρανα. Αυτά τα φάρμακα ενισχύουν την περισταλτική του εντέρου, αλλά προσφέρουν μόνο προσωρινή ανακούφιση, αποτυγχάνοντας να αποκαταστήσουν τα λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας (SCFAs) ή τη λειτουργία του εντερικού φραγμού. Παρά την αγορά των 4,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων , οι συμβατικές θεραπείες παρουσιάζουν ποσοστό υποτροπής 67% και ποσοστό ανεπιθύμητων ενεργειών 32%.

Τα παραπάνω  υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για θεραπευτικές στρατηγικές που στοχεύουν στους υποκείμενους μηχανισμούς της δυσκοιλιότητας για τον μετριασμό των αλυσιδωτών παθολογικών επιπτώσεών της δυσκοιλιότητας. Τα προβιοτικά έχουν αναδειχθεί ως πολλά υποσχόμενοι λειτουργικοί παράγοντες για γαστρεντερικές διαταραχές, συμπεριλαμβανομένης της δυσκοιλιότητας. Σε νέα μελέτη, ερευνητές του Πανεπιστημίου Tianjin αξιολόγησαν το λειτουργικό δυναμικό του φυσικού προβιοτικού, Lactobacillus rhamnosus LRa05 έναντι της δυσκοιλιότητας που προκαλείται από λοπεραμίδη σε ποντίκια. Αυτό το προβιοτικό έχει επιδείξει σημαντική αποτελεσματικότητα στην αναδιάρθρωση της μικροβιακής κοινότητας του εντέρου, προωθώντας την ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων, ενώ παράλληλα περιορίζει την εξάπλωση επιβλαβών μικροβίων. Επιπλέον προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ευεργετικές επιδράσεις στη ρύθμιση της φλεγμονής, στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος, στην βελτίωση του μεταβολισμού της γλυκόζης και στη μείωση της συσσώρευσης λιπιδίων.

- Advertisement -

Στην παρούσα μελέτη, η θεραπεία με LRa05 ανακούφισε σημαντικά τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας, όπως αποδεικνύεται από τη μείωση του χρόνου αποβολής των πρώτων μαύρων κοπράνων, την αυξημένη υγρασία των κοπράνων και την αυξημένη εντερική κινητικότητα. Οι μηχανιστικές έρευνες αποκάλυψαν ότι το LRa05 εξισορρόπησε τα γαστρεντερικά ρυθμιστικά πεπτίδια. Επίσης, μείωσε τα επίπεδα mRNA της ακουαπορίνης (AQP4/AQP8) και ενεργοποίησε την οδό σηματοδότησης SCF/C-Kit. Αυτά τα αποτελέσματα συνέβαλαν στην αποκατάσταση της εντερικής περισταλτικότητας. 

Αυτά τα ευρήματα κατέδειξαν ότι το LRa05 θα μπορούσε να μετριάσει τη δυσκοιλιότητα μέσω ενός μηχανισμού πολλαπλών στόχων: ρύθμιση της μεταγραφής γονιδίων που σχετίζονται με την κινητικότητα, αναδιάρθρωση της μικροβιακής κοινότητας, εξισορρόπηση των γαστρεντερικών πεπτιδίων, αποκατάσταση του βλεννογόνου του παχέος εντέρου και προώθηση των λιπαρών οξέων SCFA για ενυδάτωση των κοπράνων. Συμπερασματικά, η μελέτη αυτή τοποθετεί το LRa05 ως έναν πολλά υποσχόμενο υποψήφιο προβιοτικό για τη διαχείριση της δυσκοιλιότητας.

- Advertisement -

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε στον σύνδεσμο https://www.mdpi.com/2304-8158/14/13/2293

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας