ΑρχικήυγείαΗ φυτική διατροφή για 2 μήνες οδηγεί σε μείωση της βιολογικής ηλικίας...

Η φυτική διατροφή για 2 μήνες οδηγεί σε μείωση της βιολογικής ηλικίας – Μελέτη σε δίδυμους

4 λεπτά ανάγνωσης

Πειραματική μελέτη έδειξε ότι η βραχυπρόθεσμη vegan διατροφή σχετίζεται με μειώσεις στις εκτιμήσεις βιολογικής ηλικίας.

Η δίαιτα vegan για οκτώ εβδομάδες σχετίζεται με μειώσεις στις εκτιμήσεις βιολογικής ηλικίας με βάση τα επίπεδα μεθυλίωσης του DNA. Προηγούμενη έρευνα έχει αναφέρει ότι τα αυξημένα επίπεδα μεθυλίωσης του DNA σχετίζονται με τη γήρανση. Τα ευρήματα, τα οποία βασίζονται σε μια μικρή τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή 21 ζευγών ενηλίκων πανομοιότυπων διδύμων, δημοσιεύονται στο BMC Medicine.

- Advertisement -

Μία ανάλογη μελέτη σε δίδυμους που είχε γίνει και το 2023, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι όσοι ακολούθησαν vegan διατροφή είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας (LDL-C), ινσουλίνη και σωματικό βάρος – όλα αυτά συνδέονται με βελτιωμένη καρδιαγγειακή υγεία – από τους παμφάγους συμμετέχοντες. Οι βίγκαν συμμετέχοντες έδειξαν επίσης μείωση περίπου 20% στην ινσουλίνη νηστείας – τα υψηλότερα επίπεδα ινσουλίνης είναι ένας παράγοντας κινδύνου για την ανάπτυξη διαβήτη. Οι βίγκαν έχασαν επίσης κατά μέσο όρο 4,2 περισσότερα κιλά από τους παμφάγους.

Στην τωρινή μελέτη, ο Varun Dwaraka, ο Christopher Gardner και οι συνεργάτες του ερεύνησαν τις μοριακές επιπτώσεις μιας βραχυπρόθεσμης vegan δίαιτας δίνοντας εντολή στο μισό από κάθε δίδυμο ζεύγος να ακολουθήσει μια παμφάγα δίαιτα για οκτώ εβδομάδες – συμπεριλαμβανομένων μεταξύ 170 και 225 γραμμαρίων κρέατος, ενός αυγού και ενάμιση μερίδας γαλακτοκομικών κάθε μέρα – και στην άλλη ομάδα των διδύμων να ακολουθήσουν μια vegan διατροφή για το ίδιο χρονικό διάστημα. Το δείγμα ήταν 77 τοις εκατό γυναίκες (32) και οι συμμετέχοντες ήταν 40 ετών κατά μέσο όρο. Τις πρώτες τέσσερις εβδομάδες της μελέτης οι συμμετέχοντες έτρωγαν γεύματα που είχαν προετοιμαστεί για αυτούς και για τις δεύτερες τέσσερις εβδομάδες οι συμμετέχοντες έτρωγαν γεύματα που είχαν ετοιμάσει οι ίδιοι, αφού έλαβαν μαθήματα διατροφής από εκπαιδευτές υγείας.

- Advertisement -

Οι συγγραφείς ερεύνησαν τις επιπτώσεις της δίαιτας στα επίπεδα μεθυλίωσης του DNA αναλύοντας δείγματα αίματος που συλλέχθηκαν από συμμετέχοντες κατά την έναρξη, την τέταρτη εβδομάδα και την όγδοη εβδομάδα της μελέτης. Χρησιμοποίησαν επίπεδα μεθυλίωσης του DNA για να συμπεράνουν τις βιολογικές ηλικίες των συμμετεχόντων και τα συστήματα οργάνων τους.

Μέχρι το τέλος της μελέτης, οι συγγραφείς παρατήρησαν μειώσεις στις εκτιμήσεις της βιολογικής ηλικίας – γνωστά ως επιγενετικά ρολόγια γήρανσης – σε συμμετέχοντες που έκαναν vegan διατροφή αλλά όχι μεταξύ εκείνων που έκαναν παμφάγα διατροφή. Παρατήρησαν επίσης μειώσεις στις ηλικίες της καρδιάς, των ορμονών, του ήπατος και των φλεγμονωδών και μεταβολικών συστημάτων των συμμετεχόντων που ακολούθησαν μια vegan, αλλά όχι μια παμφάγα διατροφή, για οκτώ εβδομάδες.

- Advertisement -

Οι συγγραφείς προειδοποιούν ότι ο βαθμός στον οποίο οι διαφορές που παρατηρήθηκαν μεταξύ των συμμετεχόντων που έκαναν διαφορετικές δίαιτες μπορούν να αποδοθούν στη διατροφική τους σύνθεση είναι ασαφής. Σημειώνουν ότι οι συμμετέχοντες που έκαναν vegan δίαιτα έχασαν δύο κιλά περισσότερα κατά μέσο όρο από εκείνους που έκαναν παμφάγα δίαιτα λόγω διαφορών στο θερμιδικό περιεχόμενο των γευμάτων που παρέχονται κατά τις πρώτες τέσσερις εβδομάδες της μελέτης. Προτείνουν ότι αυτές οι παραλλαγές απώλειας βάρους θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στις παρατηρούμενες διαφορές στην επιγενετική ηλικία μεταξύ των δύο ομάδων. Ωστόσο σύμφωνα με τους ερευνητές απαιτείται περαιτέρω έρευνα για τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της διατροφικής σύνθεσης, του βάρους και της γήρανσης, επιπλέον των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων της vegan δίαιτας.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Οι συγγραφείς Dr. Dwaraka, Dr. Carreras-Gallo, Aaron Lin, Logan Turner, Dr. Mendez, Hannah Went και Ryan Smith είναι όλοι υπάλληλοι της TruDiagnostic Inc. Ο Δρ Gardner ανέφερε ότι έλαβαν χρηματοδότηση από την Beyond Meat εκτός της εργασίας που υποβλήθηκε. Ο Δρ JL Sonnenburg είναι ερευνητής του Chan Zuckerberg Biohub. Δεν αναφέρθηκαν άλλες αποκαλύψεις.

    - Advertisement -

    Μείνετε ενημερωμένοι

    Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


    Google news

    Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

    Must read

    Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

    Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

    Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

    Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

    PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

    Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.